bumper
bumper
Luitjes,
Sinds kort ben ik in het bezit van een 110 Td5 Hardtop uit 1999.
Het witte gevaarte heb ik uit Duitsland gehaald en is vorige week door de RDW gekeurd.
De eerste keuring lukt niet omdat er een gordel beschadigd was, er een gordel op de middenstoel ontbrak en omdat ik het zelf ingebouwde tussenschot niet had vastgekit.
Na herkeuring is alles ok. Ik ga overigens het tussenschot er weer uithalen en vervangen door een verhoogd dak (wie weet er zo'n mooi klein hoedje te koop?). Volgende week komt er een derde zijraam in om wat beter zicht naar rechts tekrijgen.
Verder wordt de auto wat opgeleukt:
- ik heb traanplaat van Rebel 4x4 gemonteerd.
- bumperettes ook van Rebel 4x4 passen niet, dus die gaan terug. (Ik ga geen extra gaten boren in het chasis)
- sidesteps van Paddock passen ook niet. Blijkbaar moet ik een extra bevestigingsgat boren?!
- en een b u l l b a r . Jawel, het mag (nog?).
Helaas, en nu komt het.... hoe krijg ik die voorbumper eraf. Het handboek zegt simpel de bouten losdraaien, grill eraf, bouten eruit.... Ja, ja.... de moeren draaien mee en ik kan met geen mogelijkheid een sleutel krijgen op deze moeren. De opening waar ik een sleutel door moet steken is niet groot genoeg. Ik sta voor een compleet raadsel. Ik ben gewend te sleutelen, maar dit erg raar. Die bumper moet er toch simpel afkunnen?! Iemand een tip?
M.
Sinds kort ben ik in het bezit van een 110 Td5 Hardtop uit 1999.
Het witte gevaarte heb ik uit Duitsland gehaald en is vorige week door de RDW gekeurd.
De eerste keuring lukt niet omdat er een gordel beschadigd was, er een gordel op de middenstoel ontbrak en omdat ik het zelf ingebouwde tussenschot niet had vastgekit.
Na herkeuring is alles ok. Ik ga overigens het tussenschot er weer uithalen en vervangen door een verhoogd dak (wie weet er zo'n mooi klein hoedje te koop?). Volgende week komt er een derde zijraam in om wat beter zicht naar rechts tekrijgen.
Verder wordt de auto wat opgeleukt:
- ik heb traanplaat van Rebel 4x4 gemonteerd.
- bumperettes ook van Rebel 4x4 passen niet, dus die gaan terug. (Ik ga geen extra gaten boren in het chasis)
- sidesteps van Paddock passen ook niet. Blijkbaar moet ik een extra bevestigingsgat boren?!
- en een b u l l b a r . Jawel, het mag (nog?).
Helaas, en nu komt het.... hoe krijg ik die voorbumper eraf. Het handboek zegt simpel de bouten losdraaien, grill eraf, bouten eruit.... Ja, ja.... de moeren draaien mee en ik kan met geen mogelijkheid een sleutel krijgen op deze moeren. De opening waar ik een sleutel door moet steken is niet groot genoeg. Ik sta voor een compleet raadsel. Ik ben gewend te sleutelen, maar dit erg raar. Die bumper moet er toch simpel afkunnen?! Iemand een tip?
M.
Re: bumper
Gebruik een grote zaag en snij ehm eraf, je kan er alleen geen andere bumper meer opzetten. Maar even zonder dollen, ik zou het niet weten.
Gr Bryan
Gr Bryan
en waarom een hoedje i.p.v. een middenschot? maakt na 01-2005 toch niet veel meer uit tenzij je bedrijfsmatig rijdt
jack
jack
Loopt je niet het risico dat jij bij het niet meer voldoen aan de eisen van het " grijze" kenteken er een naheffing voor de niet betaalde BPM komt?
Voor op het chassis zitten toch 2 zwarte rechthoekige doppen?
Ik kan mij herinneren dat als je die eraf haalt, je dan gemakkelijk bij de moeren kan komen.
Dennis B.
Ik kan mij herinneren dat als je die eraf haalt, je dan gemakkelijk bij de moeren kan komen.
Dennis B.
Dat is waar. Vandaar dat ik er een hoedje opmaak zodat de auto weer aan de inrichtingsvereisten voldoet. Vraag me overigens af of bij de APK naar de inrichtingseisen wordt gekeken.
Overigens hoe vaak zie je niet een hardtop rijden zonder tussenschot en zonder hoedje? Vallen blijkbaar nog onder een oude regeling.
Dat schot is een drama: geen zicht naar achteren en de zittingen gaan niet ver genoeg naar achteren. Vandaar een mooi klein hoedje!
Overigens hoe vaak zie je niet een hardtop rijden zonder tussenschot en zonder hoedje? Vallen blijkbaar nog onder een oude regeling.
Dat schot is een drama: geen zicht naar achteren en de zittingen gaan niet ver genoeg naar achteren. Vandaar een mooi klein hoedje!
Hoi Maarten,
Grijskenteken inrichting is geen onderdeel van de APK keuringseis.
Cheers Bowy
Grijskenteken inrichting is geen onderdeel van de APK keuringseis.
Cheers Bowy
Normaal gesproken zouden er geen moeren moeten zitten maar een strip met 2-draadgaten erin.
Deze strip zit onder tegen de bumper aangeklemd.
Daarom moet je ook niet de eerste bout er helemaal uithalen voor je de 2e los hebt.
Als er moeren zitten heb je idd een probleem want de strip in de chassis balk.
Misschien dat een haakse sleutel 17 past.
Je moet van binnen uit de bumper in de chassis balk komen.
Die zwarte dop helpt ook niet want dan zit er aan de bovenzijde nog een plaat in de weg.
Succes.
Marc
Deze strip zit onder tegen de bumper aangeklemd.
Daarom moet je ook niet de eerste bout er helemaal uithalen voor je de 2e los hebt.
Als er moeren zitten heb je idd een probleem want de strip in de chassis balk.
Misschien dat een haakse sleutel 17 past.
Je moet van binnen uit de bumper in de chassis balk komen.
Die zwarte dop helpt ook niet want dan zit er aan de bovenzijde nog een plaat in de weg.
Succes.
Marc
Wij hebben het via de zijkant door dat gleufje gedaan met een compacte steekring sleutel 17 (geloof gedore of zo)
Cheers bOwy
Cheers bOwy
over het algemeen is het zo dat een goedkope ringsleutel groter is dan een dure (in omvang dus)
Dank jullie voor de reacties.
Er horen dus geen moeren te zitten maar een plaatje!
Ik bedenk me wel dat als ik de moeren los heb, ik ze waarschijnelijk ook nooit meer vast krijg...
Ik gan nog wel eens proberen
Er horen dus geen moeren te zitten maar een plaatje!
Ik bedenk me wel dat als ik de moeren los heb, ik ze waarschijnelijk ook nooit meer vast krijg...
Ik gan nog wel eens proberen