Ik heb sinds een paar dagen een enorme plas rode olie onder mijn auto liggen. Na enig onderzoek blijkt dat dus ATF te zijn (ja logisch) wat ergens bij mijn stuurbekrachtigingspomp vandaan komt. Ik heb de leiding al los gehad maar daar zit het probleem volgens mij niet, dus ik denk dat of de pomp zelf kapot is, of van de keerring is weinig meer over.
Nu is de pomp ook al een keer (bijna) droog gelopen, dus ik denk dat het verstandig is om een nwe pomp te plaatsen.
Wie kan me helpen aan een goede stuurbekrachtigingspomp van een 300Tdi. Ik denk dat de pomp hetzelfde is van alle 300Tdi's, maar ik heb in ieder geval een Discovery 300Tdi van 1995.
Of hebben jullie andere ideeën / oplossingen??
Groetjes, JC
hellup
Re: hellup
ik heb een jaar gereden met vloeibare olie afdichting voor hydroliek in mij stuurbekrachteging. lekte een liter per 3 dagen. te koop bij de goede autoshop +- €17
bespaarde me een bak werk
heb hem nu verkocht maar waarschijnlijk is hij nog jaren lekvrij
wel dubbelle doses van wat aanbevolen was
bespaarde me een bak werk
heb hem nu verkocht maar waarschijnlijk is hij nog jaren lekvrij
wel dubbelle doses van wat aanbevolen was
Hoi Peter,
Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd.
Ik heb een flesje Lecwec gekocht en dat er maar in gegoten, in de hoop dat de lekage wat minder zou worden, maar helaas werkt dit helemaal niet.
Nu heb ik begrepen dat de stuurbekrachtigingspomp een keerring heeft, maar is deze ook te vervangen? Of is het toch beter om de gehele pomp te vervangen?
Groetjes, JC
Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd.
Ik heb een flesje Lecwec gekocht en dat er maar in gegoten, in de hoop dat de lekage wat minder zou worden, maar helaas werkt dit helemaal niet.
Nu heb ik begrepen dat de stuurbekrachtigingspomp een keerring heeft, maar is deze ook te vervangen? Of is het toch beter om de gehele pomp te vervangen?
Groetjes, JC
Ik heb bij m'n vorige 110 een keer de keerring van de pomp vervangen en deze is naar mijn beste weten nog steeds lek-vrij (2 jaar)
succes
Hans
succes
Hans
de pomp die ik eventueel nog voor je had liggen is spoorloos............sorry
Rangie
Rangie