V8 Pully losmaken????

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ray

V8 Pully losmaken????

Bericht door Ray »

ik sta op het punt het een en ander van mijn 3.5 V8 blok te vervangen (distributieketting, nokkenas, klepstoters). Nu zegt de Haynes dat ik een diepe 1" 5/16 dopsleutel nodig heb om de pully aan de voorkant los te maken.
1: kan iemand verifieren dat die maat klopt
2: waar kan ik zoiets krijgen. De automaterialenzaak in de buurt kon alleen een normale 1 5/16 dop bestellen, maar die is niet diep genoeg om tot de 6kant te komen.

De onderdelen voor de deelrevisie zijn inmiddels besteld. nu het gereedschap nog zien te vinden.

Groeten, Raymond
frank RR V8 Merc220D´73 2cv6

Re: V8 Pully losmaken????

Bericht door frank RR V8 Merc220D´73 2cv6 »

Hoi

Ik kreeg hem gewoon los met een beitel. Mijn dop paste wel, maar ik had mijn verloopstuk van 1" naar 1/2" kwijt.

grroet Frank
joris

Bericht door joris »

ik kan niet zeggen of die maat 1 5/16 klopt. Als Haynes dat zegd zal het wel zo zijn. Maar je kunt toch ook gewoon die normale dop gebruiken en eventueel verlengen met verlengstuk. moet lukken.

succes

groet joris
Ruben

Bericht door Ruben »

Waar woon je??

Misschien nog wel een passend dopje liggen... Als je nou in de buurt woont kun je die wel even lenen (hoef je die dop niet te kopen)

Ruben
Ray

Bericht door Ray »

heb inmiddels een autotoko gevonden die de dop voor me besteld heeft. toch wel handig om er zelf een te hebben, niet alleen om de pully los te schroeven, maar ook voor het handmatig kunnen ronddraaien van de motor.

Normale dop verlengen werkt niet. De moer is de eerste 2,5cm rond, daarna begint pas de zes-kant. de dop moet dus inwendig langer zijn.

Ik hoop dat komende week de onderdelen en de dop binnen zijn, kan ik volgend weekend lekker sleutelen.

eerst vandaag maar eens gordels en speakers installeren.....

Ray.
Plaats reactie