APK eis schokbrekers
APK eis schokbrekers
Het is weer zo ver........ Ik mag deze week (of volgende week) weer naar de APK.
Van een van de schokbrekers is het omhulsel (heeft het een naam) aan de bovenkant een flink gat. Is dit een afkeurnorm voor de APK?
Ik zal het sowieso maken, maar vanwege mijn nieuwe huis heb ik weinig tijd en wil ik het eigenlijk op een later moment doen.
Wie weet het?
Alvast bedankt,
Jeroen 90 TD
Van een van de schokbrekers is het omhulsel (heeft het een naam) aan de bovenkant een flink gat. Is dit een afkeurnorm voor de APK?
Ik zal het sowieso maken, maar vanwege mijn nieuwe huis heb ik weinig tijd en wil ik het eigenlijk op een later moment doen.
Wie weet het?
Alvast bedankt,
Jeroen 90 TD
Re: APK eis schokbrekers
Eisen weet ik niet,
Maar m'n SerieIII is al twee keer door de APK heengekomen met een gat aan de zijkant van het omhulsel (zo graat dat je je vinger erin kunt stoppen.
"Two time lucky?"
Groet
Wouter
SIII '88 Def110 TD5
Maar m'n SerieIII is al twee keer door de APK heengekomen met een gat aan de zijkant van het omhulsel (zo graat dat je je vinger erin kunt stoppen.
"Two time lucky?"
Groet
Wouter
SIII '88 Def110 TD5
die kap dient ook alleen maar om je zuiger schoon te houden, zodat het keerringetje van je schokdemper niet te hard verslijt
De enige eis voor de APK is dat de demper niet lek is.
(....als lekkage niet zichtbaar is, ik heb wel eens een auto goed-gekeurd gekregen met een lege demper. Op het moment van de APK lekte hij immers niet, want hij was al leeg)
(....als lekkage niet zichtbaar is, ik heb wel eens een auto goed-gekeurd gekregen met een lege demper. Op het moment van de APK lekte hij immers niet, want hij was al leeg)
Dan had je auto afgekeurd moeten worden op een slecht/niet functionerende demper toch? ik dacht dat de auto bij de keuring niet na mag deinen, vaker dan 2a 3 keer?.
in iedergeval goed dat ie goedgekeurd is.
gr,
RoLand
in iedergeval goed dat ie goedgekeurd is.
gr,
RoLand
nou ja goed, veilig is het niet. Achter af zijn ze ook vervangen. Maar je weet het waarschijnlijk zelf ook: als de keuring er aan komt is er ineens geen tijd meer te vinden... (waar die dan is??
Hier is't ie ook al niet
moeten we nu verder zoeken,...?
moeten we nu verder zoeken,...?
misschien hier ??
Andries, die weet dat in Zeeland geldt; Komt het vandaag niet, dan komt het merrege wel.
Andries, die weet dat in Zeeland geldt; Komt het vandaag niet, dan komt het merrege wel.
Bedankt voor alle reacties!! Ik denk dat ik het er maar eens o pga wagen. En inderdaad, zo net voor de keuring heb je niet de tijd om hem te vervangen.
Ik laat het jullie weten!
Groeten,
Jeroen 90 TD
Ik laat het jullie weten!
Groeten,
Jeroen 90 TD
Hee Roland, Heb je een bladgeveerde series uberhaupt wel eens zien deinen
Cheers Bowy
Cheers Bowy
En het is nog waar ook.
De originele bladveren hebben zo'n sterk dempend vermogen dat je met 4 fietspompen als dempers nog steeds hetzelfde weggedrag hebt.
Om op de vraag terug te komen: De huls mag compleet weggeroest zijn, er mogen alleen geen delen vanaf kunnen vallen. Dus als de huls er bijna vanaf valt de resten eerst verwijderen.
De schokbrekers mogen niet lekken en moeten goed werken.
Dat laatste is dus nauwelijks te controleren.
Dennis B.
De originele bladveren hebben zo'n sterk dempend vermogen dat je met 4 fietspompen als dempers nog steeds hetzelfde weggedrag hebt.
Om op de vraag terug te komen: De huls mag compleet weggeroest zijn, er mogen alleen geen delen vanaf kunnen vallen. Dus als de huls er bijna vanaf valt de resten eerst verwijderen.
De schokbrekers mogen niet lekken en moeten goed werken.
Dat laatste is dus nauwelijks te controleren.
Dennis B.
Uh Dennis,
KLeine aanvulling dit geld natuurlijk voor standaard series met grote pakketten veren , met para's gaat deze vlieger natuurlijk niet op en al helemaal niet bij mij, iedereen die wel eens achter of voor Serious heeft gereden weet dat het er heel spannend uitziet als mijn linkervoorwiel loskomt op rotondes en hij nogal overhangt. (komt omdat ik 2cv heb gereden denk ik )
Cheers bowy
ps Roland, heb al fietspomp maar weet nu wel waar ik terecht moet als ie versleten is
KLeine aanvulling dit geld natuurlijk voor standaard series met grote pakketten veren , met para's gaat deze vlieger natuurlijk niet op en al helemaal niet bij mij, iedereen die wel eens achter of voor Serious heeft gereden weet dat het er heel spannend uitziet als mijn linkervoorwiel loskomt op rotondes en hij nogal overhangt. (komt omdat ik 2cv heb gereden denk ik )
Cheers bowy
ps Roland, heb al fietspomp maar weet nu wel waar ik terecht moet als ie versleten is
In mijn tweede zin staat "originele bladveren" dus er was al in voorzien.
Dennis B.
Dennis B.