De 1e X

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rangie (Ron)

De 1e X

Bericht door Rangie (Ron) »

vandaag voor het eerst niet op eigen kracht naar huis gekomen.
een leuk dagje spelen met 4x4 het noorden in Pekela, we waren er al vaker geweest, maar halverwege de dag vond ik dat het terrein wel erg zwaar werd, de Mudfactor had moeite met het mulle zand!

Totdat aan het einde van de dag, na het afspoelen van de auto in het vele water, ik de wagen weer uit de difflock haal en in de hoge gearing zet.............................
noppes, nix, nada!!! geen beweging meer in te krijgen. Ook niet in de laag, maar wel met difflock.
(Blijkt dus dat ik de halve dag met 2 wheel drive heb gereden!!!)
Het zal toch niet??? of wel? thuis gekomen, steekassen eruit mmmm.. weinig aan te zien, dan de olie maar even uit het diff laten lopen, en ja hoor, daar was het raak, glimmende deeltjes in de olie.

Voor het eerst in mijn cariere als 4wder een diff aan gort gereden! wel eens een steekasje hier en daar, maar nog nooit een diff!

Groeten, Rangie
frank

Re: De 1e X

Bericht door frank »

hee Ron,

ik heb nog wel een diff voor jou liggen :-), ruilen tegen versterkte achterveren

groet Frank
Rangie (Ron)

diff heb ik nog wel Frank, geen probleem! of jij moet al toevallig een limmited slip hebben liggen............................... krijg je geld toe!
Amazing Grace

Bericht door Amazing Grace »

Ik heb nog een landrover 90 1984 met goede assen en diffs en de hele mik-mak.

Misschien iets voor op reserve?

Groet,
Jan de Wilde
Landrover 90 "Amazing Grace" 1984 3.9V8 automaat.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

hee Ron,

Kan jou dus ook overkomen

Zag vanochtend die gele van Bernard van Balen nog op het Europaplein... moest helaas werken anders er achteraan gereden .....
<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Rangie (Ron)

Re: limmited slip diff, wie??

diff's heb ik nog wel, maar is er niet iemand die nog een limmited slip heeft liggen??

Jan (Amazing Graze) de Wilde, mail maar eens, en noem dan jouw prijs. Wie weet......

Bowy, ik had uit dit diff al eens een "gewokkelde" steekas gehaald, dus gewoon een kwestie van tijd?
Serious IIa

Hoop dat mijn tijd voorlopig niet weer komt geef de fakkel graag door....

Cheer sBowy
Rangie (Ron)

Neeeeeee! ik hoef die fakkel niet!! Blaas hem bij deze uit.
Serious IIa

Ik weet wie hem wel heeft maar heb beloofd het niet meer te zeggen........ Heeft een 109 en in Amersfoort een steekas voor aan stront binnen een half uur....

Cheer sbowy
Jorrit

Bericht door Jorrit »

He Ron, come and join the club!!

Soeppie?? Diffsoeppie??

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Rangie (Ron)

Nou ik moest er wel om lachen vandaag, alle "proefjes" gereden die de anderen ook reden, maar dan met alleen voorwielaandrijving!
Ja diffsoeppie, lekker...........

Hebben we een nieuw clubje, different diff club. To join you have to.........je weet wel!
Plaats reactie