Ik heb een 3.9 blok wat ik wil voorzien van carburators. (injectie spul heb ik er niet bij.
Echter er is maar een gat doorgeboord van de waterpomp. Ik heb twee spruitstukken liggen een met 1 slang, en een spruitstuk met twee slangen ik moet dan wel het gat doorboren of het plugje er uit tikken. Wat is wijsheid het verschil tussen 1 of 2 slangen is mij niet duidelijk. Bij allebei de spruitstukken zitten er aan de kachelzijde twee aansluitingen.
Welke caburators kan ik het best toe passen? SU of Stromberg, ik heb de keuze uit deze twee. Het is wel de bedoeling om weer op gas te rijden. En een enkele keer op benzine wanneer het gas op is of niet voor handen.
Peter
Nogmaals spruitstuk V8
Re: Nogmaals spruitstuk V8
Nogmaals de uitleg: [www.prikpagina.nl]
en: [www.prikpagina.nl]
De SU's schijnen de betere te zijn.
en: [www.prikpagina.nl]
De SU's schijnen de betere te zijn.
Als je carburateurs gaat gebruiken moet je de 2e plug uit de waterpomp halen, die aansluiting gaat dan via de slang in je inlaatspruitstuk, de andere uitgang v.d. waterpomp gaat, meen ik, in het thermostaathuis. Betreft carburateurs, ik zou zeker voor de SU's gaan, kwalitatief beter en makkelijker af te stellen, bovendien meer vermogen.
Groetjes, Bart
www.bartsautoservice.nl
Groetjes, Bart
www.bartsautoservice.nl
De SU 44 HIF's zijn ook een stuk moderner dus onderdelen zijn gemakkelijker te verkrijgen.
Bij mijn 101fc blijf ik bij de CD2S Strombergs uit originaliteit.
Als je trouwens voornamelijk op LPG gaat rijden heeft het voordelen om lifters op de carburateurs te zetten. Dan slaan de naalden niet in.
Dennis B.
Bij mijn 101fc blijf ik bij de CD2S Strombergs uit originaliteit.
Als je trouwens voornamelijk op LPG gaat rijden heeft het voordelen om lifters op de carburateurs te zetten. Dan slaan de naalden niet in.
Dennis B.