Brandstof pomp?
Geplaatst: wo 24 nov 2004, 10:53
Goedemorgen Land Rover Nederland,
Ja hoor, het is gebeurd, ik mag Bunny (ex Engels leger Series 3 109GS, benzine) laten staan vandaag! Om de een of andere reden heeft ze een kuchje opgelopen.
Symptomen:
Moeite met starten
Loopt onregelmatig
Bij een dot gas vanaf stationair kan de motor heel even 'geen adem halen'
Bij accellereren houdt de motor al stotterend in.
Na 5-10 minuten rijden worden de symptomen eigenlijk alleen maar erger
Bij het laatst zonder benzine/te weinig om de kade omhoog te rijden voor de deur moest de handpomp erbij gehaald worden voordat ik weer kon rijden. Voorheen was dat geen probleem. Ook laatst na een nachtje staan op vlak grond (met genoeg benzine) moest de handpomp gebruikt worden.
Dusver gekontroleerd:
Puntjes: Waren niet goed afgesteld, is weer verbeterd, mogen wel eens vervangen worden, maar doen het nog prima, voor zover ik weet.
Olie: Is er zat, ook geen waarschuwingen gehad
Benzine:¾ tank en is geen diesel, dus daar kan het ook niet aan liggen
Uitlaat: Normaal, geen vreemdkleurige rook (zwart en/of blauw, dus.. Ook geen witte wolken.)
Accu: Spanning zat
Nog niet gekontroleerd:
Brandstof filter
Brandstof leidingen
Tankschakelaar
Boegies
Omstandigheden symptomen:
Koudere weer en iets minder koude weer (van de laatste anderhalf/twee weken)
Radiator al dan niet afgedekt om koeling te beinvloeden
Mijn vermoeden:
Brandstof systeem, waarschijnlijk de brandstofpomp die het af laat weten.
Wat denken jullie?
Overigens, ik zie een heel erg bekende 110 (die al heel vaak aan de voorkant van mijn 109 heeft gezeten) bij mij in de buurt.. Ben namelijk pas verhuisd naar de Haarlemse binnenstad.. Ik zou zeggen, kom eens een bakkie halen. Spaarne 109 (heel toepasselijk, nietwaar?)
Groetjes,
Mike
Ja hoor, het is gebeurd, ik mag Bunny (ex Engels leger Series 3 109GS, benzine) laten staan vandaag! Om de een of andere reden heeft ze een kuchje opgelopen.
Symptomen:
Moeite met starten
Loopt onregelmatig
Bij een dot gas vanaf stationair kan de motor heel even 'geen adem halen'
Bij accellereren houdt de motor al stotterend in.
Na 5-10 minuten rijden worden de symptomen eigenlijk alleen maar erger
Bij het laatst zonder benzine/te weinig om de kade omhoog te rijden voor de deur moest de handpomp erbij gehaald worden voordat ik weer kon rijden. Voorheen was dat geen probleem. Ook laatst na een nachtje staan op vlak grond (met genoeg benzine) moest de handpomp gebruikt worden.
Dusver gekontroleerd:
Puntjes: Waren niet goed afgesteld, is weer verbeterd, mogen wel eens vervangen worden, maar doen het nog prima, voor zover ik weet.
Olie: Is er zat, ook geen waarschuwingen gehad
Benzine:¾ tank en is geen diesel, dus daar kan het ook niet aan liggen
Uitlaat: Normaal, geen vreemdkleurige rook (zwart en/of blauw, dus.. Ook geen witte wolken.)
Accu: Spanning zat
Nog niet gekontroleerd:
Brandstof filter
Brandstof leidingen
Tankschakelaar
Boegies
Omstandigheden symptomen:
Koudere weer en iets minder koude weer (van de laatste anderhalf/twee weken)
Radiator al dan niet afgedekt om koeling te beinvloeden
Mijn vermoeden:
Brandstof systeem, waarschijnlijk de brandstofpomp die het af laat weten.
Wat denken jullie?
Overigens, ik zie een heel erg bekende 110 (die al heel vaak aan de voorkant van mijn 109 heeft gezeten) bij mij in de buurt.. Ben namelijk pas verhuisd naar de Haarlemse binnenstad.. Ik zou zeggen, kom eens een bakkie halen. Spaarne 109 (heel toepasselijk, nietwaar?)
Groetjes,
Mike