De 110 (ex leger 24 volt) wil erg slecht starten (zeg maar niet...) in de kou. Met de standkachel een 20 minuten aan is het geen probleem? Er zit een gereviseerde startmotor in, accu's zijn een half jaar oud (goede zware)...
Waar kan het probleem liggen. Ik denk zelf dat de afstelling niet al te best is omdat hij nogal rookt. Ze heeft ook een wat hoge carterdruk...
Iemand een idee?
Alvast bedankt! Bas
slecht starten in de kou?
Re: slecht starten in de kou?
Er is al heel wat over geschreven sinds de temperaturen onder de zomerse waarden gedaald zijn. Doe even een zoekopdracht, "slecht starten kou".
Ook ik ben geloof ik de pineut, ja.
Zijn je gloeibougies nog wel heel? Ik had gevonden dat de vorige eigenaar er 12volt pluggen in had zitten, terwijl bleek dat er 24 in had gemoeten. En zonder gloeien houdt het sowieso snel op.
Maar, vergeet niet even te zoeken. (knopje bovenaan)
Sander 110 "Snorkel"
Ook ik ben geloof ik de pineut, ja.
Zijn je gloeibougies nog wel heel? Ik had gevonden dat de vorige eigenaar er 12volt pluggen in had zitten, terwijl bleek dat er 24 in had gemoeten. En zonder gloeien houdt het sowieso snel op.
Maar, vergeet niet even te zoeken. (knopje bovenaan)
Sander 110 "Snorkel"
hoi,
als ie grijs/wittig rookt kan de pomp wat te laat staan dus richting na-inspuiting. als je hem dan wat meer op voorinjectie zet heb je kans dat ie veel beter gaat starten.
Meer waarschijnlijk lijkt echter wat mijn voorganger schreef en dat is dat het wat met het gloeisysteem te doen heeft.bij series modellen waarbij de gloeispiralen veelal in serie staan heb je bij 1 kapotte spiraal al geen gloeierij meer.
bij jouw model kunnen er meer spiralen stuk zijn,de anderen werken dan nog wel maar als het dan kouder wordt,dan merk je dat ie op de overgebleven gloeispiralen(bijv 2 goede en 2 kapotte) niet meer aan wil slaan.
groet, tom
als ie grijs/wittig rookt kan de pomp wat te laat staan dus richting na-inspuiting. als je hem dan wat meer op voorinjectie zet heb je kans dat ie veel beter gaat starten.
Meer waarschijnlijk lijkt echter wat mijn voorganger schreef en dat is dat het wat met het gloeisysteem te doen heeft.bij series modellen waarbij de gloeispiralen veelal in serie staan heb je bij 1 kapotte spiraal al geen gloeierij meer.
bij jouw model kunnen er meer spiralen stuk zijn,de anderen werken dan nog wel maar als het dan kouder wordt,dan merk je dat ie op de overgebleven gloeispiralen(bijv 2 goede en 2 kapotte) niet meer aan wil slaan.
groet, tom
Er vanuit gaande dat de gloeibougies goed zijn,
hoe lang gloei je voor ?
15 tot 20 seconden is bij koud weer een prima richttijd.
Succes
P.S., mijn auto start zonder standkachel ook pas na 15 seconden voorgloeien, met 30 minuten de kachel aan start ze echter direct.
hoe lang gloei je voor ?
15 tot 20 seconden is bij koud weer een prima richttijd.
Succes
P.S., mijn auto start zonder standkachel ook pas na 15 seconden voorgloeien, met 30 minuten de kachel aan start ze echter direct.
Heb dat probleem ook nog gehad, twee weken terug, LW88, 24V, ex defensie. Zitten inmiddels grotere, nieuwe accu's in (ik geloof 56 of 62 Amph). Na twee keer 20 à30 sec voorgloeien had ik het gevoel dat ik de accu's aan het leegtrekken was (had al zeker een maand niet gereden) even de 12V van de "andere auto" er op gezet en prompt gestart. Zolang ik regelmatig (wekelijks) rijd, al is het alleen maar boodschappen doen (kort ritje) is er niets aan de hand. 's-zomers heb ik nergens last van (5 sec voorgloeien bij koude motor) dus ik denk niet dat het de gloeibougies zijn. Ook ik houd mij aanbevolen voor andere suggestuies.
Groet,
John
Groet,
John