Onze LW houdt in!
Onze LW houdt in!
Van al die techneuten hier zal er vast wel iemand zijn die ons kan helpen, danwel zelf ervaring heeft met ons euvel.
Sinds de LRCH-dag in Amersfoort houdt Sam (onze 88 LW) zo af en toe in. We merkten het meteen al toen we van het terrein afreden op zoek naar een tankstation. Echter...naar mate we meer reden, werd het inhouden steeds minder. Intussen zijn we alweer anderhalve week verder en in de tussentijd hebben we eigenlijk nergens last van gehad. Nu is het echter weer terug. Overigens merk je eigenlijk alleen als je constant gas geeft. Dus bij een stabiel toerental en dat is bij ons meestal als we ergens buitenaf rond de 80 rijden.
Het rare is...je hoort eigenlijk niets aan het blok. Dat loopt op zich goed. Heel soms heeft hij wel de neiging af te slaan als ik ergens moet stoppen, maar dat kan ik dan altijd nog opvangen door snel even gas te geven.
Ook de kilometerteller danst dat het een lieve lust is. We rijden meestal nu ergens tussen de 60 en 90, maar of dat er wat mee te maken heeft.
Het lijkt of hij op 3 cilinders loopt. Zou dat kunnen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Erskine
"SAM" 88 LW
Sinds de LRCH-dag in Amersfoort houdt Sam (onze 88 LW) zo af en toe in. We merkten het meteen al toen we van het terrein afreden op zoek naar een tankstation. Echter...naar mate we meer reden, werd het inhouden steeds minder. Intussen zijn we alweer anderhalve week verder en in de tussentijd hebben we eigenlijk nergens last van gehad. Nu is het echter weer terug. Overigens merk je eigenlijk alleen als je constant gas geeft. Dus bij een stabiel toerental en dat is bij ons meestal als we ergens buitenaf rond de 80 rijden.
Het rare is...je hoort eigenlijk niets aan het blok. Dat loopt op zich goed. Heel soms heeft hij wel de neiging af te slaan als ik ergens moet stoppen, maar dat kan ik dan altijd nog opvangen door snel even gas te geven.
Ook de kilometerteller danst dat het een lieve lust is. We rijden meestal nu ergens tussen de 60 en 90, maar of dat er wat mee te maken heeft.
Het lijkt of hij op 3 cilinders loopt. Zou dat kunnen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Erskine
"SAM" 88 LW
Re: Onze LW houdt in!
Doet ie het op beide tanks? Lijkt ergens in het brandstofsysteem te zitten.
Ik rij zelf maar op 1 tank omdat ie op de andere afslaat en ik eigenlijk er tot nog toe niet echt naar heb gekenen omdat ik de kraan die tussen de tanks wisselt verdenk.
Brandstoffilter zou het ook kunnen zijn zoals Aad al heeft gezegt.
Groet,
Martin
Ik rij zelf maar op 1 tank omdat ie op de andere afslaat en ik eigenlijk er tot nog toe niet echt naar heb gekenen omdat ik de kraan die tussen de tanks wisselt verdenk.
Brandstoffilter zou het ook kunnen zijn zoals Aad al heeft gezegt.
Groet,
Martin
Re: Onze LW houdt in!
Het zal i.d.d. met brandstoftoevoer te maken hebben. Een verstopte leiding en/of filter.
Door het gemanouvreer in allerlei bochten, bulten en kuilen zal de tank "schoongeklotst" zijn. Dit losgelaten vuil zal zich vermengen met de brandstof.
succes! Paul
Door het gemanouvreer in allerlei bochten, bulten en kuilen zal de tank "schoongeklotst" zijn. Dit losgelaten vuil zal zich vermengen met de brandstof.
succes! Paul
Re: Onze LW houdt in!
kijk ook eens naar je water afscheider (dus het eerste filter)
heb ooit eens in frankrijk slechte diesel olie getankt en op eens ging ik ook niet haarder dan 75 kilometer zat dus water in
heb ooit eens in frankrijk slechte diesel olie getankt en op eens ging ik ook niet haarder dan 75 kilometer zat dus water in
Re: Onze LW houdt in!
Allemaal leuk en aardig maar er zijn ook LW's op benzine...
beetje jammer dat Erskine dat er niet bij heeft gezet...
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
beetje jammer dat Erskine dat er niet bij heeft gezet...
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Re: Onze LW houdt in!
benzine, dieselfilters , dicht gedrukte leiding met offroaden. he en verstopte luchtfilter kan bij stabiel toerental door een opgebouwde inkomende lucht ook moeite hebben om voldoende lucht door telaten.
groet peter109D
groet peter109D
Re: Onze LW houdt in!
Volgens mij is dit een 2.5D in een lw?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Onze LW houdt in!
Helemaal goed Martijn. Hoe ken jij onze Sam zo goed of woon jij toevallig bij ons in de buurt?
Idd had ik er even bij moeten zeggen dat het hier om een 2,5 liter diesel gaat. Ikzelf zat ook al te denken aan een probleempje in de brandstof toevoer. Brandstoffilter zou het kunnen zijn, maar Sam heeft pasgeleden een grote beurt gehad. Ik zal eens kijken of het brandstoffilter toen vervangen is, want we hebben hem gelijk met de APK gewoon eens laten verwennen door een garagist.
