advies gevraagd

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hans

advies gevraagd

Bericht door hans »

hallo:

ondanks de sterke tegenwind ben ik als particulier op zoek naar een defender 90
diesel een jaar of 5 tot 10 oud.
de vraag is nu koop ik een grijskenteken diesel voor 1/1 2005 is het dan juist
dat in het nieuwe jaar de auto omgebouwd moet worden naar geel
dat dit niet gratis is
dat er bpm moet worden betaald

dat ik beter kan wachten ?

hans.
ron 110

Re: advies gevraagd

Bericht door ron 110 »

Hoi Hans,

Ik denk dat niemand je nu wijze raad kan geven. Op dit moment kunnen we alleen vermoedens met je delen. Mocht er een overgangsregeling komen dan zal die zeker alleen gelden voor eigenaars die de auto voor 1-1-2005 op naam hadden staan, en misschien zelfs wel eerder. Deze regering blinkt uit in het zogenaamd onbetrouwbaar handelen! Wat betreft normen en waarden schijnen deze niet te gelden voor ons kabinet.

Ombouwen naar geel hoeft niet, in de huidige voorstellen blijf je gewoon voldoen aan de "grijze regels" en zal je vervolgens te maken krijgen met de "gele" belasting.
Of je alsnog BPM moet gaan betalen is mij niet duidelijk maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk als je al eigenaar bent, koop je echter na 1-1-2005 dan heb je een behoorlijke kans dat je wel met de BPM geconfronteerd gaat worden.

Nogmaals het is op dit moment zo onzeker als de pest, het wordt er al met al niet leuker op, voor velen van ons zal het rijden in onze geliefde Laro een , wellicht te, dure hobby worden. Het gevolg, dalende prijzen, lijkt zich nu al in te zetten.

wil je toch nog steeds in die formidabele auto gaan rijden dan zou ik, als ik jou was, toch nu gaan kopen, dit is echter een puur persoonlijke mening. Ik ben benieuwd wat de andere prikkers je gaan adviseren!

groeten,

Ron 110 (2,5 td)
Dirk 90 Td5

Bericht door Dirk 90 Td5 »

Hans,

Volgens mij is het nog niet bekend maar de geruchten zijn als volgt:
Vanaf 1-1-05 gaan de particulieren die nu al een grijs kenteken auto rijden meer wegenbelasting betalen voor een grijs kenteken (het dubbele van nu?), nog niet zoveel als het geel, maar geen BPM. Of je grijs of geel blijft rijden zal je nog wel zelf kunnen kiezen. Wanneer we de auto ombouwen na 1-1-05 van grijs naar geel verwacht ik dat je net als nu voor geel kenteken betalen moet met keuringskosten.

groeten, Dirk
hans

Bericht door hans »

jongens bedankt voor deze reactie,
ik heb een defender op het oog die interessant is.
wat mij nog afschrikt is de onduidelijkheid/onzekerheid over de mogelijke bpm heffing in het nieuwe jaar als je van grijs naar geel zou moeten ombouwen als pariculier.
als je per 1/1/2005 alleen meer wegenbelasting hoeft te betalen als particuliere grijsrijder zou ik al meer gerust zijn al krijg je er niks voor terug.

medewerkers van de belastingdienst en rdw zijn aan de telefoon onzeker in hun uitspraken

kortom time will tell

hans
Plaats reactie