Nijmegen
Nijmegen
He... misschien een leuk idee...
In Nijmegen mag je alleen NIET PARKEREN... Alsof een geparkeerde LARO gevaarlijk is of vervuiling geeft!!!
Nee, laten we het volgende uitje gezellig door Nijmegen RIJDEN en vooral zaken/dingen gaan LADEN EN LOSSEN. Daar zegt men niets over...
Karin Schroten
In Nijmegen mag je alleen NIET PARKEREN... Alsof een geparkeerde LARO gevaarlijk is of vervuiling geeft!!!
Nee, laten we het volgende uitje gezellig door Nijmegen RIJDEN en vooral zaken/dingen gaan LADEN EN LOSSEN. Daar zegt men niets over...
Karin Schroten
Re: Nijmegen
Goed idee Karin, ben ik helemaal voor:
Zijn er mensen die er voor voelen om op een zaterdagmorgen met terrein auto's de Nijmeegse binnenstad vol te parkeren (op legale plaatsen natuurlijk), keurig muntjes in de meter, binnen de afmetingen met een 88,90 of 110.
Vervolgens een uurtje stapvoets rondrijden met 20 of 30 of meer auto's (heel voorzichtig, je mocht eens iemand scheppen op de bullbar), stoppen voor rood enz.
Als het gaat om pesten dan kunnen wij dat ook................
Zijn er mensen die er voor voelen om op een zaterdagmorgen met terrein auto's de Nijmeegse binnenstad vol te parkeren (op legale plaatsen natuurlijk), keurig muntjes in de meter, binnen de afmetingen met een 88,90 of 110.
Vervolgens een uurtje stapvoets rondrijden met 20 of 30 of meer auto's (heel voorzichtig, je mocht eens iemand scheppen op de bullbar), stoppen voor rood enz.
Als het gaat om pesten dan kunnen wij dat ook................
Je kan natuurlijk een protestaktie houden, maar daar is officieel een vergunning voor nodig. Maar we kunnen wel een dag afspreken dat we allemaal naar Nijmegen gaan om te winkelen en te flaneren. Iedereen onafhankelijk, alleen toevallig op dezelfde dag. Vragen we de jongens van de amerikaanse wagens (slagschepen) ook om mee te doen. Denk dat Nijmegen dan vanzelf vol en vastloopt en nu is dat nog niet verboden.
Ik begrijp alle drukte eigenlijk niet zo,.....
.... er is geen probleem qua afmetingen, en de Nijmeegse bestuurders irriteren door daar het centrum te blokkeren met landrovers lijkt me contraproductief, of zou je graag willen dat de afmetingen herzien worden?
Het hele verhaal heeft uiteindelijk alleen betrekking op de hummer's en dergelijke.
Marc
PS. Ik vind ook dat de hele motivatie van het bestuur nergens op slaat, als je iets wil doen ga dan naar een raadsvergadering en confronteer ze met feiten (NCAP, MER en ander - wetenschappelijk - onderzoek, RAI wil daar denk ik graag bij assisteren)
Re: afgunst?????
Nijmegen mag terreinwagens weren
Uitgegeven: 21 oktober 2004 11:34
DEN HAAG - Nijmegen mag een algeheel parkeerverbod instellen voor grote terreinwagens. "Parkeren, dat is gemeentelijk beleid", liet een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat donderdag weten.
De rijksoverheid stelt wel eisen aan het formaat van de auto's. Alle terreinwagens voldoen ruimschoots aan die voorwaarden. Zo geldt een BREEDTE van ten hoogste 2,5 METER .
GroenLinks, de grootste fractie in de raad van Nijmegen, wil de zogeheten ASOBAKKEN weren omdat ze te gevaarlijk zijn en veel luchtverontreiniging veroorzaken. Minister Peijs (Verkeer) laat de wagens onderzoeken.
