Boutgaten Kleppendeksel lekken
Boutgaten Kleppendeksel lekken
goedendagschotels
wie weet hoe je de boutjes die door de kleppendeksel van een SIII diesel het beste kan afdichten?
is alleen een koperen ring 8*14 voldoende? of zijn er andere alternative?
alvast bedankt gr menno
wie weet hoe je de boutjes die door de kleppendeksel van een SIII diesel het beste kan afdichten?
is alleen een koperen ring 8*14 voldoende? of zijn er andere alternative?
alvast bedankt gr menno
Re: Boutgaten Kleppendeksel lekken
Ola Menno!
Likkie vloeibare pakking (hittebestendig)?
Adios Henk.
p.s. kijk nau, me klau eerst zattie aan meh......
Likkie vloeibare pakking (hittebestendig)?
Adios Henk.
p.s. kijk nau, me klau eerst zattie aan meh......
Zo even uit mijn hoofd; zaten er ook niet rubber ringetjes onder de 3 dopmoertjes?
Bob Nonnekens
(' t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Bob Nonnekens
(' t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Er "horen" metalen pakkingringetjes (273069) onder, ongeveer 1 mm. dik.
Ik weet niet van welk materiaal, ze zijn zilverkleurig.
Succes
Ik weet niet van welk materiaal, ze zijn zilverkleurig.
Succes
Als het te veel lekt dan is er iets anders aan de hand. Dan is er te veel druk onder het kleppendeksel (heb ik ook) . En daar doe ik niets aan alleen eens per week (maand ligt aan de hoeveelheid olie) maak het schoon met remmenreiniger.
jo
jo
hij doet het pas sinds vorige week toen ik de kleppen heb gesteld.
en die oude ringetjes liggen nog ergens in het zand dus had ik er maar gewone ringetjes onder gedaan omdat ik toch moest rijden en nu heb ik koperen gehaalt en wou ik even weten hoe het zat en wat ik nog meer kan doen
en die oude ringetjes liggen nog ergens in het zand dus had ik er maar gewone ringetjes onder gedaan omdat ik toch moest rijden en nu heb ik koperen gehaalt en wou ik even weten hoe het zat en wat ik nog meer kan doen
kijk uit dat je de boel niet te strak vastdraait, dan trekt je kleppendeksel krom en gaat hij overal lekken
groet Frank
groet Frank
Hoi Jo...
kijk je uit met die "Brake-cleaner" op je motor?
Daar heb je motorreiniger voor, remmenreiniger is net een tikkie agressiever en maakt de boel iets gemakkelijker schoon... maar kant op den duur ook door je pakkingen heen vreten!
Is maar een tipje!
Groetjes JP!
kijk je uit met die "Brake-cleaner" op je motor?
Daar heb je motorreiniger voor, remmenreiniger is net een tikkie agressiever en maakt de boel iets gemakkelijker schoon... maar kant op den duur ook door je pakkingen heen vreten!
Is maar een tipje!
Groetjes JP!
He Menno,
Ik heb nog wel van die zachte ringen liggen.
Geef ik morgen wel even aan Gijs mee.
Gr.
Marc
Ik heb nog wel van die zachte ringen liggen.
Geef ik morgen wel even aan Gijs mee.
Gr.
Marc
Bob, inderdaad. Op mijn 2,25 benzine heb ik rubber ringetjes (diameter ca. 4 cm) met daarbovenop stalen ringetjes (diameter ca. 3 cm). Het geheel is ca. 1 cm. hoog.
Na controle met de parts manual, zie ik dat dit alleen geldt voor de benzineversies (2,25 en 2,6). De diesel heeft inderdaad alleen een ringetje.
Mvg
Harry & de RUS
Na controle met de parts manual, zie ik dat dit alleen geldt voor de benzineversies (2,25 en 2,6). De diesel heeft inderdaad alleen een ringetje.
Mvg
Harry & de RUS
dan is er een rede om ze te vervangen, en dat doe ik toch al eens per jaar. En de koppakking vervang ik nooit er zit er geen in. Ik gebruik vloeibare pakking die normaal onder de motor (karterpan) zit. Werkt zeer goed en heb dan heb je voor boven en onder de zelfde pakking.
jo
jo
doe je echt de koppakking met vloeibare sealant? of bedoel je nu de kleppendeksel?
gr,
Roland
gr,
Roland