gisteravond de eerste confrontatie met de prins der duisternis meegemaakt.
7 man/puber in de stawag geladen - avondje skateboarden in veldhoven. op de terugweg even getankt, ik rijd weer weg en... wat??? het difflock-lampje is aan??? ik denk: daar heeft natuurlijk een van mijn passagiertjes met zijn fikken aan gezeten dus stop acuut en controleer de knop. die is netjes ingeduwd (difflock uit) maar het lampje blijft aan. knop uitgetrokken, weer ingeduwd, lampje blijft aan... twijfel, twijfel, zal ik nu doorrijden of niet, straks draai ik de hele boel in het honderd met grip op alle wielen op de snelweg... toch maar gaan rijden, ben ervan uit gegaan dat alleen de knop de difflock kan activeren en niet een of ander stukje elektronica. een stuk verder nog een keer een tik op de knop gegeven en...
lampje ging weer uit. pffff......
groeten van een (beetje) gerustgestelde
peter
schrikken
Re: schrikken
Met dank aan Lucas:
van (ingebeelde) transmissie-wind-up naar (werkelijke) Peter-wind-up!
Is gelukkig weer meegevallen. Je had overigens goede voorzorgsmaatregelen genomen door 6 duwers mee te nemen!
Bob
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
van (ingebeelde) transmissie-wind-up naar (werkelijke) Peter-wind-up!
Is gelukkig weer meegevallen. Je had overigens goede voorzorgsmaatregelen genomen door 6 duwers mee te nemen!

Bob
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Re: schrikken
Mijn 101 fc had dat ook af en toe, vooral na (tijdens) een langere rit.
Bij mij was het de schakelaar bij de vacuumbediende servo die iets te kritisch stond afgesteld. Het luistert vrij nauw en na een jaar of 25 verloopt het wat.
Afstellen is vrij simpel: Schakelaar eruit schroeven en de vulringen (voor zover aanwezig) verwijderen. Auto in sper zetten en de schakelaar naar binnen draaien totdat het contact net gemaakt is. Daarna een kwart slag naar binnen draaien en de afstand tussen de borst op de schakelaar en het aanlegvlak op de bak meten met een voelermaat. De gevonden maat is de dikte aan vulringen die je nodig hebt, die je eventueel met een stukje dun latoenkoper en een passende holpijp of pons zelf kan maken.
Dennis B.
Bij mij was het de schakelaar bij de vacuumbediende servo die iets te kritisch stond afgesteld. Het luistert vrij nauw en na een jaar of 25 verloopt het wat.
Afstellen is vrij simpel: Schakelaar eruit schroeven en de vulringen (voor zover aanwezig) verwijderen. Auto in sper zetten en de schakelaar naar binnen draaien totdat het contact net gemaakt is. Daarna een kwart slag naar binnen draaien en de afstand tussen de borst op de schakelaar en het aanlegvlak op de bak meten met een voelermaat. De gevonden maat is de dikte aan vulringen die je nodig hebt, die je eventueel met een stukje dun latoenkoper en een passende holpijp of pons zelf kan maken.
Dennis B.