In de Tweede Kamer heeft GroenLinks er vorige week voor gepleit de grootste wagens helemaal te verbieden en andere zwaarder te belasten. Dat laatste heeft volgens Peijs niet veel zin, omdat een hoge belasting geen probleem is voor de KAPITAALKRACHTIGE EIGENAREN
Wie en wat is het volgende? Mercedessen, BMW's Ferrari's enz enz deze ASOBAKKEN zijn over het algemeen ook eigendom van kapitaalkrachtigen. Laten we dan gelijk een verbod inlassen op rode auto's die zijn over het algemeen vaker betrokken bij ongelukken en aanrijdingen, paarse auto's want die zijn lelijk oja vergeet de brommobielen niet die maken veel meer herrie dan de overige diesel rijdende auto's, rijden langzamer dan de gemiddelde bromfiets, worden bereden door kapitaalkrachtigde ouderen die rond moeten komen van hun AOWtje, zijn klein, je kijk er gemakkelijk overheen, sterker nog je rijdt erzo overheen. Waar gaat dit heen? Rij je in je 4WD betaald met je zuur verdiende geld rond netjes met een type goedkeuring volgens de RDW voorzien van nederlands kenteken en dan wordt je geweerd uit een nederlandse gemeente waar je niet mag parkeren!!
Is dit nu de nieuwe politiek die wijle Pim Fortuijn voor ogen had?
Zijn dit de normen en waarde die Bakellende bedoeld?
AFGUNST van groenlinks die dit als politiek wapen tegen het volk gebruikt.
Naar mijn bescheiden mening is dit puur afglijden van het politiekengestel.
Vrijheidsberoving, discriminatie het heeft er allemaal weg van.
Ja ik ben voor actie tegen dit belachelijke kabinet.
RuudvS
Uitgegeven: 21 oktober 2004 11:34
DEN HAAG - Nijmegen mag een algeheel parkeerverbod instellen voor grote terreinwagens. "Parkeren, dat is gemeentelijk beleid", liet een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat donderdag weten.
De rijksoverheid stelt wel eisen aan het formaat van de auto's. Alle terreinwagens voldoen ruimschoots aan die voorwaarden. Zo geldt een BREEDTE van ten hoogste 2,5 METER .
GroenLinks, de grootste fractie in de raad van Nijmegen, wil de zogeheten ASOBAKKEN weren omdat ze te gevaarlijk zijn en veel luchtverontreiniging veroorzaken. Minister Peijs (Verkeer) laat de wagens onderzoeken.
In de Tweede Kamer heeft GroenLinks er vorige week voor gepleit de grootste wagens helemaal te verbieden en andere zwaarder te belasten. Dat laatste heeft volgens Peijs niet veel zin, omdat een hoge belasting geen probleem is voor de KAPITAALKRACHTIGE EIGENAREN
Wie en wat is het volgende? Mercedessen, BMW's Ferrari's enz enz deze ASOBAKKEN zijn over het algemeen ook eigendom van kapitaalkrachtigen. Laten we dan gelijk een verbod inlassen op rode auto's die zijn over het algemeen vaker betrokken bij ongelukken en aanrijdingen, paarse auto's want die zijn lelijk oja vergeet de brommobielen niet die maken veel meer herrie dan de overige diesel rijdende auto's, rijden langzamer dan de gemiddelde bromfiets, worden bereden door kapitaalkrachtigde ouderen die rond moeten komen van hun AOWtje, zijn klein, je kijk er gemakkelijk overheen, sterker nog je rijdt erzo overheen. Waar gaat dit heen? Rij je in je 4WD betaald met je zuur verdiende geld rond netjes met een type goedkeuring volgens de RDW voorzien van nederlands kenteken en dan wordt je geweerd uit een nederlandse gemeente waar je niet mag parkeren!!
Is dit nu de nieuwe politiek die wijle Pim Fortuijn voor ogen had?
Zijn dit de normen en waarde die Bakellende bedoeld?
AFGUNST van groenlinks die dit als politiek wapen tegen het volk gebruikt.
Naar mijn bescheiden mening is dit puur afglijden van het politiekengestel.
Vrijheidsberoving, discriminatie het heeft er allemaal weg van.
Ja ik ben voor actie tegen dit belachelijke kabinet.
RuudvS
Eigenlijk heb je wel gelijk Marc. Ik wind me alleen steeds meer op over alle commotie die er is over grijs kenteken, anti4x4 lobby's etc.
