airlocker...
airlocker...
Dag allen,
een paar dagen geleden naar "a 4x4 is born" gekeken. Net als waarschijnlijk velen van jullie. Ik had nog niet gehoord van die "airlocker" . Weet iemand wat zoiets kost en of dat ook in een Landrover series 3 as past?
tot horens,
Roland
een paar dagen geleden naar "a 4x4 is born" gekeken. Net als waarschijnlijk velen van jullie. Ik had nog niet gehoord van die "airlocker" . Weet iemand wat zoiets kost en of dat ook in een Landrover series 3 as past?
tot horens,
Roland
Re: airlocker...
Geen idee wat het kost, ze zijn niet goedkoop.
Op de site van scorpion londen zij ze te krijgen in een diff huis zodat je je eigen diff niet hoeft aan te passen. Zal wel een stuk duurder zijn, maar dan hoef je niets aan te passen en passen je oude diffs er zo weer op (indien nodig) of je kunt de oude verkopen.
Marco
Op de site van scorpion londen zij ze te krijgen in een diff huis zodat je je eigen diff niet hoeft aan te passen. Zal wel een stuk duurder zijn, maar dan hoef je niets aan te passen en passen je oude diffs er zo weer op (indien nodig) of je kunt de oude verkopen.
Marco
Re: airlocker...
Heb het ook gezien en heb grote interesse. Vooralsnog kan ik er niets over vinden. Wie weet of het ook op een late serie2A (88" 1968) past.
Ik zit net op een keuze moment om er RR diffs onder te laten zetten. Dit zou dan als een soort continue overdrive moeten werken. Helaas past een gewone overdrive niet in combinatie met een PTO. Behalve die overdrives die er echt onder hangen maar ik begreep dat die moeilijk te vinden zijn, duur zijn en kwetsbaas in het land....
Vandaar dat als ik toch moet investeren en het zou passen ik wel een airlocker zou willen.....
Groet en tot horens,
Jørgen
JoMo
Ik zit net op een keuze moment om er RR diffs onder te laten zetten. Dit zou dan als een soort continue overdrive moeten werken. Helaas past een gewone overdrive niet in combinatie met een PTO. Behalve die overdrives die er echt onder hangen maar ik begreep dat die moeilijk te vinden zijn, duur zijn en kwetsbaas in het land....
Vandaar dat als ik toch moet investeren en het zou passen ik wel een airlocker zou willen.....
Groet en tot horens,
Jørgen
JoMo
Re: airlocker...
Kijk eens op:
[www.power-trax.de]
Zij hebben verschillende soorten limited slip diff's en airlockers.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965
[www.power-trax.de]
Zij hebben verschillende soorten limited slip diff's en airlockers.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965
Re: airlocker...
Als jullie de Airlockers van ARB bedoelen, deze zijn te koop bij Kees Tijsterman in Waddinxveen en passen in ieder geval onder een serie III, zelfs met salisburryassen.
Re: airlocker.../kosten
Heb hier laatst naar geinformeerd voor mijn eigen 90
Kwam er op neer dat je voor een ARB luchtlocker ongeveer een 1600 euro kwijt bent (250 voor de compressor +/- 850 ex voor het diff en dan er nog in) Het oude diff moet er eerst uit en er moet een nieuwe luchtleiding naar achteras (of voor) worden getrokken, die door het bestaande huis heen moet. Diff aan passen en er weer in. Daarna nog de comp. inbouwen, en een schakelaar op je dashbord plaatsen.
Kortom mij te prijzig wacht er nog maar even mee.
Bij een lucht-locker is het wel zo dat je zelf "baas" blijft wanneer hij aan mag of niet. Bij een zgn detroitlocker is het zo dat hij zelf regelt wanneer hij gaat werken en wanneer niet, dit gaat vaak gepaard met een stevig klojnk omdat dit mechanisch werkt. Kost wel minder (+/- 600 eu geloof ik) en gaat minder snel kapot (simpele techniek), maar ja je bent dan geen eigen baas meer en dat vind ik in het terrein toch wel aangnaam om dat wel te zijn...............
