Remmen Range Rover
Remmen Range Rover
Ik heb een Range Rover 1982.
Ineens deden mijn remmen het niet meer. Een hard gevoel in het pedaal en niet in te trappen.
Ik dacht hoofdremcilinder kapot, dus heb deze vernieuwd (nieuw revisie set gemonteerd) alles ontlucht en heb weer druk.
Echter rijdt ik met de auto remt hij weer niet, weer het harde gevoel net of de bekrachtiging niet werkt. Slangen zitten aangesloten membraam van de bekrachtiger gekontroleerd niets aan te zien.
Zou het aan de remverdeler kunnen liggen welke de scheiding maakt tussen voor en achter remmen? Volgens boek NRC5352.
Peter
Ineens deden mijn remmen het niet meer. Een hard gevoel in het pedaal en niet in te trappen.
Ik dacht hoofdremcilinder kapot, dus heb deze vernieuwd (nieuw revisie set gemonteerd) alles ontlucht en heb weer druk.
Echter rijdt ik met de auto remt hij weer niet, weer het harde gevoel net of de bekrachtiging niet werkt. Slangen zitten aangesloten membraam van de bekrachtiger gekontroleerd niets aan te zien.
Zou het aan de remverdeler kunnen liggen welke de scheiding maakt tussen voor en achter remmen? Volgens boek NRC5352.
Peter
Re: Remmen Range Rover
het kan zijn dat het kogeltje blijft hangen i.e. je hebt wel druk op je pedaal maar niet naar de remmen, hij remt nog wel maar alleen op 1 set zuigers voor en niet op 2 zoals het hoort te zijn
Re: Remmen Range Rover
Als je zeker wilt weten of de bekrachtiger werkt:
Zet de motor af:
Trap enkele malen normaal to krachtig op de rem (keer of 10).
Zet nu je voet met een normale druk op het pedaal: start de motor. Als het goed is moet het pedaal vijwel gelijk zakken (wordt immers bekrachtigd). Zakt het pedaal niet verder dan vòòr het starten, dan weet je genoeg....
==Indien resultaat negatief: controleer of de slang op de vacuum bekrachtiger goed-krachtig aanzuigt (eventueel met een vacuum metertje). Als deze goed aanzuigt is waarschijnlijk bekrachtiger zelf overleden. Als er geen / weinig vacuum kracht of deze slang staat dan zou ik toch eens het gehele vacuum-circuit bekijken.==
Als het pedaal wel zakt: zet contact weer af: wacht 20 minuten (oid) en voel of er nog steeds iets van bekrachtiging te voelen is. In indien vacuum-kracht dan weg: Controleer of het terugslag klepje in de slang wel werkt. Waarschlijklijk lekt het vacuum weg (of wel lucht erin)
Succes,
Groeten,
Ruben
Zet de motor af:
Trap enkele malen normaal to krachtig op de rem (keer of 10).
Zet nu je voet met een normale druk op het pedaal: start de motor. Als het goed is moet het pedaal vijwel gelijk zakken (wordt immers bekrachtigd). Zakt het pedaal niet verder dan vòòr het starten, dan weet je genoeg....
==Indien resultaat negatief: controleer of de slang op de vacuum bekrachtiger goed-krachtig aanzuigt (eventueel met een vacuum metertje). Als deze goed aanzuigt is waarschijnlijk bekrachtiger zelf overleden. Als er geen / weinig vacuum kracht of deze slang staat dan zou ik toch eens het gehele vacuum-circuit bekijken.==
Als het pedaal wel zakt: zet contact weer af: wacht 20 minuten (oid) en voel of er nog steeds iets van bekrachtiging te voelen is. In indien vacuum-kracht dan weg: Controleer of het terugslag klepje in de slang wel werkt. Waarschlijklijk lekt het vacuum weg (of wel lucht erin)
Succes,
Groeten,
Ruben
Re: Remmen Range Rover
Heb ik geprobeerd pedaal zakt niet als ik de motor start. Heb wel vacuum op de slang of dit echter genoeg is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat 1 van mijn koppakkingen lek is. Als de motor stationair draait is het moeilijk om hem ook opgang te krijgen, geef ik dan vol gas dan staat hij wat te pruttelen en ineens valt hij er door.
Expansievat staat behoorlijk te borrelen. En radiator slangen zijn keihard.
Het rem probleem is gekomen na de auto gepakeerd te hebben voor een winkel boodschappen gedaan en daarna geen remmen meer.
Peter
Wat ik wel weet is dat 1 van mijn koppakkingen lek is. Als de motor stationair draait is het moeilijk om hem ook opgang te krijgen, geef ik dan vol gas dan staat hij wat te pruttelen en ineens valt hij er door.
Expansievat staat behoorlijk te borrelen. En radiator slangen zijn keihard.
Het rem probleem is gekomen na de auto gepakeerd te hebben voor een winkel boodschappen gedaan en daarna geen remmen meer.
Peter
Re: Remmen Range Rover
die zit in de remverdeler ,en die zit weer aan de rechterkant in het moterruim makkelijk te herkennen gewoon vanaf de hoofdremcilinder de leidingen volgen langs het schutbord
Re: Remmen Range Rover
Misschien een lekkende bekrachtiger / te weinig kracht in vacuum systeem.
Als de bekrachtiger (membraam) lekt kun je dat controleren:
De test
Alleen uit voerbaar als de motor voldoende vacuum heeft (wat ik zelf betwijfel met een lekker koppakking)
Motor enige tijd later draaien, zet de motor af: neem de vacuum slang uit de bekrachitiger: moet 'sissen'
Als deze niet sist kan het ook zijn dat de motor te weinig vacuum heeft.
Test twee zuig met vacuum pomp / mond aan de slang van de bekrachtiger. Indien vacuum weg raakt, weet je ook genoeg.
-----
Op marktplaats staan nog een paar rover V8 blokken te koop.
www.marktplaats.nl auto/disversen onderdelen jeeps -> zoeken naar 'rover'
Als de bekrachtiger (membraam) lekt kun je dat controleren:
De test
Alleen uit voerbaar als de motor voldoende vacuum heeft (wat ik zelf betwijfel met een lekker koppakking)
Motor enige tijd later draaien, zet de motor af: neem de vacuum slang uit de bekrachitiger: moet 'sissen'
Als deze niet sist kan het ook zijn dat de motor te weinig vacuum heeft.
Test twee zuig met vacuum pomp / mond aan de slang van de bekrachtiger. Indien vacuum weg raakt, weet je ook genoeg.
-----
Op marktplaats staan nog een paar rover V8 blokken te koop.
www.marktplaats.nl auto/disversen onderdelen jeeps -> zoeken naar 'rover'
Re: Remmen Range Rover
Ik heb vanmiddag al een kop erafgehaald, aan de pakking zijn toch wel lekkage sporen tezien.
Ik moest de kop erwel afhalen want ik kreeg hem niet meer aan de praat, alleen al de poging tot starten leverde al druk in het koelsysteem op.
Morgenvroeg de andere kop.
Ik moest de kop erwel afhalen want ik kreeg hem niet meer aan de praat, alleen al de poging tot starten leverde al druk in het koelsysteem op.
Morgenvroeg de andere kop.