olie in versn bak krijgen
olie in versn bak krijgen
Hallo,
Wie heeft er een tip om de olie vanaf de onderkant in de versnellingsbak
te krijgen. betreft een LT 77 bak die ik van verse ATF wil voorzien.
Maar hoe krijg ik het erin? Iemand een tipje voor me?
Zo erin gieten gaat niet bij een Discovery......
Groet,
Jeroen
Wie heeft er een tip om de olie vanaf de onderkant in de versnellingsbak
te krijgen. betreft een LT 77 bak die ik van verse ATF wil voorzien.
Maar hoe krijg ik het erin? Iemand een tipje voor me?
Zo erin gieten gaat niet bij een Discovery......
Groet,
Jeroen
Re: olie in versn bak krijgen
Jeroen,
Ik neem aan dat er buiten de aftap dop ook nog een vul/peil opnening op een hogere plaats zit?
Meestal zit er een vul/pijldop aan de zijkant van de bak en anders een afdekplaatje aan de bovenzijde.
Sommige oliemerken, als Texaco, verkopen diverse olie soorten in flessen van 1 ltr die voorzien zijn van een slangetje van +/- 15 cm, de flessen zijn bovendien zacht zodat je ze kan inknijpen.
succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
PS Je kunt natuurlijk ook de auto op z`n kop houden maar lijkt met ietwat omslachtig.
Ik neem aan dat er buiten de aftap dop ook nog een vul/peil opnening op een hogere plaats zit?
Meestal zit er een vul/pijldop aan de zijkant van de bak en anders een afdekplaatje aan de bovenzijde.
Sommige oliemerken, als Texaco, verkopen diverse olie soorten in flessen van 1 ltr die voorzien zijn van een slangetje van +/- 15 cm, de flessen zijn bovendien zacht zodat je ze kan inknijpen.
succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
PS Je kunt natuurlijk ook de auto op z`n kop houden maar lijkt met ietwat omslachtig.
Jeroen,
Er zijn grote spuiten in de handel speciaal voor dit soort karweitjes.
Deze spuiten kan je, als was het een slagroom spuit, vullen door ze open te schroeven (inhoud ongeveer drie kwart liter) of door de vloeistof op te zuigen.
Aan de spuit zit een stuk slang (kan je eventueel verlengen) en daarmee kan je makelijk in het vulgat komen.
Met de huidige temperatuur gaat het vullen een stuk makkelijker als je de olie wat verwarmt (op de kachel oid)
Succes
Er zijn grote spuiten in de handel speciaal voor dit soort karweitjes.
Deze spuiten kan je, als was het een slagroom spuit, vullen door ze open te schroeven (inhoud ongeveer drie kwart liter) of door de vloeistof op te zuigen.
Aan de spuit zit een stuk slang (kan je eventueel verlengen) en daarmee kan je makelijk in het vulgat komen.
Met de huidige temperatuur gaat het vullen een stuk makkelijker als je de olie wat verwarmt (op de kachel oid)
Succes
Niet zo moeilijk doen jongens, gewoon een stuk tuinslang nemen en er een trechtertje op zetten. Vullen vanaf boven in het motorcompartiment.
Groet.
Groet.
Ik ben voor een flesje, je ziet dan op tijd waneer je moet stoppen.
Dennis B.
Dennis B.
Ik vul de versn bak met een pompje van een mayonaise emmer (uit de plaatselijke frietkraam) die gaat heel mooi op een 5 liter bus atf, aan het "tuitje" heb ik een slangetje gemaakt, en pompen maar !!!! Gaat perfect.
Groet Rangie
Groet Rangie
En dit is wel de meest ideale manier!! Die oliepomp lijkt op een kitspuit!
Groet Robert 109 serie III
Groet Robert 109 serie III
Over creatief gesproken..... Ik wil ook zo'n ding!!!!
Groet Bowy
Groet Bowy
Ben blij dat het een beetjje leeft......zeker met een mayospuitmond.
Ik ben iedergeval weer een beetje wijzer.
Thnx.
Jeroen
Ik ben iedergeval weer een beetje wijzer.
Thnx.
Jeroen