110 Schijfremmen op een lightweight
110 Schijfremmen op een lightweight
Daar ze in Mozambique zat 110 onderdelen hebben (sorry maar die dingen zijn te fijnzinnig voor hier), maar weinig goede 109 delen, speelt hier de vraag: "wat is er nodig om een "88 leightweight te voorzien van remmen van een 110"?
Je kan niet blijven oplassen, dus Iemand enig idee?
Groet, Jasper
Je kan niet blijven oplassen, dus Iemand enig idee?
Groet, Jasper
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
assen wisselen?, kan je mischien ook schroefveren eronder zetten, dan heb je meteen ook een veel comfortabele auto.
groet Frank
groet Frank
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Het idee lijkt me ook wel wat rondom schijven op me lw.
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Jasper,
is dit wat je zoekt??
[www.bajatech.nl]
roald
is dit wat je zoekt??
[www.bajatech.nl]
roald
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Kijk ook eens hier
[www.zeus.uk.com]
Frans Bonnes
[www.zeus.uk.com]
Frans Bonnes
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Hier staat er een beschrijving van, prijs onbekend.
[www.yican.com.au]
Frans Bonnes
[www.yican.com.au]
Frans Bonnes
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
[www.ticonsole.nl] kijk maar eens op hun site.
SMB in Genderen is importeur
groetjes Gheert
SMB in Genderen is importeur
groetjes Gheert
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
ik heb wel eens een site gevonden waarje voor een paar pond een boekje konbestellen waarinwerd beschreven hoe je 110 schijven op een series kon zetten ik kan het echter niet meer terugvinden maar het moet dus wel kunnen gewoon gaan hobbyen en alshet gelukt is ons vertellen hoe het moet.
aart
aart
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Het makkelijkste is waarschijnlijk de gehele as van de 110 ombouwen voor montage op een 88.
anton
anton
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
dat is niet helemaal waar,...een 110 as is breeder en is gemaakt voor schroefveren
je Laro voldoet dan niet meer aan de keuringseisen (spoorbreedte).
en je moet "eyebrows" plaatsen omdat je wielen uitsteken onder de schermen
je Laro voldoet dan niet meer aan de keuringseisen (spoorbreedte).
en je moet "eyebrows" plaatsen omdat je wielen uitsteken onder de schermen
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Je moet voor de grap eens wat kentekens gaan vergelijken.
Heb drie kentekens gezien waarop bij breedte verschillende waarde,s waren aangegeven. Een Laro 88 pick up volgens kenteken breed 170 cm, mijn 88 breedte ingevuld 153 cm en nog een kenteken gezien van een 109 met breedte 165 cm.
Wat wordt er officeel bedoeld met breedte op het kenteken is dit spoorbreedt of breedte van de auto. Zou in mijn geval korrekt zijn als er spoorbreedte mee bedoeld wordt. 165 is breedte auto, 170 is dan met spiegels. Met apk wordt hier toch niet naar gekeken. Heb zelf nu RR assen onder mijn auto kwam hiermee probleemloos door de keuring.Roald schreef:
>
> dat is niet helemaal waar,...een 110 as is breeder en is
> gemaakt voor schroefveren
> je Laro voldoet dan niet meer aan de keuringseisen
> (spoorbreedte).
> en je moet "eyebrows" plaatsen omdat je wielen uitsteken
> onder de schermen
Heb drie kentekens gezien waarop bij breedte verschillende waarde,s waren aangegeven. Een Laro 88 pick up volgens kenteken breed 170 cm, mijn 88 breedte ingevuld 153 cm en nog een kenteken gezien van een 109 met breedte 165 cm.
Wat wordt er officeel bedoeld met breedte op het kenteken is dit spoorbreedt of breedte van de auto. Zou in mijn geval korrekt zijn als er spoorbreedte mee bedoeld wordt. 165 is breedte auto, 170 is dan met spiegels. Met apk wordt hier toch niet naar gekeken. Heb zelf nu RR assen onder mijn auto kwam hiermee probleemloos door de keuring.Roald schreef:
>
> dat is niet helemaal waar,...een 110 as is breeder en is
> gemaakt voor schroefveren
> je Laro voldoet dan niet meer aan de keuringseisen
> (spoorbreedte).
