Beste mensen,
Afgelopen maandag naar de herkeuring geweest en helaas......... weer niet goed.
In de eerste instantie remde het ene achterwiel harder dan het ander, waardoor de auto bij een noodstop uitzwenkt.
Nieuwe remcilinders erop gezet. De rest was nog allemaal in orde. Uittesrten en bij een noodstop ging de auto gewoon rechtdoor. Maandag na de herkeurring en nu blijkt dat de achterwielen te hard remmen. Daardoor bestaat opnieuw de kans dat de auto gaat zwenken.
Hoe kan ik er voro zorgen dat de auto achter minder hard remt? Ik heb achter trommels en voor schijfremmen. Zit er ergens een remverdeler? wie geeft er tips??
Alvast bedankt!
Jeroen 90 TD (die er nu wel even de pest in heeft)
Te hard remmen
Re: Te hard remmen
Ik had dit probleem ook en heb gewoon een half palletje klinkers achterin gezet
en toen werd hij goed gekeurd.
asdruk achter was gewoon te laag om achter goed te kunnen remmen.
niet helemaal netjes maar wel goed gekeurd!
Groet Robert.
en toen werd hij goed gekeurd.
asdruk achter was gewoon te laag om achter goed te kunnen remmen.
niet helemaal netjes maar wel goed gekeurd!
Groet Robert.
Heb ik ook gehad met mijn vorige auto SIII 109D militair, wat gewicht achterin help en rijdt een stuk confortabeler (veering inder stug) ik had een stoeprand achterin liggen 
Marc

Marc
Beste Jeroen,
Het gewicht achterin kan best helpen, maar als het goed is zit er een remdrukverdeler op. Deze zit bij mijn 90 op de rechter chassisbalk. De remdrukverdeler is schuin gemonteerd (met opzet).
( by the way, mijn vrouw had ook een trotoirband achterin haar susuki busje liggen, maar ik zou niet graag een noodstop maken met zo'n gewicht achterin.....)
Ciao, Cas
Het gewicht achterin kan best helpen, maar als het goed is zit er een remdrukverdeler op. Deze zit bij mijn 90 op de rechter chassisbalk. De remdrukverdeler is schuin gemonteerd (met opzet).
( by the way, mijn vrouw had ook een trotoirband achterin haar susuki busje liggen, maar ik zou niet graag een noodstop maken met zo'n gewicht achterin.....)
Ciao, Cas