In vervolg op mijn viscose-Fan- vragen, vraag ik me nu af of ik niet beter gelijk een electrische fan kan monteren. Heeft dat echt voordelen? of moet ik maar bij de eenvoud van de viscose-fan (nou ja, die kan dus ook kapot..) blijven?.
De fan van een citroen BX scheen te passen. Ik heb nog een simpel omvormertje van 24v naar 12v liggen. Heeft iemand een tip voor de termostaat?
gr, Chris 110
...of gelijk maar een electrische fan
Re: ...of gelijk maar een electrische fan
tip voor thermostaat zie www.conrad.nlkijk onder universele thermostaat of bestell.nr. 61588908
succes.
vr.gr.
Ton
succes.
vr.gr.
Ton
Conrad heeft bij productcodes altijd de laatste 2 decimalen gescheiden met een streepje dus 615889-08
Wat is er mis met een visco fan ?
Kan weinig aan kapot, en is indien toch kapot tijdelijk te "repareren" met een ijzerdraadje. (dat zie ik je bij een kapotte electromotor nog niet doen).
Je kent mijn houding: houdt het origineel !
(Trouwens een nieuwe Visco koppeling kost maar 62.50 Pond Ex Vat., dat is minder dan een maand wegenbelasting)
Succes
Kan weinig aan kapot, en is indien toch kapot tijdelijk te "repareren" met een ijzerdraadje. (dat zie ik je bij een kapotte electromotor nog niet doen).
Je kent mijn houding: houdt het origineel !
(Trouwens een nieuwe Visco koppeling kost maar 62.50 Pond Ex Vat., dat is minder dan een maand wegenbelasting)
Succes
Mijn visco is inderdaad kapot, dat kan dus kennelijk wel. In NL kost die nieuw 125 euri ex btw. Bij de sloop haal ik voor een paar euro een electrische fan, dan nog een thermostaatje en je bent klaar. Ik twijffel ook over de robuustheid, vandaar mijn vraag hier.
gr, Chris
gr, Chris
Bij mij is de BX fan al ruim 1 jaar heel gebeleven ondanks herhaaldelijk mishandelen in modder en water. En als ie kapot gaat hal ik voor 5 euro een nieuwe
Cheer sbowy
Cheer sbowy