Gisteren naar Zaventem, is de voorste van mijn dubbele krukaspoelie helemaal kapot gegaan. Ik dreef hiermee mijn vac. pomp voor de rembekrachtiger aan.
Zojuist die moer losgemaakt ging uitstekend.
De moer zelf is 41 mm breed ( zeskant ) met stuk draad is
37 mm. Is volgens mij niet metrisch.
Ik kon toen het restant van de eerste polie eraf halen maar tot mijn verbazing was dit plastic. Wel zater twee nokken op die in volgende poelie ( waarmee de dynamo en waterpomp ) past. In deze poelie zit maar 1 gaatje voor zon nok.
Is dit nu een normaal systeem zo, een plastieke poelie lijkt me erg raar ?
Als ik een dubbele ( militaire ) poelie plaats kom ik dan in de problemen met uitlijning naar dynamo.
De polie die er nu nog op zit meet 13,5 cm en is wel van metaal.
Krukaspoelie
Re: Krukaspoelie
Kees,
Ik zal morgen overdag even voor je gaan meten.
Groet, Victor
Ik zal morgen overdag even voor je gaan meten.
Groet, Victor
Kees,
De doorsnede van de achterste poelie is ongeveer 13cm, de voorste ongeveer 17cm,
De achterkant van de achterste ligt 1cm van de keerring.
De achterste drijft de waterpomp aan (zou dus in lijn moeten liggen met jouw dynamo), de voorste drijft de militaire dynamo aan.
De poelies zijn zowel op mijn 88 als op de ambulance gelijk (allebij ex-leger).
Groeten, Victor
De doorsnede van de achterste poelie is ongeveer 13cm, de voorste ongeveer 17cm,
De achterkant van de achterste ligt 1cm van de keerring.
De achterste drijft de waterpomp aan (zou dus in lijn moeten liggen met jouw dynamo), de voorste drijft de militaire dynamo aan.
De poelies zijn zowel op mijn 88 als op de ambulance gelijk (allebij ex-leger).
Groeten, Victor
Bedankt Victor, zou dus betekenen dat ik makkelijk kan wisselen. Immers over de achterste loopt de V snaar voor Dynamo en waterpomp. Loopt nu in lijn en blijft zo. De voorste zou ik dan kunnen gebruiken voor de vacuumpomp zoals het was, alleen zal daar een grotere v snaar op moeten.