negatief of positief
-
jarne
negatief of positief
Hoi,
Hoe zie ik of mijn series 2 positief dan wel negatief geaard is?
Er zit geen negative earth plaatje onder de motorkap zoals bij m'n serie 3.
Is het dan positief???
grt
Hoe zie ik of mijn series 2 positief dan wel negatief geaard is?
Er zit geen negative earth plaatje onder de motorkap zoals bij m'n serie 3.
Is het dan positief???
grt
-
AadG
Re: negatief of positief
met een multimeter 1 pen tegen massa.
meet je nu met de andere meetpen op de + spanning is hij negatief geaard
Meet je nu met de andere meetpen op de - spanning is hij positief geaard
meet je nu met de andere meetpen op de + spanning is hij negatief geaard
Meet je nu met de andere meetpen op de - spanning is hij positief geaard
-
harro
Land Rover is volgens mij al in mei 1967 overgegaan op negative earth... dus als je het bouwjaar weet....
Harro
Harro
-
SeriousIIa
Even de min-pool van de accu volgen, gaat hij naar het chassis dan is hij negatief geaard.....
Gr Bowy
Gr Bowy
-
Marc-my-Words
Ook zonder speurzin of multimeter is het vaststellen van de polariteit een fluitje van een cent.
Men neme de "monometer" ofwel een draadje met een lampje.
Tussen + en - accu-pool gaat dit lampje branden (even testen, de monometer-test).
Dan probeer je een voor een tussen chassis en de + en - accupool gaat het lampje branden op de + pool dan is het chassis -, gaat het lampje branden op de - pool dan is het chassis +. (En gaat het nergens branden, doe dan eerst de test weer en zoek daarna een betere plek op het chassis.)
Vandaar het gezegde: "Er gaat bij iemand een lampje branden" voor het moment dat ie het door heeft.
Marc
Men neme de "monometer" ofwel een draadje met een lampje.
Tussen + en - accu-pool gaat dit lampje branden (even testen, de monometer-test).
Dan probeer je een voor een tussen chassis en de + en - accupool gaat het lampje branden op de + pool dan is het chassis -, gaat het lampje branden op de - pool dan is het chassis +. (En gaat het nergens branden, doe dan eerst de test weer en zoek daarna een betere plek op het chassis.)
Vandaar het gezegde: "Er gaat bij iemand een lampje branden" voor het moment dat ie het door heeft.
Marc