Pagina 1 van 1

Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: di 07 dec 2004, 22:20
door Joost van Ekris
Kan iemand mij een beetje een idee geven wat een RRC met dieselblok nog moet kosten? Je ziet ze haast nooit.. voor hoeveel gaan ze doorgaans in NL? En de UK?

De auto hoeft zeker niet perfect te zijn, als het chassis/blok nog maar in orde is. Dit omdat ik de mogelijkheid aan het bekijken ben om een NCF Traka te bouwen. (Maar dan op diesel, zoals het hoort bij een off-roader) [www.ncfblitz.freeserve.co.uk]

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: di 07 dec 2004, 22:53
door Roald
met een VM of een TDI ???

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: di 07 dec 2004, 23:10
door Joke&Ruud Granny&Tweety
Hi,
Op marktplaats staat er eentje, maar erg duur.15.000 eurtjes.
Groet Ruud.

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: di 07 dec 2004, 23:12
door RoLandrover
VM kan ik afraden,

niet de best geschapen motor. (tenzij je de auto heeeeel erg netjes behandeld, maar dat weet je van je voorganger natuurlijk nooit)


gr,

Roland

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: di 07 dec 2004, 23:27
door Roald
opzich is de VM een goed blok het enige vervelende is dat de koppen wat rottig te onluchten zijn mits dit altijd goed gedaan is er niks aan de hand.
maar ik zou toch mijn geld op een TDI zetten

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 01:23
door Dennis101
Bij Henk Ter Horst in de Krim staat er een met 200TDI voor €3350,-
[www.terhorst4x4.nl]
Op de 4e pagina bij voorraad.

Dennis B.

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 10:43
door frank
Hoi

kan je dan niet beter een disco kopen, die zijn een stuk goedkoper en staan op hetzelfde chassis.

groet Frank

Range Rover Diesel?????????

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 16:02
door Henk
Ze zijn wel gebouwd maar in een RangeRover hoort geen dieselmotor.
Er zijn toch ook geen Ferraries en Lambo's met een dieselmotor.

En Off-Roaden gaat echt het beste met een V8

Henk

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 16:13
door P&O - 109V8
jeetje wat zijn die 38A's al in prijs gedaald zeg:

Bouwjaar dec. 1994
Bordeaux rood metallic
NL Geel kenteken
Airco - ABS - Cruise Controle - Alarm
LM Velgen
Elektrisch schuifkanteldak
Lederen bekleding
Automatische transmissie

Voor nog geen 9000 euri. Zie je maar weer dat de echte kosten in het rijden zitten en niet in de aanschaf

gr.
peter

als ik een mooie diesel eerder had gevonden dan onze stage had ik die misschien aangeschaft dus ik ben niet speciaal bevoorordeeld m.b.t. V8en, maar een diesel in een RR.... is vloeken in de kerk

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 22:10
door Joost van Ekris
Vanaf welk jaar zijn Disco's gebouwd? Het zou fijn zijn als er voor zo'n hobby-wagen een oldtimerregeling getroffen zou kunnen worden, want dat scheelt behoorlijk in de kosten.

@Henk, nope, mijn offroader zal toch echt een diesel moeten hebben.. maar ik heb wel aan een compromis gedacht: misschien een Ford of een Dodge V8 turbodiesel. Maar dat brengt natuurlijk weer de nodig problemen met zich mee...

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 23:38
door Roald
disco's vanaf '91

Re: Range Rover Classic Diesel

Geplaatst: do 09 dec 2004, 13:04
door Frank
hoi

Een oldtimer range rover chassis, dat word al heeeel lastig, voor het kenteken betaal je als je pech hebt rond de 2000 euro, chassis krijg je er dan voor een paar duppies bij. maar volgens mij werden ze destijds niet als diesel geleverd. Word wel lastig met de 1/3 regeling. Maar als ik jou was zou ik in engeland opzoek gaan daar rijden wel classic diesels rond van voor 1980 en kosten ze ook niet het godsvermogen wat ze hier wel kosten.


groet frank