grijs nieuws
grijs nieuws
Om het oneigenlijk gebruik van het grijs kenteken te bestrijden heeft de regering het voorstel gedaan om medio 2005 (hoogstwaarschijnlijk 1 juli 2005) particulieren met een grijskentekenauto (nagenoeg) evenveel motorrijtuigenbelasting te laten betalen als particulieren met een geel kenteken auto.
Wellicht ingegeven door de grote commotie die dit wetsvoorstel heeft teweeggebracht, heeft het Tweede-Kamerlid Rouvoet op 8 november 2004 voorgesteld om een overgangsregeling op te nemen in het Belastingplan 2005 voor bestelauto?s van particulieren. Hij stelt voor om de verhoging van de motorrijtuigenbelasting voor bestelauto?s van particulieren naar het niveau van de personenauto?s, voor het bestaande bestelautopark pas van toepassing te laten zijn op het moment dat de bestelauto overgaat in andere handen (als de tenaamstelling van het kenteken wijzigt). Dit zou dus betekenen dat particulieren die reeds in een bestelauto rijden en daar ook in blijven rijden, niet geconfronteerd zullen worden met een verhoging van de motorrijtuigenbelasting.
Of dit amendement wordt aangenomen en de voorgestelde overgangsregeling daadwerkelijk van kracht wordt, is afwachten.
Bron: Van Huffelen & Meenink
DUS NIET VERKOPEN HOUDEN WAT JE HEBT (voor nu)
roald
Wellicht ingegeven door de grote commotie die dit wetsvoorstel heeft teweeggebracht, heeft het Tweede-Kamerlid Rouvoet op 8 november 2004 voorgesteld om een overgangsregeling op te nemen in het Belastingplan 2005 voor bestelauto?s van particulieren. Hij stelt voor om de verhoging van de motorrijtuigenbelasting voor bestelauto?s van particulieren naar het niveau van de personenauto?s, voor het bestaande bestelautopark pas van toepassing te laten zijn op het moment dat de bestelauto overgaat in andere handen (als de tenaamstelling van het kenteken wijzigt). Dit zou dus betekenen dat particulieren die reeds in een bestelauto rijden en daar ook in blijven rijden, niet geconfronteerd zullen worden met een verhoging van de motorrijtuigenbelasting.
Of dit amendement wordt aangenomen en de voorgestelde overgangsregeling daadwerkelijk van kracht wordt, is afwachten.
Bron: Van Huffelen & Meenink
DUS NIET VERKOPEN HOUDEN WAT JE HEBT (voor nu)
roald
Re: grijs nieuws
Ik wil je niet demotiveren, maar we weten allemaal hoeveel steun de voorstellen van de CU in de kamer krijgen.
Dooie mus dus.....
Adios, JR
Dooie mus dus.....
Adios, JR
en ik blijf toch rijden met de mijne (heb een inschrijving als bedrijf) en als ik een andere wil moet ik dus wachten tot na 2005 dan komen er genoeg op de markt.
jo
jo
Kijk, hier zat ik op te wachten, nu maar hopen dat de rest de rechtvaardigheid ervan inziet, ik in ieder geval wel 

Lets hope for the best!!
Zou wel erg mooi zijn, als we de LR kunnen "oprijden"
Zou wel erg mooi zijn, als we de LR kunnen "oprijden"
Laten we het hopen! Dat zou heel goed nieuws zijn. Feit blijft wel dat de waarde van de auto zal verminderen. Als de regel (zoals hierboven beschreven) op 1 juli 2005 ingaat zal de prijs van grijskenteken auto's de komende maanden in ieder geval nog flink stijgen. Na 1 juli zijn ze dan even niets meer waard en dan zal het zicg wel stabiliseren. Laten we hopen dat ze naar onze grote vriend luisteren!!
Jeroen 90 TD (die hier wel mee kan leven en weet op wie hij de volgende keer zal stemmen).
Jeroen 90 TD (die hier wel mee kan leven en weet op wie hij de volgende keer zal stemmen).
alleen inschrijving is niet genoeg je moet ook daadwerkelijk omzet en winst genereren, anders val je evengoed in het geel tarief
je kan altijd nog invallide worden en dan bij verdienen, de auto hoeft niet op naam te staan , en je mag er meer da 1 hebben.
maar dat is voor de echte "diehard''.
maar dat is voor de echte "diehard''.
Het is geen slecht idee als alle leden van politieke partijen onder ons hun partij laten weten gecharmeerd te zijn van dit Christen Unie amendement.
Hoe meer aandacht, vooral gericht op de dreigende rechtsonzekerheid hoe beter.
Groet
Hoe meer aandacht, vooral gericht op de dreigende rechtsonzekerheid hoe beter.
Groet
Als optie heb ik bedacht al onze auto's in een soort gezamelijkr lease firma te stoppen