probleempjes

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roy 109 SIIIbenz. ex-millitair

probleempjes

Bericht door Roy 109 SIIIbenz. ex-millitair »

Hay
Ik ben druk met mijn landrover an het opknappen een 109 SIII benz. ex-millitair.
ik had de koppeling vast zitten maar dat is nu verholpen want de platen zijn nu wel los maar hij koppelt nu konstand
Hoe kan ik dit verhelpen ??

en nog een vraagje over het blok want hij loopt wel maar als je hem start loopt ie heel even en slaat hij weer af.
Ik heb geprobeert met het gas te spelen maar dat helpt niet omdat hij nog koud is dus eerst ff op de choke moet draaien maar hij slaat steeds weer af.
Ik heb de carb. schoongemaakt maar die was mooi schoon van binnen en de sproeier enz zit ook nix in.
Ik wat zou de conclusie kunnen zijn ???

Groetjes Roy
Landterfanter

Re: probleempjes

Bericht door Landterfanter »

Misschien de brandstofpomp die voor te weinig toevoer zorgt ?
Groet Dirk.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

hoe oud is de benzine die er in zit? Ik heb me wel helemaal lens lopen trekken aan grasmaaiers, alles schoongemaakt, nieuwe bougie, enz enz, maar niets.

nieuwe benzine er in, 1 keer trekken en lopen. Er zijn mensen die beweren dat benzine niet oud wordt, maar daar geloof ik al lang niet meer in. ow ja, een half jaar is oud, misschien loopt ie dan nog wel, een jaar is erg oud.

(proef is eenvoudig te ondernemen, door eerst te kijken met een cola-fles met benzine, wel ook even de carburateur voorzien van nieuwe benzine)

ontsteking heb je neem ik aan nagekeken.

Jan Schober
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Al gekeken of er voldoende koppelingsvloeistof inzit en hij nergens lekt?

Daarna even mechanisme langslopen op breekpunten oid...

Cheers bowy
Roy 109 SIIIbenz. ex-millitair

Bericht door Roy 109 SIIIbenz. ex-millitair »

Nou de benzine is nieuw ik heb bijde 50 liter tanks hardstikke schoongemaakt en daar zit nieuwe benzine in

Hij loopt wel dus ik ga er vanuit dat er weinig met de ontsteking is maar ik heb verder eigenlijk nauwenlijks verstand van benzine motoren dus ik hoop dat ik het euvel snel kan vinden en dat ik gaanderweg steeds meer weet over benzine motoren.
Plaats reactie