Al enige tijd heb ik een klein probleempje met mijn koppeling. Nu al bijna driekwart jaar.
Het begon toen ik van de zomer een klein beetje de koppeling begon te ruiken. Verder hoefde je het koppelingspadaal maar minimaal in te drukken om te ontkoppelen. Na een beetje remvloeistof af te laten was het probleem even over. Totdat je volgens mij de koppeling te snel intrapte. Het ontkoppemlingspunt lag dan meteen een stukje hoger.
Hierna heb ik de hulpcilinder vervangen. De oude had slijtageverschijnselen. Toen ging het een tijdje goed. (minder dan 1 maand)

Daarna he ik ook maar eens de mastercilinder vervangen. Dit ging ook weer een maandje goed. Maar de koppeling komt steeds hoger te liggen, totdat je de koppelingsplaten gaat ruiken.
De remvloeistof in het reservoir werd bij de oude en de nieuwe mastercilinder erg snel grijs. (binnen 1 tot 2 weken) Misschien dat dit tot een oorzaak kan wijzen?
De mastercilinder heb ik vervangen door een Lucas girling. De hulpcilinder niet.
De "klik" die ik in de 3e versnelling heb, is meestal niet te horen als de koppeling wat meer onder in de slag van het pedaal ligt. Mede daarom wil ik dit probleem toch graag de wereld uit helpen. Heeft er iemand suggesties??
Groeten,
Dave Frencken