Ophogen Range

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Klaas

Ophogen Range

Bericht door Klaas »

Wil mijn Range-Rover classic 2" gaan liften.

Heeft iemand hier ervaring mee?, en mij advies wil geven over merk en/of type, en waar te koop.

Groeten,

Klaas
Jan Schober

Re: Ophogen Range

Bericht door Jan Schober »

Dag Klaas,

[www.prikpagina.nl]

[www.prikpagina.nl]

[www.prikpagina.nl]

[www.prikpagina.nl]

Na deze info gelezen te hebben, kan je gericht een vraag stellen of natuurlijk de zoekopdracht gebruiken

Jan Schober
RoLandrover

Re: Ophogen Range

Bericht door RoLandrover »

Ophogen van deze auto tot 2" is geen moeilijke zaak,..

daarboven gaan veelzaken meespelen zoals je castor hoek, lengte van de remleidingen en meer zaken die je eingelijk niet wilt.

ik heb zelf Bearmach en deze bevallen goed. mischien wat stug maar goed je dan ook een landrover. de Range kan ook zeker wel wat stevigheid gebruiken want de keren dat ik in deze auto's heb gereden lijkt het wel of de wielen de rechterbaan volgen terwijl ik voor mijn gevoel ergens over de linker baan vloog... als je een bocht neemt.

waarschijnlijk heb de op de achteras ook nog een self levelling systeem zitten welke volgens mij niet noodzakelijk is deze zou je kunnen weglaten, ik heb geen idee of deze ook tot 2" gestrekt kan worden.

vele merken bieden setjes en losse componenten aan.
vaak is duurder beter zoals scorpion (et coevorden)

maar niet altijd. Jan kon vandaag vertellen dat de Brittpart veren van Old Man Emu afkomstig zijn. (oa SMB Genderen)

deze worden ook wle wer vekocht onder de naam ARB (als je zoekt op amerikaanse sites)

mogelijkheden zat en met goed gereedschap, goede krikken en as stuenen is alles zelf makkelijk in een halve dag te doen (zolang alles los gaat wt los moet zonder afte breken) alle bouten in moeren vanaf een dikke week van te voren in de WD40 helpt.

ook weer vele keuzes dempers welke je dan ook nodig hebt ik heb de Procomp 9000 +2" maar hier ook weer vele merken en types. de mijne bevallen tot nu toe goed.

succes en groeten,

Roland Disco 200TDi (nu met zwarte velgjes veeel beter!!)
[Rolandrover.fotopic.net]
Plaats reactie