A 90 is born
A 90 is born
Ach het weekend een beetje wezen klussen. Voorvering was nog niet optimaal dus deze voor onderzoek vervangen door standaard veren/dempers. Vooras was slecht en had nog een stage one as liggen dus deze meteen maar gemonteerd. Wilde toch al de achteras vervangen i.v.m. het hoge steekasverbruik dus meteen maar de stage one salisbury pas gemaakt. Toen kwam het dilemma, propshaft verlassen of....
Beetje passen en meten, een goede boor gezocht en de bovenste 3 bladen van een nieuw gat voorzien, 2 inch verder.
De boel gemonteerd en het ziet er goed uit zo'n achteras in het midden van de wielkast. Uiteraard kwam toen de grote test, want een 3,52 diff. met een 2,25 diesel en 7,5x16 banden, gaat dat?
Het resultaat is verbluffend, trekt nog steeds goed op, trekt lekker door en in de vierde versnelling...... wat een rust. Oh ja, zo'n stage one remsysteem is wel heftig trouwens, zit je zo met je neus op de voorruit.
Minpuntje, geen limitedslipdiff. meer, m'n 1 laag is niet zo langzaam meer en de snelheidsmeter klopt van geen kant(oppassen bij flitsers). Nu weer verder met de veering ontwikkelen en zo sleutelen we lekker door.
Groet, Jan F.
The Real 90
Beetje passen en meten, een goede boor gezocht en de bovenste 3 bladen van een nieuw gat voorzien, 2 inch verder.
De boel gemonteerd en het ziet er goed uit zo'n achteras in het midden van de wielkast. Uiteraard kwam toen de grote test, want een 3,52 diff. met een 2,25 diesel en 7,5x16 banden, gaat dat?
Het resultaat is verbluffend, trekt nog steeds goed op, trekt lekker door en in de vierde versnelling...... wat een rust. Oh ja, zo'n stage one remsysteem is wel heftig trouwens, zit je zo met je neus op de voorruit.
Minpuntje, geen limitedslipdiff. meer, m'n 1 laag is niet zo langzaam meer en de snelheidsmeter klopt van geen kant(oppassen bij flitsers). Nu weer verder met de veering ontwikkelen en zo sleutelen we lekker door.
Groet, Jan F.
The Real 90
Re: A 90 is born
Leuk Jan,
Dat wil ik wel eens van dichtbij bekijken als het klaar is.
Dennis B.
Dat wil ik wel eens van dichtbij bekijken als het klaar is.
Dennis B.
Foto's beschikbaar? Klinkt allemaal goed!
Andy
110 300TDi,Cool Runnings
Andy
110 300TDi,Cool Runnings
Hé Dennis,
Kun je meteen combineren als je de Freelander uitlaat in de kuil, moet je een seintje geven (hard toeteren ofzo?)
Groet, Jan F.
"The Real 90"
(Moet even oefenen om eens een foto te posten)
Kun je meteen combineren als je de Freelander uitlaat in de kuil, moet je een seintje geven (hard toeteren ofzo?)
Groet, Jan F.
"The Real 90"
(Moet even oefenen om eens een foto te posten)
Is goed Jan, waarschijnlijk laten we dan gelijk de 101 uit.
Heb je die ook gezien.
Groeten,
Dennis.
Heb je die ook gezien.
Groeten,
Dennis.
Lijkt me leuk, zoals gezegd, geef een seintje wanneer. Ga trouwens ook binnenkort weer modderen in Broekpolder, interesse?
Groet, Jan F.
"The Real 90"
Groet, Jan F.
"The Real 90"
Houdt mij maar op de hoogte als je daarheen gaat, ik kan er op z'n minst ook even kijken.
Dennis B.
Dennis B.