kachel disco HELP

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roald

kachel disco HELP

Bericht door Roald »

HELP HELP,....
nu heb ik van de Disco mijn kachel uitgebouwd en gespleten,..staat het anker van mijn ventilator motor vast als een huis, heb hem al draaiend gehad maar niet mooi....wie o wie heeft er een disco I kachel motor liggen...en dan moet ik ook nog dinsdag te RDW keuren....

roald
robb

Re: kachel disco HELP

Bericht door robb »

Hebbie een kachel nodig dan ??????
Echte bikkels rijden zonder toch ???????
Vincent

Bericht door Vincent »

Roald, kun je op de sloop geen andere ventilator vinden die je passend kunt maken. Al is het maar tot na de keuring.

Vincent
Ruben

Bericht door Ruben »

Ik heb het zelfde probleem gehad bij mijn vorige disco (1990)

Met enig gevloek en gescheld heb ik hem wel weer goed los en draaiende gekregen. Of zit het lagertje echt helemaal vast gerot?

Ik heb toen met enig geweld het lagertje losgekregen en daarna het asje glad geschuurd/gesmeerd vervolgens het borgplaatje vast-gelast en draaien maar! (na vele frustraties om alle weer terug te krijgen...

Groeten Ruben
roald

Bericht door roald »

ik ben wel een bikkel,...maar ik vindt het ook wel gezellig als mijn vrouw meer rijdt, en die is niet zo'n bikkel
roald

Bericht door roald »

die ventilator zit in de kachel behuizing die weer onder het dashbord zit, en dat hele ding moet er uit voordat je uberhaupt bij die kachel komt.
hij ligt nu bij een "elektraboer" als het goed is kan ik hem morgen ophalen
roald

Bericht door roald »

ik had hem inderdaad draaiend,...maar je wou hem nog beter hebben en toen stoptie ermee,..toen maar wegebracht krijg hem morgen terug
asje zat vast borstel was zwaar veroest etc.
Roald

Bericht door Roald »

Iedereen bedankt voor de tips,..het was zo erg dat zelfs er nog ruim een uur mee bezig is geweest (nieuwe koolborstels ontroesten etc.) maar dit was nog maar 50% van de nieuw prijs de moeite waard dus.

inmiddels zit de kachel weer op zn plek en het dashbord weer in mekaar.
alles werkt,..dus dinsdag naar de RDW te grijskeuren
Plaats reactie