Sleutels Deuren
Sleutels Deuren
Beste allemaal,
Weet iemand of de sleuteltjes van een 109-ex mil, van de deuren bij legervoertuigen het zelfde zijn. Ik kom er namelijk gisteren achter dat ik mijn deuren helemaal niet kan afsluiten. Toen ik de wagen kocht zat er maar een sleutel bij en dat is die van het contactslot, en helaas deze past niet op mijn deuren.
Groetjes Vincent
Weet iemand of de sleuteltjes van een 109-ex mil, van de deuren bij legervoertuigen het zelfde zijn. Ik kom er namelijk gisteren achter dat ik mijn deuren helemaal niet kan afsluiten. Toen ik de wagen kocht zat er maar een sleutel bij en dat is die van het contactslot, en helaas deze past niet op mijn deuren.
Groetjes Vincent
Re: Sleutels Deuren
Hebben wij ook, Alleen wij kunnen de passagierskant aan de binnenkant dichtdraaien (niet dat het wat helpt want er zijn nog 10000000000000000000000 mogelijkheden om binnen te komen). Hetgene wat je kan doen is naar bijv. een autosloperij gaan en nieuwe contacten kopen met bijpassende sleuteltjes natuurlijk.
Gr. Bryan
("88 Series 3 4x2 24 volt Ex-Belg uit '75)
Gr. Bryan
("88 Series 3 4x2 24 volt Ex-Belg uit '75)
Hoi Vincent,
De sleutels zijn voor bijna alle (ex) leger voertuigen gelijk. Voor de deur en het contact heb je wel een andere sleutel nodig.
Omdat veel mensen deze sleutels hebben, heb ik er andere cilinders ingezet. Deze zijn gewoon te koop bij land rover winkels.
Het is wel makkelijk als je bij het vervangen van de cilinders de bijpassende sleutels van de oude cilinders hebt.
De contactsleutel is WBH FS955
De deursleutel is WBH FS876
Groeten,
Dave Frencken.
De sleutels zijn voor bijna alle (ex) leger voertuigen gelijk. Voor de deur en het contact heb je wel een andere sleutel nodig.
Omdat veel mensen deze sleutels hebben, heb ik er andere cilinders ingezet. Deze zijn gewoon te koop bij land rover winkels.
Het is wel makkelijk als je bij het vervangen van de cilinders de bijpassende sleutels van de oude cilinders hebt.
De contactsleutel is WBH FS955
De deursleutel is WBH FS876
Groeten,
Dave Frencken.
gebruik al 15 jaar een platgeslagen in model geveilde spijker voor mijn deuren en een in model geslepen stuk van een scharnier als kontaktsleutel
Nieuwe slotjes (cilindertjes) kosten echt bijna niks, geloof dat ik laatst voor 3 cilinders + sleutels nog geen 20 euro kwijt was, daar kan je niet voor rommelen vind ik.
Waren origineel landrover cilindertjes.
Waren origineel landrover cilindertjes.
Ik ben zeker van plan om er nieuwe cilinders in te zetten. Probleem is echter dat je om de oude te verwijderen de sleuteltje (geloof ik ) nodig hebt.
Vincent& Zomba
Vincent& Zomba
Dat is niet nodig
Wanneer je het hele slot eraf haalt zie je in de cylinder een klein gaatje zitten, als je daar een spijker in stopt kun je hem er met een beetje moeite zo uithalen
Succes
Wanneer je het hele slot eraf haalt zie je in de cylinder een klein gaatje zitten, als je daar een spijker in stopt kun je hem er met een beetje moeite zo uithalen
Succes
ach ja heb zelf een softtop en hetzelfde probleem heb liever dat ze de deur openmaken ipv mijn softtop opensnijden.is geen oplossing maar woon bijna midden in de stad en heb er geen problemen mee(nog niet) koop binnenkort wel een stuur of pedalen klem
groetjes Gheert
groetjes Gheert
je moet wel erg gestoord zijn om een LR te stelen!!!!!!!!!!!!!!! wie gaat nu vrijwillig in zo een rammelbak rijden??????????
wij rijden er vrijwillig in maar stelen zouden we nooit doen (wij weten hoeveel tijd en geld in dit familielid gaat zitten)
gr Gheert
gr Gheert
Nadat je de cilinder een klein stukje verdraait hebt..........met het sleuteltje.
Dennis B.
Dennis B.
Ja Victor ik heb de sleutels nog. Die van het contact heb ik dubbel.
De sleutels gebruiken ze ook vaak in andere toepassingen.
Op de volgende website kun je wel wat info vinden. [www.wbh.co.uk] Op pagina 7 van 25 van de locks, zie je de sloten toehepast in de landrover.
Groeten,
Dave Frencken
De sleutels gebruiken ze ook vaak in andere toepassingen.
Op de volgende website kun je wel wat info vinden. [www.wbh.co.uk] Op pagina 7 van 25 van de locks, zie je de sloten toehepast in de landrover.
Groeten,
Dave Frencken
Een collega in dienst gebruikte zijn fietssleutel om de landrovber te starten.
Jos
Jos