vraagje over vrijloopnaven
vraagje over vrijloopnaven
Hoi prikkers,
wie kan er mij vertellen, of dat het wat uit maakt of dat de vrijloopnaven in geschakeld staan, als je gewoon over straat rijdt. Want ik wil zaterdag avond met de Recreatieve mee rijden. ik weet eigenlijk niet dat daar die steekassen wel tegen kennen.
Anders moet ik elke keer uit de auto, om de vrijloopnaven in te schakelen.
groetjes bart hendriks
wie kan er mij vertellen, of dat het wat uit maakt of dat de vrijloopnaven in geschakeld staan, als je gewoon over straat rijdt. Want ik wil zaterdag avond met de Recreatieve mee rijden. ik weet eigenlijk niet dat daar die steekassen wel tegen kennen.
Anders moet ik elke keer uit de auto, om de vrijloopnaven in te schakelen.
groetjes bart hendriks
Re: vraagje over vrijloopnaven
Hoi,
Normaliter zitten er geen vrijloopnaven op, en kan het zaakje er ook tegen (mits de olienivo's op peil zijn natuurlijk)
Geen probleem dus, lekker blijven zitten en alleen roeren met de gele en rode poken
blubberse
JW
Normaliter zitten er geen vrijloopnaven op, en kan het zaakje er ook tegen (mits de olienivo's op peil zijn natuurlijk)
Geen probleem dus, lekker blijven zitten en alleen roeren met de gele en rode poken
blubberse
JW
Hoi Bart,
simpele regel: ingeschakeld staan van de FWH kan nooit kwaad.
Uitgeschakeld staan wel, namelijk bij ingeschakelde 4Wdrive.
Groet,
Andries
simpele regel: ingeschakeld staan van de FWH kan nooit kwaad.
Uitgeschakeld staan wel, namelijk bij ingeschakelde 4Wdrive.
Groet,
Andries
hoi andries.
dus als ik de vrijloopnaven ingeschakeld heb maar in de auto in zijn normale rijstand dus twee wiel aandrijving. dan kan het geen kwaad.
gr bart
dus als ik de vrijloopnaven ingeschakeld heb maar in de auto in zijn normale rijstand dus twee wiel aandrijving. dan kan het geen kwaad.
gr bart
Geen enkel probleem. Dat is eigenlijk zoals ze origineel geleverd werden.
Die vrijloopnaven (FWH = freewheelhub) zijn accesoires die er later opgezet zijn.
JW
Die vrijloopnaven (FWH = freewheelhub) zijn accesoires die er later opgezet zijn.
JW
Hoi Andries,
Hoezoo kan het eigelijk kwaad als je de 4WD ingeschakeld hebt met uitgeschakelde FWH? Ik rij wel eens in laag zonder echt 4WD te hebben. Dit kan toch geen kwaad? De steekassen voor draaien dan toch even snel rond?
Als je 1 FWH ingeschakeld hebt, draaien beide steekassen voor niet even snel, waardoor het differentieel slecht belast wordt.
Of klopt het niet wat ik zeg/beredeneer.
Groeten,
Dave Frencken
Met eindelijk een goed werkende koppeling, maar wel nog twijfels over de goede werking hiervan.
Hoezoo kan het eigelijk kwaad als je de 4WD ingeschakeld hebt met uitgeschakelde FWH? Ik rij wel eens in laag zonder echt 4WD te hebben. Dit kan toch geen kwaad? De steekassen voor draaien dan toch even snel rond?
Als je 1 FWH ingeschakeld hebt, draaien beide steekassen voor niet even snel, waardoor het differentieel slecht belast wordt.
Of klopt het niet wat ik zeg/beredeneer.
Groeten,
Dave Frencken
Met eindelijk een goed werkende koppeling, maar wel nog twijfels over de goede werking hiervan.

dit klopt maar in het terrein draait ie dan als je vast zit alle kracht weg naar de as waar de fwh uit staat.
gr gheert
gr gheert
ho dave als de als de auto in de lage gearing staat dan worden de krachten op da aandrijf en steekassen veel groter en moeten die dus eigenlijk over de twee aandrijf en vier steekassen verdeeld worden als je je vrijloopnaven op vrijlopen hebt staan dan dan word al die kracht op de achteras overgebracht en krijgt die dus veel te veel voor de kiezen waardoor er schade kan ontstaan.zo is het volgens mij tenminste.
aart
aart
Iedere leverancier van FWH waarschuwt ook uitdrukkelijk voor het aanschakelen van de 4WD zonder inschakelen van de FWH's.
Bij mijn 4WD-poken staat dan ook uitdrukkelijk "MIND YOUR HUBS" (prachtig in een landrover-ovaal gegraveerd door een vriend)
Groet,
Andries
Bij mijn 4WD-poken staat dan ook uitdrukkelijk "MIND YOUR HUBS" (prachtig in een landrover-ovaal gegraveerd door een vriend)
Groet,
Andries
idd en dan is dag steekasjes. kan trouwens wel heel makkelijk zijn 1 laag in 2wd bij bijvoorbeeld het manouvreren met aanhangers....
Cheers bowy
Cheers bowy