Bij de Karwei in de 10 eurobak ligt een uitschuifmodel voor 7 euro!
Ik heb er vorige week 1 gehaald en uitgebreid getest en goed bevonden.
Enigste nadeel er zitten een 2-tal standaard doppen bij en geen van beide is 27
Moet je dus die dop 27 ergens anders scoren of uit je eigen doos halen
Ik heb hem nog niet gebruikt, maar, met een goede dop erbij, is ie dan inderdaad WEL de moeite waard voor een Land Rover? Ik had de indruk dat ie leuk was voor een normale auto, maar voor een zware tank toch te kort zou gaan komen??
En dit was nou precies waarom ik het vroeg, naar aanleiding van jouw cursus.... Je zag zelf (en voelde ) hoe kwetsbaar een Mitsudinges L200 sleutel is, die toch een dikkere pijp is dan dat ding van de bouwmarkt. Op zich zal het vaak wel goedgaan met dat bouwmarkt geval, alleen vraag is hoe lang het geval het uithoudt.
Toch blijkt dat ie bij velen (twee, velen, nou ja, laat maar) goed voldoet. Ik ga toch eens nadenken.
Ik bergrijp niet hoe wielmoeren zo vast kunnen zitten zodat je op de sleutel moet gaan springen. Vast is vast. Als ze bij een bandenfirma je wielen vast zetten met een slagmoer sleutel vraag dan of ze even willen proberen of ze nog handmatig los te draaien zijn.
Ja, die momentsleutel zou ik natuurlijk eigenlijk OOK moeten gebruiken.... Dat ding heb ik niet voor niets, een redelijk goeie ook, trouwens (Kraftwerk)
gebruik eens een momentsleutel. dan zal je merken dat je je wielmoren helemaal niet zo strak hoeft aan te draaien. heel goed om er een "gevoel" voor te krijgen.
met zoveel lomp geweld kan je hooguit je velg of je draadeinden kapot draaien.
nu moet ik ook toegeven dat ik mijn moeren ook ietsje vaster zet dan het opgegeven moment maar een slagmoersleutel of op wielmoersleutels gaan staan bestaan bij mij niet...
Ard, het is mij ook niet helemaal duidelijk geworden maar heb hier wel eens een sloper gehad waar ik bijna 1000Nm nodig had om de moeren los te krijgen (hele zware luchtsleutel ) Daarvoor is die sterkere dan wel handig met stuk steigerpijp erop. maar of je dit normaal gesproken nodig hebt om een wiel te wisselen......