Als oppassende burger die niemand tot last is, keurig belasting betaalt, zich (bijna) altijd aan de verkeersregels houdt, de green-code in acht neemt, de drollen van de hond achter zich opruimt en uit zichzelf de stadskernen al mijdt met een auto raakt mijn geduld wel eens op.
Vooral omdat het niet op feiten gestoeld is maar de grote monden weer eens gelijk krijgen.
En natuurlijk zou zo'n actie niet handig zijn, maar wel lekker opluchten. Desnoods houd ik een eenmans aktie. Als anderen dan ook een eenmans/vrouws aktie houden dan maken we misschien nog iets duidelijk.
Als oppassende burger die niemand tot last is, keurig belasting betaalt, zich (bijna) altijd aan de verkeersregels houdt, de green-code in acht neemt, de drollen van de hond achter zich opruimt en uit zichzelf de stadskernen al mijdt met een auto raakt mijn geduld wel eens op.
Vooral omdat het niet op feiten gestoeld is maar de grote monden weer eens gelijk krijgen.
En natuurlijk zou zo'n actie niet handig zijn, maar wel lekker opluchten. Desnoods houd ik een eenmans aktie. Als anderen dan ook een eenmans/vrouws aktie houden dan maken we misschien nog iets duidelijk.
Zie onderstaande uitzoekerij door de LRCH
Auteur: Rob Dekker, LRCH TC
Onderwerp: Re: Daar gaan we weer "aso-bakken of PC Hooft-tractoren"
Bericht:
» Antwoord
» Bewerk
Heb hedenmorgen de text van de verordening even opgehaald.
Er was een voorstel om vanaf 185 cm breed een parkeer verbod te realiseren. Helaas zouden dan ook de Mercedes Sprinter en VW LT bestelwagen dan niet meer naar binnen mogen. En dat is lastig voor de middenstand.
Het is het volgende geworden (samengevat);
"Er is aan de gemeenteraad opgedragen om een parkeerverbod in te voeren voor de binnenstad van Nijmegen en het gebied in een straal van 2,5 km hieromheen. Het verbod gaat gelden voor terreinwagenachtige (?) voertuigen met een maatvoering breder als 1,90 meter en/of langer als 5,00 meter". Het voorstel van Groen Slinks is met 19 voor en 16 tegen aangenomen.
Heb even door mijn bibliotheek gewandeld:
Ruim binnen deze maatvoering vallen de volgende "PC Hoofdtractoren":
BMW X-3 en X-5 (467 x 187)
Jeep Grand Cherokee (461 x 185)
Defender 110 (460 x 179)
Defender 130 !! (495 x 179)
Discovery I en II
Range-Rover I en II
Lexus RX 300 (474 x 185)
Mercedes ML (464 x 184)
Mercedes G (466 x 176)
Toyota LC (481 x 179)
Volvo XC 90 (480 x 189,8 !!)
Niet meer parkeren voor:
Cadilac Escalade (50s x 205), Helaas ook als 2 WD leverbaar, en dan is het geen terreinwagen!!
Chevrolet Avalance (463 x 203)
Chevrolet Silverado (578 x 200) En ook deze "maxi" is als 2 WD leverbaar!!!
Hummer H1 (480 x 220)
Hummer H2 (468 x 206)
Range-Rover III (495 x 196)
Toyota LC 100 (489 x 194)
De discussie rondom de vraag "wat is een terreinwagen achtige en wat niet" kan (juridisch) heel intressant worden!
Is b.v een Chevrolet Silverado 2 WD (578 x 200) een terreinwagen of een SUV?
Want als je dit niet goed vastlegt en alleen de maten gaat verordenen, heeft Herman Heijnsbroek ook een probleem.
Zijn Bentley is 1,93 m breed! En een Chrijsler Grand Voyager meet ook 501 x 199!!
Is dus weer zo'n typische "Groene" verordering. Lijkt veel, scoort weinig. Dus eigelijk geheel overbodig, nog los van het nakomen van zo'n regelgeving!! Ben benieuwd naar de eerste bekeuring. Hopelijk een advocaat met een nieuwe Range-Rover!!
