De- en montage van Drop arm ball joint??
De- en montage van Drop arm ball joint??
Hallo Prikkers,
Voor de apk moet ik het rubberen hoesje over de kogel vervangen.
Maar mijn vraag is, hoe krijg ik deze los, volgen mij is daar een trucje voor, toch?
Iets met een krik ertussen oid....??
Het gaat om het hoesje over het kogelgewricht onderaan de drop arm, waar de stuurdemper en stang (cross rod) aan zitten.
Het gaat om een 110.
Ik hoor van jullie.....
Groeten van Rik & Spike, 110 2,5D n/a '86
Voor de apk moet ik het rubberen hoesje over de kogel vervangen.
Maar mijn vraag is, hoe krijg ik deze los, volgen mij is daar een trucje voor, toch?
Iets met een krik ertussen oid....??
Het gaat om het hoesje over het kogelgewricht onderaan de drop arm, waar de stuurdemper en stang (cross rod) aan zitten.
Het gaat om een 110.
Ik hoor van jullie.....
Groeten van Rik & Spike, 110 2,5D n/a '86
Re: De- en montage van Drop arm ball joint??
Moer losdraaien,
fuseekogeldrukker ertussen en lospersen/drukken (moer gebruiken om schroefdraad te beschermen).
Als het rubber gescheurd is:
gewricht uit elkaar halen (veerring onder deksel loshalen, let op veer !), alles schoonmaken, opnieuw invetten en monteren (met een flinke lik kopervet, en een nieuwe splitpen).
Succes
fuseekogeldrukker ertussen en lospersen/drukken (moer gebruiken om schroefdraad te beschermen).
Als het rubber gescheurd is:
gewricht uit elkaar halen (veerring onder deksel loshalen, let op veer !), alles schoonmaken, opnieuw invetten en monteren (met een flinke lik kopervet, en een nieuwe splitpen).
Succes
Hallo Rik,
De hele stuurkogel kost 8 of 9 Euro want vaak heeft de kogel wat platte kanten waardoor de draaiende beweging niet meer zo mooi is. Als je geen trekker hebt krijg je hem praktisch altijd los door met een hamer rondom op het oog te tikken die rond de conische as achter de moer zit. Gewoon rustig rondom blijven tikken totdat hij ineens losspringt.
Groeten
Wim Janssen Serie III 109 "Working Class Hero"
De hele stuurkogel kost 8 of 9 Euro want vaak heeft de kogel wat platte kanten waardoor de draaiende beweging niet meer zo mooi is. Als je geen trekker hebt krijg je hem praktisch altijd los door met een hamer rondom op het oog te tikken die rond de conische as achter de moer zit. Gewoon rustig rondom blijven tikken totdat hij ineens losspringt.
Groeten
Wim Janssen Serie III 109 "Working Class Hero"
He 110,
Dus als ik het goed begrijp hoeft hij, om het rubber te vervangen, niet helemaal uit elkaar.
Wat is een fuseekogeldrukker? hoe ziet dat eruit? Kun je zoiets ook zelf improviseren?
Alweer veel vragen
Rik
Dus als ik het goed begrijp hoeft hij, om het rubber te vervangen, niet helemaal uit elkaar.
Wat is een fuseekogeldrukker? hoe ziet dat eruit? Kun je zoiets ook zelf improviseren?
Alweer veel vragen
Rik
heb inderdaad de zelfde ervaring, aan de ende kant een "zware" hamer tegen het "oog" (waar de conische pen in zit) houden, en aan de andere kant een flinke klap geven met een andere hamer. de conische pen "schrikt" dan en (kan) los komen. Hard op het draad slaan, kan de draad vernielen, ook met moer, hoewel het me op deze manier ook al een keer gelukt is.
Jan Schober
Jan Schober
Zo'n trekker kun je bij bijna iedere garage wel even lenen; ze zijn universeel en niet speciaal LR. Zelfs met gebruik van een trekker moet je meestal nog wel even een zijdelingse tik geven.
Andries
Andries
maar met een behoorlijk stevige zijdelingse tik wil hij wel eens loskomen zonder trekker
groet Frank
groet Frank
ok, dank allemaal, ik ga het morgen in de praktijk brengen.
Rik
Rik
Re: joint??
He Yoda,
Ik weet niet alle nederlandse benamingen van alle onderdelen, dus zoek ik de naam erbij in het parts-boek (cd). Vandaar.
Rik die morgen met een joint inde weer gaat
Ik weet niet alle nederlandse benamingen van alle onderdelen, dus zoek ik de naam erbij in het parts-boek (cd). Vandaar.
Rik die morgen met een joint inde weer gaat

Inderdaad de klap met de moker lukt altijd.
Niet terughoudend worden als het met de eerste klap niet lukt.
gr ...klap klap los
Hans
Niet terughoudend worden als het met de eerste klap niet lukt.
gr ...klap klap los
Hans