110 als kampeer auto - klapdak
110 als kampeer auto - klapdak
ik wil mijn 110 ombouwen als kampeer auto en wil daarvoor mijn bestaand dak klapbaar maken zoals ze die bouwen bij ex-tec.de.
Heb niet het geld om duizenden euros te besteden aan een ombouw. Heeft er iemand een address van een handyman, die mijn mij met een handmade system kan helpen - heb wat ideen maar kan het niet alllen omzeten (geen kennis in lassen)
dank voor een reactie
Nick
Heb niet het geld om duizenden euros te besteden aan een ombouw. Heeft er iemand een address van een handyman, die mijn mij met een handmade system kan helpen - heb wat ideen maar kan het niet alllen omzeten (geen kennis in lassen)
dank voor een reactie
Nick
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Kijk eens op:
[users.pandora.be]
Het laten lassen van wat strip is niet zo duur,
informeer eens bij een machinefabriek oid in de buurt.
Succes
[users.pandora.be]
Het laten lassen van wat strip is niet zo duur,
informeer eens bij een machinefabriek oid in de buurt.
Succes
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Nick,
uit welke hoek kom jij??
ik heb een CO2 lasapparaat staan en van beroep vliegtuig plaatwerker.
uit welke hoek kom jij??
ik heb een CO2 lasapparaat staan en van beroep vliegtuig plaatwerker.
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Roald,
ik kom uit Bussum - dus dat is het Gooi. Heb jij ervaring in zo een projekt - of wil jij die maken? Wat mij betreft heel graag! Super!
Nick
ik kom uit Bussum - dus dat is het Gooi. Heb jij ervaring in zo een projekt - of wil jij die maken? Wat mij betreft heel graag! Super!
Nick
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Nick kom anders naar de clubavond van de lrch als je tijd hebt
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
110,
ja - ik had al meerdere keren met Willy gesproken en hadden het over verschillende concepten. Ik zelf zou meer een oplossing in richting ex-tex vanwege de extra hoogte die jij hiermee kunt bereiken.
dank voor je reactie
ja - ik had al meerdere keren met Willy gesproken en hadden het over verschillende concepten. Ik zelf zou meer een oplossing in richting ex-tex vanwege de extra hoogte die jij hiermee kunt bereiken.
dank voor je reactie
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Roald,
waneer en waar - ik ben nog geen lid bij lrch
dank
waneer en waar - ik ben nog geen lid bij lrch
dank
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Roald
heb jij mij een numer waar ik je kan berijken?
groet
nick
heb jij mij een numer waar ik je kan berijken?
groet
nick
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Nick,
06 28174760 de clubavond van de Lrch is in almere kijk op www.lrch.nl onder [www.lrch.nl] voor een routebeschrijving en tijden
06 28174760 de clubavond van de Lrch is in almere kijk op www.lrch.nl onder [www.lrch.nl] voor een routebeschrijving en tijden
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Wat denk je van een daktent?
Daktent op je dak, gat in het dak, boel verstevigen, keukenblokje in de bak en daarna als camper laten keuren.
Mocht je het idee wat vinden moet je eens contact opnemen met Wieger van Topsleeper. Hij wil dit zeker een keer uitproberen met een LR rijder.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Daktent op je dak, gat in het dak, boel verstevigen, keukenblokje in de bak en daarna als camper laten keuren.
Mocht je het idee wat vinden moet je eens contact opnemen met Wieger van Topsleeper. Hij wil dit zeker een keer uitproberen met een LR rijder.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Re: 110 als kampeer auto - klapdak
Hee, hallo,
Ik ben ook druk aan het docteren op een dergelijke constructie. Een klapdak wat bij de voorruit scharniert heeft als nadeel dat je de 50cm verhoging over 2m lengte pas haalt als het dak aan de achterzijde 1,75m omhoog scharniert! Er ontstaat dan dus een sta (spring-) hoogte van 3m!! (De inrichtingseis van de belastingdienst stelt dat er een blok van 170 hoog met een lengte van 2m en een breedte van 90cm in moet kunnen.)
Om de 50cm verhoging over een lengte van 2m te creeren kun je volgens mij beter het dak rechtstandig opheffen. Mijn laatste idee is om in de bak, aan weerszijden naast de achterdeur en bij de gordels voor, een uitschuifbare kokerbalk te plaatsen (steunend op de wielkast), die scharnierend aan het dak zit. Je kunt het dak dan van binnenuit eerst aan de achterzijde optillen en een borgpen door de paal steken (net als bij een verstelbare assteun). Vervolgens til je hem aan de voorzijde op (ook van binnenuit) en zet je er ook een borgpen door. Tentdoek monteer je met klittenband er aan.
Tekeningen volgen snel!!
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Ik ben ook druk aan het docteren op een dergelijke constructie. Een klapdak wat bij de voorruit scharniert heeft als nadeel dat je de 50cm verhoging over 2m lengte pas haalt als het dak aan de achterzijde 1,75m omhoog scharniert! Er ontstaat dan dus een sta (spring-) hoogte van 3m!! (De inrichtingseis van de belastingdienst stelt dat er een blok van 170 hoog met een lengte van 2m en een breedte van 90cm in moet kunnen.)
Om de 50cm verhoging over een lengte van 2m te creeren kun je volgens mij beter het dak rechtstandig opheffen. Mijn laatste idee is om in de bak, aan weerszijden naast de achterdeur en bij de gordels voor, een uitschuifbare kokerbalk te plaatsen (steunend op de wielkast), die scharnierend aan het dak zit. Je kunt het dak dan van binnenuit eerst aan de achterzijde optillen en een borgpen door de paal steken (net als bij een verstelbare assteun). Vervolgens til je hem aan de voorzijde op (ook van binnenuit) en zet je er ook een borgpen door. Tentdoek monteer je met klittenband er aan.
Tekeningen volgen snel!!
gr, Chris 110
www.opwielen.nl