moterblok afstellen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
LIMBOLARO

moterblok afstellen

Bericht door LIMBOLARO »

hallo medeprikkers!

Heb gisteren het programma gekeken op discovery "4X4 is born"en heb er toch een vraagje over.
in deze uitzending laten ze zien dat ze bij het afstellen van de kleppen een gradenschijf gebruiken nu is mijn vraag of ik hier ook mee te maken krijg als ik over een maand mijn motorblok ga reviseren van mijn landrover 88 LW, 2.25 diesel.

Groeten Fred.
Laurens Bakx

Re: moterblok afstellen

Bericht door Laurens Bakx »

Dag Fred,

Is niet nodig.
De reden dat Mark Evens of hoe die kerel ook heet dat deed was omdat hij het complete blok uit elkaar had gehaald incl krukas,zuigers en alle ander zooi.

Daarna weer in elkaar gezet zodat hij wat ijkpunten kwijt was.
Ik neem niet aan dat je je blok zover uit elkaar haalt.

Dus gewoon kleppendeksel eraf en iets zoeken waarmee je de krukas kan rondraaien.
Ik doe dat b.v. met een enorme bacho sleutel (achterzijde)
Je kan ook een orginele slinger op de kop tikken.

Daarna even in de manual kijken over de volgorde van afstellen en de speling.
Kwestie van even oefenen en dan heb je het vanzelf door.
Lijkt spannende dan dat het is.

Er zijn al eerder postings over geweest dus even zoeken in het archief.

Succes Laurens
Theo

Bericht door Theo »

Dag Fred,

In het programma wordt de nokkenas vervangen door een snellere nokkenas, bij komend is dat ze een nokkenas tandwiel gebruiken wat te verdraaien is.

Bij het toepassen van standaard spullen heb je hier niet mee te maken.

Ik weet dit om dat ik onlang mijn Range Rover v8 motor heb gereviseerd met standaard onderdelen.

Succes Theo
jo

Bericht door jo »

Waar woon je, een afstel sleutel voor de brandstof pomp heb ik hier liggen. en woon in Limburg (in het midden).

jo "general"
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Jo,
hoe ben je aan zo'n afstelsleutel gekomen?
Ik wil er ook een aanschaffen maar weet niet waar.
Groet,
Andries
F. Hendriks

Bericht door F. Hendriks »

hallo laurens!

ik haal wel de hele moterblok uit elkaar inclusief de krukas en alles wat er in zit ga ik vervangen van daar ook deze vraag over de gradenschijf.

Groeten Fred.
limbolaro

Bericht door limbolaro »

Hallo Jo!

Graag wil je hulp gebruiken mag ik hier later op terug komen met betreking tot het afstellen van de brandstof pomp.
Verder wil ik je laten weten dat ik ook in Limburg woon en wel in Velden na bij Venlo.
mischien kunnen we wel wat afspreken!

groeten Fred.
jo

Bericht door jo »

Gekocht van een prikken uit Almere. Is te huur want het ding verkopen NEE dat nooit. Het versturen en huur is 10euro per week maar de borg = 50euro (ik wil het niet kwijt) vooraf en borg retour na dat het materiaal terug is.

jo "general"
jo

Bericht door jo »

Heb ik nu ook gelezen in het smoelenboek ik woon in Linne bij Maasbracht. En kleppen stellen kun je zelf of met hulp van een paar prikkens Ik wil best helpen en die prikker uit Blerick ook wel. Er zijn nog meer in het Limburgse die willen helpen.

jo "general"
Dave

Bericht door Dave »

Hoi Fred,

Voor het weer in elkaar zetten van de motor heb je eigenlijkmaar enkele speciale gereedschappen nodig. Namelijk:
Compressieveer voor het monteren van de zuigers. Dit gereedschap moet elke garage wel hebben. Ook die monteur van jou.
Het afstelgereedschap voor de pomp. Dat heb ik niet, dus heb ik de pomp ook nog niet afgesteld.

Groeten,

Dave Frencken
limbolaro

Bericht door limbolaro »

Goedemorgen Dave!

We hebben inderdaad een compresieveer, maar een ding voor het afstellen van de brandstofpomp die hebben we niet.maar ik zal hem tegen die tijd wel huren bij Jo uit linnen (als deze het dan nog doet).

Groeten Fred.
P.S. ik bel je wel als het zo ver is.
jo

Bericht door jo »

Ik kan natuurlijk ook even aankomen (langs doe al iedereen) als je zo ver bent met de motor. En ik woon in Linne ongeveer 45km van Dora (als ze nog leeft) Die hab een winkel tegen over de kerk in Velden.

jo "general"
Plaats reactie