> en je moet "eyebrows" plaatsen omdat je wielen uitsteken
> onder de schermen
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
maar is het ook niet zo dat je stuursysteem aangepast moet worden omdat dat bij een 110 ook wat anders is als bij een series
aart
aart
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Een langere stuurstang van het stuurrelais naar het rechter wiel, heb er ook een RR chassis onder. Helemaal aan moeten passen was een hoop werk, maar het rijdt fantastisch.aart schreef:
>
> maar is het ook niet zo dat je stuursysteem aangepast moet
> worden omdat dat bij een 110 ook wat anders is als bij een
> series
> aart
>
> maar is het ook niet zo dat je stuursysteem aangepast moet
> worden omdat dat bij een 110 ook wat anders is als bij een
> series
> aart
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
het ging hier toch om de remmen en niet om het ombouwen naar raro.lijkt me nogal overdreven om een rarochassis onder een lw te bouwen om je remprobleem op te lossen.
aart
aart
makkelijkste oplossing
misschien is de makkelijkste oplossing bij zo'n grote postorderzaak in engeland nieuwe trommels te kopen (die versturen over de hele hele wereld)en die er op zetten.
aart
aart
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Nee, heb wel telefonisch kontakt gehad met ze. Omdat de auto niet meer voldoet aan de type goedkeuring zou hij opnieuw gekeurd moeten worden. Dit zou dan ook inhouden een nieuw kenteken. Wordt de auto nieuw i.p.v. 30 jaar zo hij nu is. Omdat er ook spoorverbreders op de markt zijn en ombouwzetjes voor serie,s om omtebouwen van trommel naar schijfremmen kunnen ze er niet veel aan doen.
Neem aan tenminste dat diegene die hun auto hebben omgebouwd van trommel naar schijfremmen deze er bij de apk op laten zitten en niet terugbouwen naar trommel. Koop je zo,n auto in Engeland met geldige papieren dan moeten ze hier in NL gewoon een kenteken verstrekken EU regel. Vinden ze niet leuk.roald schreef:
>
> Polly,
> en heb je het RDW laten keuren?????
Neem aan tenminste dat diegene die hun auto hebben omgebouwd van trommel naar schijfremmen deze er bij de apk op laten zitten en niet terugbouwen naar trommel. Koop je zo,n auto in Engeland met geldige papieren dan moeten ze hier in NL gewoon een kenteken verstrekken EU regel. Vinden ze niet leuk.roald schreef:
>
> Polly,
> en heb je het RDW laten keuren?????
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
je verliest niet meteen je klassiek status, je mag 30% per keer restaureren/vervangen aan je auto,..1 chassis is 30%
of heb ik he nu fout????
roald
of heb ik he nu fout????
roald
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Wat ook vrij pittig is is dat de spoorstang bij een schroefgeveerde as aan de onderzijde zit precies op de plek van je bladveren..... dus niet ideaal.
Het is niet makkelijk om te bouwen behalve als je heeeeeeeeeeeeel handig bent met draaibanken en metaal anders kun je beter een setje van TIC kopen.
Cheers Bowy met een TIC setje.
ps is al eens uitgebreid besproken.
pps zoek eens op het landroverenthusiast forum daar zijn alle stappen voor de ombouw beschreven......
Het is niet makkelijk om te bouwen behalve als je heeeeeeeeeeeeel handig bent met draaibanken en metaal anders kun je beter een setje van TIC kopen.
Cheers Bowy met een TIC setje.
ps is al eens uitgebreid besproken.
pps zoek eens op het landroverenthusiast forum daar zijn alle stappen voor de ombouw beschreven......
