Ik heb een defender 300tdi en mijn difflock handle wil alleen nog met grof geweld heen en weer, door nooit gebruiken (hoog/laag gaat wel soepel), en hij schakelt ook niet in, terwijl wel het lampje gaat branden
Wie helpt mij op weg
diff lock defender 110
Re: diff lock defender 110
Die van mij gaat heeeeeeeeel soepel maar ja die werkt sinds Havelte gisteren helemaal niet meer.
moet hem nu handmatig ontlocken door onder de auto te kruipen, blijkt namelijk een stangetje er steeds uit te schieten(borgpennetje is pleite) zeer lastig.
Miss dat dat ook wel het probleem bij jou is de bediening gaat namelijk via een stangenstelsel kan dat er iets los is of geblokeerd word...
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 300Tdi
moet hem nu handmatig ontlocken door onder de auto te kruipen, blijkt namelijk een stangetje er steeds uit te schieten(borgpennetje is pleite) zeer lastig.
Miss dat dat ook wel het probleem bij jou is de bediening gaat namelijk via een stangenstelsel kan dat er iets los is of geblokeerd word...
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 300Tdi
we gaan wel ff wat interieur rond de pook slopen en er onder kijken, bedankt voor de tip
De stangetjes willen nog weleens oxideren waardoor ze niet of moeilijk willen bewegen.
De stangetjes zitten gewoon door gaatjes heen met een borgplaatje erachter.
Je zult wel zien wat ik bedoel als je de boel open hebt.
Schoonmaken en goed invetten, daarna zou het probleem over moeten zijn.
Of je er van boven af bij kan weet ik niet. van onderaf lukt het met enige moeite wel.
Frans Bonnes
De stangetjes zitten gewoon door gaatjes heen met een borgplaatje erachter.
Je zult wel zien wat ik bedoel als je de boel open hebt.
Schoonmaken en goed invetten, daarna zou het probleem over moeten zijn.
Of je er van boven af bij kan weet ik niet. van onderaf lukt het met enige moeite wel.
Frans Bonnes
Klinkt als een degelijke constructie 
kom van bovenaf nergens bij, kilo's isolatiemateriaal en rubbers
ga morgen ff eronder met de wd 40 en vetspuit
bedankt voor je hulp alvast

kom van bovenaf nergens bij, kilo's isolatiemateriaal en rubbers
ga morgen ff eronder met de wd 40 en vetspuit
bedankt voor je hulp alvast
Je kunt er van onder af bij. Op de verdeelbak zit een lever. Hier zit een u-vormigstangetje door.
Als je twee borgplaatjes verwijderd dan kun je het stangetje er uit halen. Schoon schuren,invetten en weer in elkaar zetten.
Sander
Als je twee borgplaatjes verwijderd dan kun je het stangetje er uit halen. Schoon schuren,invetten en weer in elkaar zetten.
Sander