Wat betreft het gebruik van 1 tank...dat moet ik eens proberen. Ik ben zojuist weg geweest ivm mijn werk (vandaar dat ik ook niet eerder reageerde) en toen had ie weer nergens last van. Soms is het er en soms dus niet. Dat is juist het rare.
Bedankt zover voor jullie reacties.
Erskine
"SAM" 88 LW
Idd had ik er even bij moeten zeggen dat het hier om een 2,5 liter diesel gaat. Ikzelf zat ook al te denken aan een probleempje in de brandstof toevoer. Brandstoffilter zou het kunnen zijn, maar Sam heeft pasgeleden een grote beurt gehad. Ik zal eens kijken of het brandstoffilter toen vervangen is, want we hebben hem gelijk met de APK gewoon eens laten verwennen door een garagist.
Wat betreft het gebruik van 1 tank...dat moet ik eens proberen. Ik ben zojuist weg geweest ivm mijn werk (vandaar dat ik ook niet eerder reageerde) en toen had ie weer nergens last van. Soms is het er en soms dus niet. Dat is juist het rare.
Bedankt zover voor jullie reacties.
Erskine
"SAM" 88 LW
Re: Onze LW houdt in!
We hebben intussen alweer 2 keer getankt. Na de eerste keer hadden we nergens last van. Gisteren heb ik hem weer volgegooid en vanmorgen deed hij het weer wil. Net weer niet.
Lekker makkelijk hè?
Lekker makkelijk hè?
Re: Onze LW houdt in!
Erskine,
Nee volgens mij woon ik niet in de buurt, tenzij je in de buurt van utrecht woont?
Maar ik kwam je vorige posting tegen en daar had ik een match met 2.5D en lightweight wilde je nog mailen vandaar dat het me opviel
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Nee volgens mij woon ik niet in de buurt, tenzij je in de buurt van utrecht woont?
Maar ik kwam je vorige posting tegen en daar had ik een match met 2.5D en lightweight wilde je nog mailen vandaar dat het me opviel

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Onze LW houdt in!
Of het goed past, of het de investering waard is, verbruik, geluid, confort, of je het zelf gedaan hebt dat soort dingentjes.
Groet,
Martijn
http;//landrover.mine.nu
Groet,
Martijn
http;//landrover.mine.nu
Re: Onze LW houdt in!
Wij hebben het niet zelf gedaan. Dat is door de vorige eigenaar gebeurt net voordat wij hem kochten. Ik weet dat ze er best wel wat problemen mee hebben gehad om hem erin te hangen.
Verder moesten ze er rekening mee houden dat er nu een electronische brandstofpomp inging van 12V terwijl de rest van de auto dus 24V is. Ze hadden dat eerst afgetakt van één accu, maar dat bleek niet zo goed te werken. Na verloop van tijd trokken we dan steeds één accu leeg, waarna Sammetje niet meer wilde starten. De startmotor had alles nodig, waardoor het stopklepje dichtviel en we dus konden starten wat we wilden...zonder diesel gebeurt er echt niet zoveel hoor!
Verder...qua comfort, snelheid, gewicht, extra power, etc. maakt het volgens mij allemaal geen fluit uit. Hij is nog steeds traag en log, maar wat kan ons dat schelen. We hebben wel vernomen van een specialist dat de 2,5 diesels zonder turbo één van de sterkste blokken zijn die Land Rover gebouwd heeft. Dat is ons dus verteld, maar ik zou je 2,25 liter niet vervangen als het niet nodig is.
O ja...verbruik...1 op 8 als het meezit. Momenteel 1 op 5,5 maar dat komt omdat de kilometerteller niet goed loopt. Dan klopt de formule KM/LTR niet meer hè!
Erskine
"SAM" 88 LW
Verder moesten ze er rekening mee houden dat er nu een electronische brandstofpomp inging van 12V terwijl de rest van de auto dus 24V is. Ze hadden dat eerst afgetakt van één accu, maar dat bleek niet zo goed te werken. Na verloop van tijd trokken we dan steeds één accu leeg, waarna Sammetje niet meer wilde starten. De startmotor had alles nodig, waardoor het stopklepje dichtviel en we dus konden starten wat we wilden...zonder diesel gebeurt er echt niet zoveel hoor!
Verder...qua comfort, snelheid, gewicht, extra power, etc. maakt het volgens mij allemaal geen fluit uit. Hij is nog steeds traag en log, maar wat kan ons dat schelen. We hebben wel vernomen van een specialist dat de 2,5 diesels zonder turbo één van de sterkste blokken zijn die Land Rover gebouwd heeft. Dat is ons dus verteld, maar ik zou je 2,25 liter niet vervangen als het niet nodig is.
O ja...verbruik...1 op 8 als het meezit. Momenteel 1 op 5,5 maar dat komt omdat de kilometerteller niet goed loopt. Dan klopt de formule KM/LTR niet meer hè!
Erskine
"SAM" 88 LW
Re: Onze LW houdt in!
Dat inhouden heb ik ook gehad. Op de snelweg elke paar minuten eventjes iets inhouden en dan weer goed lopen.
Brandstoffilter en bezinkselkolf onder de bijrijderstoel waren vervuild! Scoonmaken en het filter wisselen en je gaat weer als de brandweer.
Noud 88
Brandstoffilter en bezinkselkolf onder de bijrijderstoel waren vervuild! Scoonmaken en het filter wisselen en je gaat weer als de brandweer.
Noud 88