Cruise control

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tjarko

Cruise control

Bericht door Tjarko »

Is er een cruise control beschibaar welke op een defender TD5 van eind 2001 gemonteerd kan worden.

gr. Tjarko
Frank Geerts

Re: Cruise control

Bericht door Frank Geerts »

Tjarko,

Weet dat het leverbaar is. Bij Kimman Amsterdam weten ze er alles van.

Frank Geerts
peter

Bericht door peter »

je kan universale Cruise control's kopen bij de auto shop van €180 tot €320 plus een sensor van €16 voor op de aandrijvas tot €85 voor tussen de km. kabel
Frank Munneke

Bericht door Frank Munneke »

hoi

ik heb hele goede ervaringen met de ap 50 van johngold, makkelijk in te bouwen en werkt goed, kost ongeveer 150 euro, is niet meer leverbaar, wel onder een andere naam.

groet Frank
Roald

Bericht door Roald »

VDO heeft een hele mooie die gaat "digitaal" op de snelheids opnemer mooier kan haast niet.
kan hem eventueel wel leveren.
roald
Hugo

Bericht door Hugo »

Tjarko,

Voor de TD5 heb je een Cruise Control nodig die je aan kan sluiten op de sensor/pulsedraad van je toerenteller of kilometerteller. Aangezien je geen gaskabel hebt moet de cruise control ook nog een geschikt zijn voor een aansluiting op een drive by wire systeem. Ik weet dat VDO hele knappe systemen heeft maar ik heb zelf (mede vanwege de prijsstelling) een JohnGold systeem gekocht. Aansluiten kun je makkelijk zelf en kost niet meer dan een middag. Er zijn een paar geschikte types maar ik heb er eentje genomen met bediening op het stuur. Dan hoefde ik namelijk geen extra handles in het interieur te plaatsen.

Mvrgr, Hugo
leo

Bericht door leo »

Ik heb ooit eens gelezen dat ,in elk geval bij de Discovery TD5, de cruisecontrol standaard in de boordcomputer zit.Afhankelijk van de uitvoering is deze dan aangesloten of niet.Misschien is dit bij de Defender TD5 ook wel het geval.
Tenslotte zijn alle ingredienten voor een CC al in de computer aanwezig.Het enige dat nog nodig is is een bediening en een stukje software
Roald

Bericht door Roald »

Dat klopt de bedrading ligt er ook al in je hebt alleen de accillaries nodig in een Disco ik weet niet of dit bij een DEF ook het geval is
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Ik weet wel zeker dat als je de computer van de defender uit 2002 uit leest de cruise controll een foutmelding geeft, uiteraard omdat deze niet aangesloten is, dit is standaard zo.

Jan Schober
Tjarko

Bericht door Tjarko »

Hallo Roald,

Kun je mij prijs en eventueel type geven van deze cruise control.

gr. Tjarko
roald

Bericht door roald »

Tjarko,
geen probleem komt eraan.

roald
Tjarko

Bericht door Tjarko »

Heb het nog niet gezien.!!!!!

gr. Tjarko