90 verhogen
90 verhogen
Wie heeft er ervaring met het verhogen van een 90 TD5, ik wil er n.l. grotere banden op leggen. ik heb er nu de standaard banden van 235x16 en wil naar 285 als dat kan, maar in denk dat je de wagen dan iets moet verhogen. Wie kan mij wat vertellen????
Re: 90 verhogen
Gewoon een paar blokken onder de veren (kokerprofiel 50*100), zo klaar en staat hij een stuk stoerder.
groet Frank
groet Frank
Blokken mogen niet. (APK) Al is dit wel de simpelste manier.
Je kan ook je achter veren voor zetten en een lange veren voor achter kopen.
Anton
Je kan ook je achter veren voor zetten en een lange veren voor achter kopen.
Anton
Blokken zou ik ook nooit doen. levensgevaarlijk!
gewoon twee setjes veren aanschaffen.
paul
gewoon twee setjes veren aanschaffen.
paul
Waarom zouden bloken
a gevaarlijk zijn?
b niet mogen bij de apk?
groet Frank
a gevaarlijk zijn?
b niet mogen bij de apk?
groet Frank
dan ga je een stuk tussen de veer en as zetten wat vast zit met twee boutjes.
weet je wat er gebeurt als er een van die twee boutjes breekt?
jaja je kan verharde bouten nemen. met das echt wel gevaarlijk. en zo duur is een setje veren tegenwoordig toch niet.
groeten paul
weet je wat er gebeurt als er een van die twee boutjes breekt?
jaja je kan verharde bouten nemen. met das echt wel gevaarlijk. en zo duur is een setje veren tegenwoordig toch niet.
groeten paul
235 is de bandbreedte dus als je naar 285 gaat heb je wel bredere velgen nodig heb zelf 235x8.5x16. dit is al hoger dan de standaard 7.5x16. en inderdaad blokken eronder zou ik ook niet doen
gr Gheert
gr Gheert
Paul,
als je het netjes doet geen probleem bij de apk (ze hebben er bij nooit wat overgezegt) ik heb onder de disco en de RR 3.25" pijp geplaatst2" hoog wat precies op de as plaat past en onder in de veerschotel (kan geen kant op) vervolgens langere bouten erin en alles zit goed vast,
ik zie niet in hoe dit gevaarlijk kan zijn.
aan de voorkant een schetsplaat waar de schokbreker in vast staat (5mm dik) en deze staat ook vast op de standaart bout gaten van de veerschotel.
als je het netjes doet geen probleem bij de apk (ze hebben er bij nooit wat overgezegt) ik heb onder de disco en de RR 3.25" pijp geplaatst2" hoog wat precies op de as plaat past en onder in de veerschotel (kan geen kant op) vervolgens langere bouten erin en alles zit goed vast,
ik zie niet in hoe dit gevaarlijk kan zijn.
aan de voorkant een schetsplaat waar de schokbreker in vast staat (5mm dik) en deze staat ook vast op de standaart bout gaten van de veerschotel.
Ik heb 3jaar defender 90 gereden zonder verhoging en met 255/85-16 BFG en heb er geen erge last van gehad. aenkel bij extreem inveren liep de band achter wat aan in de kast.
gr,
Roland
gr,
Roland
Ik rijdet al jaren met blokken, geen problemen met apk of abreken hoor!!
En ik doe niet alleen maar greenlanen!
Rangie
En ik doe niet alleen maar greenlanen!
Rangie
idd als je roept dat boutjes afbreken heb je totaal geen verstand van sterkte leer. Normaal zitten je schotels ook met 2x M10 boutje vast enige verschil is dat ze wat langer worden..... of eventueel zelfs dat niet (creatief met boutjes) zelfs een lier van 9500 pound zit maar met 4 M10 boutjes 5.5 vast (ter vergelijk)
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Paul,
standaard zit die veer ook met 2 boutjes vast, alleen doe je er nu een "blokje" tussen
standaard zit die veer ook met 2 boutjes vast, alleen doe je er nu een "blokje" tussen