RVS Slang ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
CH

RVS Slang ?

Bericht door CH »

Ik ben in het blije bezit gekomen van een Webasto Thermo Top, die uiteraard in mijn 109" wordt geplaatst. (Zeker als het nog kouder wordt). Alleen vraag ik mij af of deze compleet is. Hij komt uit een Freelander van '01en bezit kabelboom, timer, opvoerpompje. De kachel zelf is uitgerust met een kort (ongv 30cm) rvs uitlaatbuisje van 25mm rond.Naar zeggen van de vorige eigenaar zat hier geen extra flexibele slang met uitlaatpotje aan, zoals deze staat aangegeven in de documentatie van Webasto.

- Wie weet of dit klopt voor deze Webasto af fabriek in een Freelander,

-En of wie heeft of weet waar je deze flexibele rvs buis en uitlaatdempertje kunt krijgen ?

Ciao, Cas
Dennis101

Re: RVS Slang ?

Bericht door Dennis101 »

Af fabriek is de Webastokachel in de Freelander TD4 niet als standkachel uitgerust.
De kachel zit in de auto, omdat de TD4 zelf te weinig warmte opwekt om de auto voldoende te verwarmen zodat een extra kachel noodzakelijk is.
Deze kachel zit dan links achter de voorbumper gemonteerd en heeft dan geen uitlaatpotje.
Er was wel een set beschikbaar om deze kachel ook als standkachel te gebruiken.
Als de ombouw volgens (Webasto) fabrieksvoorschriften was uitgevoerd dan hoort de uitlaatpot er WEL bij te zitten.

Als je er belang bij hebt, dan heb ik de ombouwhandleiding van bij- naar standverwarming voor de Freelander TD4 als PDF beschikbaar (393k.
Er staat ook een onderdelenlijst in vermeld. Stuur mij even een mailtje als je hem wil hebben.

Dennis B.
CH

Bericht door CH »

Hai Dennis,

'Mijn' webasto is volgens mij al uitgerust als standkachel, omdat er een 'optionele' pomp op zit. Ik heb het geheel in een proefopstelling buiten de auto laten draaien, en dat werkt prima. (emmer water van 20 liter is in 12 min op 73 graden)

Ik heb de manuals al vanaf de Amerikaanse Webasto site gedownload.

Maar, tóch denk ik dat het beter is om een uitlaatpotje te monteren, al was het alleen maar vanwege de buurt...als hij om 07:00 uur aanslaat...
Dus, weet jij eventueel zo'n ding te liggen?

Alvast bedankt,

Ciao, Cas
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Via de nederlandse website van Webasto kun je vast wel een dealer bij jou in de buurt vinden:

[www.webasto.nl]

Dennis B.
Plaats reactie