Auteur: Rob Dekker, LRCH TC
Onderwerp: Re: Daar gaan we weer "aso-bakken of PC Hooft-tractoren"
Bericht:
» Antwoord
» Bewerk
Heb hedenmorgen de text van de verordening even opgehaald.
Er was een voorstel om vanaf 185 cm breed een parkeer verbod te realiseren. Helaas zouden dan ook de Mercedes Sprinter en VW LT bestelwagen dan niet meer naar binnen mogen. En dat is lastig voor de middenstand.
Het is het volgende geworden (samengevat);
"Er is aan de gemeenteraad opgedragen om een parkeerverbod in te voeren voor de binnenstad van Nijmegen en het gebied in een straal van 2,5 km hieromheen. Het verbod gaat gelden voor terreinwagenachtige (?) voertuigen met een maatvoering breder als 1,90 meter en/of langer als 5,00 meter". Het voorstel van Groen Slinks is met 19 voor en 16 tegen aangenomen.
Heb even door mijn bibliotheek gewandeld:
Ruim binnen deze maatvoering vallen de volgende "PC Hoofdtractoren":
BMW X-3 en X-5 (467 x 187)
Jeep Grand Cherokee (461 x 185)
Defender 110 (460 x 179)
Defender 130 !! (495 x 179)
Discovery I en II
Range-Rover I en II
Lexus RX 300 (474 x 185)
Mercedes ML (464 x 184)
Mercedes G (466 x 176)
Toyota LC (481 x 179)
Volvo XC 90 (480 x 189,8 !!)
Niet meer parkeren voor:
Cadilac Escalade (50s x 205), Helaas ook als 2 WD leverbaar, en dan is het geen terreinwagen!!
Chevrolet Avalance (463 x 203)
Chevrolet Silverado (578 x 200) En ook deze "maxi" is als 2 WD leverbaar!!!
Hummer H1 (480 x 220)
Hummer H2 (468 x 206)
Range-Rover III (495 x 196)
Toyota LC 100 (489 x 194)
De discussie rondom de vraag "wat is een terreinwagen achtige en wat niet" kan (juridisch) heel intressant worden!
Is b.v een Chevrolet Silverado 2 WD (578 x 200) een terreinwagen of een SUV?
Want als je dit niet goed vastlegt en alleen de maten gaat verordenen, heeft Herman Heijnsbroek ook een probleem.
Zijn Bentley is 1,93 m breed! En een Chrijsler Grand Voyager meet ook 501 x 199!!
Is dus weer zo'n typische "Groene" verordering. Lijkt veel, scoort weinig. Dus eigelijk geheel overbodig, nog los van het nakomen van zo'n regelgeving!! Ben benieuwd naar de eerste bekeuring. Hopelijk een advocaat met een nieuwe Range-Rover!!
Ben,
daar ben ik wel voor te porren!
Moeten we wel banners maken met teksten als:
* Vindt U dit ook zo'n ASO-bak?
* Kijk, hij past echt wel in het vakje!
* Heeft U onlangs nog een kind geschept?
* Niet allen verkrijgbaar in GROEN met LINKS stuur (wij kijken nl. verder...)
* Komt U nog wel eens buiten?
* Deze auto is goedgekeurd en de belasting is betaald!
* etc.
* etc.
Volgens mij moeten we in Nijmegen en omgeving genoeg auto's kunnen vinden.
Wel op tijd in Nijmegen beginnen anders kom je de stad niet meer in en kan je geen parkeerplekjes meer vinden!
Wie heeft contacten met de lokale pers?
Tja hopelijk niet al te contraproductief deze actie. Misschien moeten we de GL-wethouder zo gek zien te krijgen mee te gaan naar de Cliniclown-actie in Brussel.
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag; helaas Groen met Links stuur )
Re: afgunst?????
Beste Ruud,
Dit kabinet heeft er niet zoveel mee te maken gzien het feit dat vooral Groen Links, de SP en de PVDA ageren...........
Groet RP
Dit kabinet heeft er niet zoveel mee te maken gzien het feit dat vooral Groen Links, de SP en de PVDA ageren...........
Groet RP