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Klopt, twee derde van de auto moet origineel blijven. Weet niet precies hoe de verhoudingen liggen. Carroserie eenderde, motor versnellingsbak eenderde en chassis en assen eenderde op deze manier misschien. Heb wel gehoord dat de RDW een gegalvaniseerd chassis afkeurt klinkt vreemd maar is echt gebeurd bij een eigenaar van een lelijke eend. Kom dus liever niet bij de RDWroald schreef:
>
> je verliest niet meteen je klassiek status, je mag 30% per
> keer restaureren/vervangen aan je auto,..1 chassis is 30%
>
> of heb ik he nu fout????
>
> roald
>
> je verliest niet meteen je klassiek status, je mag 30% per
> keer restaureren/vervangen aan je auto,..1 chassis is 30%
>
> of heb ik he nu fout????
>
> roald
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
hoi
rdw keurt alleen originele onderdelen goed, een eend chassis moet dus van citroen komen anders word hij afgekeurd, zodoende krijg je ook noeit een series met RR chassis door de keuring, hievan is geen typegoedkeuring, mischien wel als RR maar dan moet je wel 100" wilbasis gebruiken denk ik. Alles kan natuurlijk......
en het word makkelijker als je auto van voor 1972 is toen bestonden er nog geen typegoedkeuringen en mag dus veel meer.
groet Frank
rdw keurt alleen originele onderdelen goed, een eend chassis moet dus van citroen komen anders word hij afgekeurd, zodoende krijg je ook noeit een series met RR chassis door de keuring, hievan is geen typegoedkeuring, mischien wel als RR maar dan moet je wel 100" wilbasis gebruiken denk ik. Alles kan natuurlijk......
en het word makkelijker als je auto van voor 1972 is toen bestonden er nog geen typegoedkeuringen en mag dus veel meer.
groet Frank
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Dus als ik het goed lees dan komt een Serie 3 bouwjaar 1973 op een gegalvaniseerd chassis ook niet door de keuring bij RDW.Frank schreef:
>
> hoi
>
> rdw keurt alleen originele onderdelen goed, een eend chassis
> moet dus van citroen komen anders word hij afgekeurd,
> zodoende krijg je ook noeit een series met RR chassis door de
> keuring, hievan is geen typegoedkeuring, mischien wel als RR
> maar dan moet je wel 100" wilbasis gebruiken denk ik. Alles
> kan natuurlijk......
> en het word makkelijker als je auto van voor 1972 is toen
> bestonden er nog geen typegoedkeuringen en mag dus veel meer.
>
> groet Frank
>
> hoi
>
> rdw keurt alleen originele onderdelen goed, een eend chassis
> moet dus van citroen komen anders word hij afgekeurd,
> zodoende krijg je ook noeit een series met RR chassis door de
> keuring, hievan is geen typegoedkeuring, mischien wel als RR
> maar dan moet je wel 100" wilbasis gebruiken denk ik. Alles
> kan natuurlijk......
> en het word makkelijker als je auto van voor 1972 is toen
> bestonden er nog geen typegoedkeuringen en mag dus veel meer.
>
> groet Frank
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
formeel gezien niet nee. Maar als je geluk heb doen ze niet al te moeilijk maar reken er niet teveel op!
Cheers bowy met een kenteken uit '64" de goede oude tijd
Cheers bowy met een kenteken uit '64" de goede oude tijd
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
je kan natuurlijk ook een origineel chassis laten galvaniseren,
of zoals een vriend van mij heeft gedaan een 88" chassis ombouwen naar schroefveren (maar wel zo dat de bladveren er ook nog onder kunnen)
roald
of zoals een vriend van mij heeft gedaan een 88" chassis ombouwen naar schroefveren (maar wel zo dat de bladveren er ook nog onder kunnen)
roald
Re: 110 Schijfremmen op een lightweight
Het juiste keurstation kiezen scheelt ook al een heel hoop.
Ben er nu al 2x geweest zit veel verschil in :-S
Grt,
MArtijn
[landrover.mine.nu]
Ben er nu al 2x geweest zit veel verschil in :-S
Grt,
MArtijn
[landrover.mine.nu]