nieuwprijs van een 110 van 84
nieuwprijs van een 110 van 84
Hoi
enig idee hoe ik aan een nieuwprijs voor een auto van 84 zou kunnen halen - heb ik nodig om een BPM berekening te kunnen doen.
dank
NIck
enig idee hoe ik aan een nieuwprijs voor een auto van 84 zou kunnen halen - heb ik nodig om een BPM berekening te kunnen doen.
dank
NIck
Re: nieuwprijs van een 110 van 84
110 2.3 B. t/m 7-84 €18117,- vanaf 8-84 €19785,-
110 3.5 B. t/m 7-84 €19207,- vanaf 8-84 €21192,-
110 2.3 D. t/m 7-84 €20112,- vanaf 8-84 €21192,-
Als het kenteken deel 1 uit 84 is is de BPM volgens mij nihil.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
110 3.5 B. t/m 7-84 €19207,- vanaf 8-84 €21192,-
110 2.3 D. t/m 7-84 €20112,- vanaf 8-84 €21192,-
Als het kenteken deel 1 uit 84 is is de BPM volgens mij nihil.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Re: nieuwprijs van een 110 van 84
Tot 25 jaar een restbedrag van 10%
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: nieuwprijs van een 110 van 84
Martin,
waar haal je deze info vandaan? Ik hoor deze vraag vaker, is er een lijstje op te stellen, met zoveel mogelijk autos, bouwjaren en versies erin, dan kunnen we een LaRo BPM calculator maken.
Sander 110 Snorkel
waar haal je deze info vandaan? Ik hoor deze vraag vaker, is er een lijstje op te stellen, met zoveel mogelijk autos, bouwjaren en versies erin, dan kunnen we een LaRo BPM calculator maken.
Sander 110 Snorkel
Re: nieuwprijs van een 110 van 84
He Martin hoe kom jij aan die prijzen? en wat is dan de waarde van een 110 ex-mariniers softtop met 2.5 NA dieselmotor?
alvast bedankt Gheert
alvast bedankt Gheert
Re: nieuwprijs van een 110 van 84
De Gegevens heb ik uit ROLLS, dit is een programma wat door verzekeraars gebruikt wordt om gegevens van auto's op te zoeken zodat de juiste premie berekend kan worden. De database is alleen gevuld met personen en bedrijfs auto's, een 110 ex-mariniers softtop staat er helaas niet in.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Re: nieuwprijs van een 110 van 84
Aan alle Exleger bezitters: HOE DOEN JULLIE DAT DAN?
Ik heb zelf ook zo een ex-mariniers uitvoering van een 110, en ja, ik geef bij oorspronkelijke cataloguswaarde maar 20000 euro op, zal wel ergens op lijken.
Alleen, erg precies is dit natuurlijk niet. Vandaar, Martin, mijn interesse om voor iedereen dit probleem op te lossen.
Tja, lastig, enig idee hoe we dit op gaan pakken voor een grotere groep?
Sander 110 Snorkel
Ik heb zelf ook zo een ex-mariniers uitvoering van een 110, en ja, ik geef bij oorspronkelijke cataloguswaarde maar 20000 euro op, zal wel ergens op lijken.
Alleen, erg precies is dit natuurlijk niet. Vandaar, Martin, mijn interesse om voor iedereen dit probleem op te lossen.
Tja, lastig, enig idee hoe we dit op gaan pakken voor een grotere groep?
Sander 110 Snorkel
Re: berekening bpm; voordeeltjes!?!?
Let op!
voor de bpm berekening is een relatief eenvoudige module te vinden.
Staat ook op deze landroverpagina.
ik heb de netto catalogusprijs aangehouden. D.w.z. de prijs die de importeur rekent voor alle belastingen. Personenuitvoering blijkt iets voordeliger dan grijs. Raar maar waar.
ik heb voor mijn 110 5-deurs 2.5N.A. d. 17.000 euro aangehouden, wat neerkomt op 840euro rest BPM.
wat zeker zo interessant is dat je de wagen zo leeg mogelijk laat wegen. D.w.z. laat gereedschap en allerlei extra spul thuis, tank de wagen niet af (alhoewel alle tanks 1/2 vol dienen te zijn)ritsel een thuiskomer als reservewiel, een minikrikje etc. etc.
een landrover wiel met stalen velg weegt aleen al zo'n 50 kilo.
Ga er van uit dat de wagen altijd zwaarder is dan op de kentekenpapieren vermeld staat. De mariniersuitvoering en SIII leger 109 ens zijn voorzien van allerlei extra's .
Het is ook verstandig een keuringsstation te nemen die geen eigen weegbrug heeft.
Dan moet je bij een (meestal transport-) bedrijf de weging laten uitvoeren. Deze mensen zijn over het algemeen wel bereid "mee te denken". Op jaar basis kan deze afslank aktie behoorlijk geld opleveren. Ofwel met de tabel van de wegenbelastingsite in de hand, net even die extra kilo's er af zodat je net een trede goedkoper zit.
Voorbeeld: Bij import van onze 110 heeft de RDW de geichten overgenomen van tabellen die bij de typegoedkeuring horen. Ruim een jaar later, toen de auto was omgebouwd bleek deze ruim 300 kilo zwaarder te zijn. Dat betekent zo'n 150 euro meer houderschapsbelasting per jaar. Zo'n beetje de keuringskosten dus.
de lier, stuurstngbescherming, trekhaak en andere snuisterijen bleken daar de oorzaak van te zijn.
Doe er je voordeel mee.
Groet, Paul
voor de bpm berekening is een relatief eenvoudige module te vinden.
Staat ook op deze landroverpagina.
ik heb de netto catalogusprijs aangehouden. D.w.z. de prijs die de importeur rekent voor alle belastingen. Personenuitvoering blijkt iets voordeliger dan grijs. Raar maar waar.
ik heb voor mijn 110 5-deurs 2.5N.A. d. 17.000 euro aangehouden, wat neerkomt op 840euro rest BPM.
wat zeker zo interessant is dat je de wagen zo leeg mogelijk laat wegen. D.w.z. laat gereedschap en allerlei extra spul thuis, tank de wagen niet af (alhoewel alle tanks 1/2 vol dienen te zijn)ritsel een thuiskomer als reservewiel, een minikrikje etc. etc.
een landrover wiel met stalen velg weegt aleen al zo'n 50 kilo.
Ga er van uit dat de wagen altijd zwaarder is dan op de kentekenpapieren vermeld staat. De mariniersuitvoering en SIII leger 109 ens zijn voorzien van allerlei extra's .
Het is ook verstandig een keuringsstation te nemen die geen eigen weegbrug heeft.
Dan moet je bij een (meestal transport-) bedrijf de weging laten uitvoeren. Deze mensen zijn over het algemeen wel bereid "mee te denken". Op jaar basis kan deze afslank aktie behoorlijk geld opleveren. Ofwel met de tabel van de wegenbelastingsite in de hand, net even die extra kilo's er af zodat je net een trede goedkoper zit.
Voorbeeld: Bij import van onze 110 heeft de RDW de geichten overgenomen van tabellen die bij de typegoedkeuring horen. Ruim een jaar later, toen de auto was omgebouwd bleek deze ruim 300 kilo zwaarder te zijn. Dat betekent zo'n 150 euro meer houderschapsbelasting per jaar. Zo'n beetje de keuringskosten dus.
de lier, stuurstngbescherming, trekhaak en andere snuisterijen bleken daar de oorzaak van te zijn.
Doe er je voordeel mee.
Groet, Paul