stuurbekrachtiging

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Luc Straver

stuurbekrachtiging

Bericht door Luc Straver »

Weet iemand waar van die stuurbekrachtiging sets te koop zijn die je tussen je stuurdemper plaatst. Ik wil er een plaatsen op mijn 101 zodat het stuurhuis ontlast wordt.
Serious IIa

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door Serious IIa »

SMB in Genderen is importeur van TIC die deze sets leverd.

Cheers bowy
peter

Bericht door peter »

hoe zo importeur? zit TIC dan niet in Nederland?
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Jawel, maar ze hebben de verdeling van alle producten bij SMB in Genderen neergelegd en veel van de producten gaan volgens mij rechtstreeks van de fabrikant in het buitenland naar Genderen (de meeste dingen van TIC worden niet in ned geproduceerd...) Ben behoorlijk vast klant van SMB en heb daar in het magazijn zeker 200 setjes schijfremmen en zeker zoveel para;'s gezien en da's volgens mij geen eigen voorraad (daarna dit nog bevestigd door Ad.)

Cheers Bowy
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Luc,

Ik denk dat het niet mee zal vallen om de TIConsole of Santana cilinders te gebruiken, de cilinders die hier gebruikt worden zijn namelijk erg lang.
Als het puur om het sparen van het stuurhuis gaat denk ik dat het eenvoudiger is om het stuurhuis periodiek open te maken en leeg te laten lopen. Op die manier raak je het eventuele water onderin het stuurhuis kwijt. Om het bovenste lager voldoende smering te geven kun je het vulpijpje wat verlengen, zodat het lager altijd onder het olienivo blijft.
Zoals je waarschijnlijk al weet zijn er ook al een paar die met succes een bekrachtigd Land Rover stuurhuis met pomp hebben geplaatst in een 101.
Het vergt wel de nodige aanpassingen aan het chassis.

Dennis B.
Ard

Bericht door Ard »

Hier wat voorbeelden. [www.aeware.nl]
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

En nog een:

[www.derrick.demon.co.uk]

Ik vindt deze oplossing mooier omdat de kruiskoppelingen hier geen vreemde hoeken maken.

Dennis B.
Plaats reactie