ik ben op zoek naar een grotere intercooler voor mijn discovery 300 tdi handak met airco ik zou graag van mensen de ervaringen horen.
zelf heb ik ervaren dat na het plaatsen van mijn nieuwe banden ( bf goodrich mt 255*85*16 ) de topsnelheid van de wagen drastisch naar beneden is gegaan ik rij nu +/- 100 km/u ( na correctie ).
dit heeft als gevolg dat de motor nogal warm loopt om deze snelheid te behalen.
zal ik met een grotere intercooler een deel van deze problemen oplossen ik weet dat je onderin wel een winst hebt wat al interresant genoeg is maar hoe zit het met de topsnelheid?
verder welke intercooler een set kopen of zoals ik hier al gelezen heb er 1 pakken van een transit of sprinter? ( welk bouwjaar of type motor )
mvg
alex
vergrote intercooler
Re: vergrote intercooler
Ha Alex,
Als jou motor warm loopt, lijkt het me eerder dat je radiator niet genoeg koelvermogen heeft. Waarschijnlijk zit 'ie dicht. Door aan de voorzijde er doorheen te spuiten, zal 'ie nooit netjes schoon worden. Misschien toch beter deze eruit te halen. Hetzelfde geldt voor de intercooler. Is een werkje van niets, kost alleen wat koelvloeistof en wat moeite. Dan kun je daarna nog besluiten er een grotere intercooler op te zetten.
groeten,
Cliff
Als jou motor warm loopt, lijkt het me eerder dat je radiator niet genoeg koelvermogen heeft. Waarschijnlijk zit 'ie dicht. Door aan de voorzijde er doorheen te spuiten, zal 'ie nooit netjes schoon worden. Misschien toch beter deze eruit te halen. Hetzelfde geldt voor de intercooler. Is een werkje van niets, kost alleen wat koelvloeistof en wat moeite. Dan kun je daarna nog besluiten er een grotere intercooler op te zetten.
groeten,
Cliff
Door de hogere rolweerstand, kan je motor wel degelijk warmer worden. Als de auto niet meer harder dan 100 kan moet ie dan gewoon kei hard werken, ga maar eens 10 minuten op topsnelheid rijden met een landrover, die wordt zeker warm.
Wat trouwens niet weg neemt dat het geen kwaat kan de boel schoon te maken/houden
Ik weet niet hoeveel je het terrein in gaat, maar is een 2e setje banden/velgen geen goed idee? Dat kost wel wat (hoewel dat nogal mee valt omdat je mud's veeeeeel langer mee gaan, en je bespaart op brandstof)
En je rijdt op de snelweg een stuk comfortabeler, sneller en veiliger.
Jan Schober
ps, in de parijs dakar verwisselen ze een band binnen 3 minuten, is wel een leuke oefening
Wat trouwens niet weg neemt dat het geen kwaat kan de boel schoon te maken/houden
Ik weet niet hoeveel je het terrein in gaat, maar is een 2e setje banden/velgen geen goed idee? Dat kost wel wat (hoewel dat nogal mee valt omdat je mud's veeeeeel langer mee gaan, en je bespaart op brandstof)
En je rijdt op de snelweg een stuk comfortabeler, sneller en veiliger.
Jan Schober
ps, in de parijs dakar verwisselen ze een band binnen 3 minuten, is wel een leuke oefening
Als je topsnelheid nog maar 100 km/u is zou ik het toch ergens anders gaan zoeken. Het ligt dan niet aan de grotere banden.
Een 300TDi heeft genoeg kracht om, dat naar verhouding kleine verschil, op te vangen.
Frans Bonnes
Een 300TDi heeft genoeg kracht om, dat naar verhouding kleine verschil, op te vangen.
Frans Bonnes
Hee alex,
Denk dat je eerst eens moet doen wat Cliff schrijft. Voordat je verder gaat.
Een grotere intercooler heeft wel wat effect maar meer voor trekkracht en niet voor topsnelheid.
Je denkt waarschijnlijk dat je radiateur al goed schoon is maar als je hem er uit haald dan schrik je wat je nog aan de achterkant tegen komt. En het zelfde is ook met je intercooler.
Voor technische vragen moet je bij Cliff en Dave zijn. Die wisselen een complete motor op een zondag. Dat zijn pas fax mensen .hahaha.
Succes er mee en je mag me altijd bellen.
Denk dat je eerst eens moet doen wat Cliff schrijft. Voordat je verder gaat.
Een grotere intercooler heeft wel wat effect maar meer voor trekkracht en niet voor topsnelheid.
Je denkt waarschijnlijk dat je radiateur al goed schoon is maar als je hem er uit haald dan schrik je wat je nog aan de achterkant tegen komt. En het zelfde is ook met je intercooler.
Voor technische vragen moet je bij Cliff en Dave zijn. Die wisselen een complete motor op een zondag. Dat zijn pas fax mensen .hahaha.
Succes er mee en je mag me altijd bellen.
O ja, Ik kan ook nog iets doen met je inlaatdruk. Dat is vrij eenvoudig maar scheeld ook alleen maar in trekkracht onderin.