Ik heb vandaag mijn 109 StaWag 6 Cylinder van een electrische fan voorzien, een tijdje geleden bij een sloperij lopen rondneuzen en doen min of meer op de gok een fan van een oude scorpio mee genomen. Het was weer een diepte investering, ik mocht de 15 eurie niet in termijnen betalen maar heb het dan toch maar gedaan

Vanmiddag grilletje eraf en proberen maar. En 2 minuten later zat ie erin of liever gezegd erop, de diameter van de fan is 3 cm kleiner dan de hoogte van de radiator, even prutsen want ik had helemaal geen zin om meer dan m'n grill te demonteren en het lukte op de milimeter. Heb nu een stoere fan voor de radiator zitten.
in plaats van na 15km is de motor nu binnen 3km op bedrijfstemperatuur, erg lekker nu het wat kouder begint te worden. Nu nog even op zoek naar een thermostaat, het is nu nog via een relais en een schakelaar binnen geschakeld hetgeen een beetje link is als je vergeet de fan aan te zetten.
Een vraagje echter, Ik heb het geheel met 30 Amp moeten zekeren, is dit niet een beetje veel??
Gr.
Marc