Bladveren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peet

Bladveren

Bericht door Peet »

Hallo medeprikkers,

Hoe kan ik ,zonder dat m'n vrouw morgen met een fruitmandje aan het ziekenhuisbed staat, m'n bladveren en schokdempers veilig demonteren?
Er zullen vast wel handigheidjes zijn.
Ik hoor het van jullie.

groet Peet.
badair

Re: Bladveren

Bericht door badair »

je vrouw het laten doen en zelf op een veilige afstand gaan staan.

hippo
Edward Donkers

Bericht door Edward Donkers »

hahahahahahahahahahahaha.
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

naar de garage brengen ;-) dat heb ik vorige week gedaan.

Martin
Peet

Bericht door Peet »

Lekker,hier heb ik wat aan
Alleen m'n chassis staat nog overeind met het motorblok ,assen en wielen dus naar de garage sturen word een probleem.
Ik heb trouwens mijn 109 gekocht om niet naar de garage te gaan.
Na een jaar of 3 het prikbord te hebben gevolgd dacht ik dat jullie alles zelf deden?!
En m'n vrouw ziet het niet zitten om te doen.
Ok genoeg gedold, kom op met die tips , ik heb weinig zin om m'n kl**wen te breken op een paar ouwe roestige veerbladen.
Of staat er helemaal geen spanning op.
Ik hoor 't.

mazzel Peet.
Teun Thor SIII-88

Bericht door Teun Thor SIII-88 »

Peet,

De wagen opkrikken tot het wiel zonder echte druk de grond nog net raakt. Bok eronder; veerhanger losmaken; vast scharnierpunt losmaken; U-bouten los en laten zakken, eventueel door een garagekrik onder de bladveer te plaatsen. Dit is geen gevaarlijke oefening trouwens.

Monteren gaat zoal gebruikelijk andersom: Veer opkrikken: U-bouten losjes vastzetten: vast scharnierpunt; veerhanger. Dan de wagen weer van de bok en pas dan de bouten echt aandraaien.

En dat vier keer!

succes
Teun
Peet

Bericht door Peet »

Heb inmiddels een telefoontje gehad en weet wat me te doen staat.
Gewoon er onderuit schroeven.
Mooi medium zo'n prikbord.

groet Peet.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Peet, kijk anders even op mijn site. heb het pas gedaan en staat een stap voor stap handleiding (met plaatjes) onder seriousIIa kopje paraboolveren

Cheers bowy

www.seriousIIa.tk
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Klopt je hebt niks aan mijn opmerking, ik ben er helaas niet bij geweest in de garage. Dus durf er niks over te zeggen. Vindt het te gevaarlijk. Mijn probleem is dat ik zelf geen knutselplek heb en dus alles op straat moet doen. Deze aktie vond ik te link en wist niet of ik het juiste materiaal had. Bij mij moesten de achterste veerbussen van de achtervering vervangen worden voor de APK.

Suc6 met de juiste uitleg,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
[people.zeelandnet.nl]
Plaats reactie