Gr Erik
Kwam er op neer dat je voor een ARB luchtlocker ongeveer een 1600 euro kwijt bent (250 voor de compressor +/- 850 ex voor het diff en dan er nog in) Het oude diff moet er eerst uit en er moet een nieuwe luchtleiding naar achteras (of voor) worden getrokken, die door het bestaande huis heen moet. Diff aan passen en er weer in. Daarna nog de comp. inbouwen, en een schakelaar op je dashbord plaatsen.
Kortom mij te prijzig wacht er nog maar even mee.
Bij een lucht-locker is het wel zo dat je zelf "baas" blijft wanneer hij aan mag of niet. Bij een zgn detroitlocker is het zo dat hij zelf regelt wanneer hij gaat werken en wanneer niet, dit gaat vaak gepaard met een stevig klojnk omdat dit mechanisch werkt. Kost wel minder (+/- 600 eu geloof ik) en gaat minder snel kapot (simpele techniek), maar ja je bent dan geen eigen baas meer en dat vind ik in het terrein toch wel aangnaam om dat wel te zijn...............
Gr Erik
Re: airlocker.../kosten
Ik weet het, het is niet goedkoop, maar dan heb je wel wat
Re: airlocker...
Wat doet een (air) locker exact??
blokkeert je diff zodat je wielen de zelfde snelheid opnemen???
En Jorgen zou zoiets dan niet hydraulisch kunnen (dat heb je al aan boord).
Ik vindt het wel interessant
JW
blokkeert je diff zodat je wielen de zelfde snelheid opnemen???
En Jorgen zou zoiets dan niet hydraulisch kunnen (dat heb je al aan boord).
Ik vindt het wel interessant
JW
Re: airlocker...
Ja hoor, hij past in alle Series Land Rovers (behalve misschien Series 1, weet ik niet), maar houd er wel rekening mee dat hij ingeschakeld behoorlijk spanning zet op je aandrijflijn en we kennen allemaal de twijfelachtige kwaliteit van de Series steekassen....
Re: airlocker...
Zorgt ervoor dat de uitgaande assen (naar je wielen) in je voor of achter diff tenalletijde met dezelfde snelheid blijven draaien..............
Dus crossaxeled komen te staan (het ene wiel heeft wel grip de andere niet dus nu gaat alle koppel/vermogen naar het wiel dat GEEN tractie meer heeft en dit op beide assen tegelijk) kan dan niet meer omdat je dan je diff gewoon opslot zet (locken). Het is dus makkelijk op bijna alle soortrn onder grond die je in het terrein tegen komt. Op de openbareweg (asvalt bv) heb je dit niet nodig.
Gr erik
Dus crossaxeled komen te staan (het ene wiel heeft wel grip de andere niet dus nu gaat alle koppel/vermogen naar het wiel dat GEEN tractie meer heeft en dit op beide assen tegelijk) kan dan niet meer omdat je dan je diff gewoon opslot zet (locken). Het is dus makkelijk op bijna alle soortrn onder grond die je in het terrein tegen komt. Op de openbareweg (asvalt bv) heb je dit niet nodig.
Gr erik
Re: airlocker...
JoMo,
Je kunt natuurlijk wel ombouwen naar RR diff's, maar ben er vorige week achter gekomen dat deze 250,- euro kosten en vrij zeldzaam zijn 2e hands,
een Series Diff kost 150,- en hebben alle handelaren bij bosjes liggen. (ook ron, maar RR had hij niet).
Persoonlijk lijkt mij de 100%lock van Detroit vrij eng, de kracht die ontsaat bij het plotseling inschakelen gaat volgens mij ten koste van je steekassen,
De limmeted slip-diff daarentegen lijkt mij wel een goede optie.
Op de [www.vislandrovers.nl] (bij assesoires) staat uitleg en prijzen.
Jan Schober
Je kunt natuurlijk wel ombouwen naar RR diff's, maar ben er vorige week achter gekomen dat deze 250,- euro kosten en vrij zeldzaam zijn 2e hands,
een Series Diff kost 150,- en hebben alle handelaren bij bosjes liggen. (ook ron, maar RR had hij niet).
Persoonlijk lijkt mij de 100%lock van Detroit vrij eng, de kracht die ontsaat bij het plotseling inschakelen gaat volgens mij ten koste van je steekassen,
De limmeted slip-diff daarentegen lijkt mij wel een goede optie.
Op de [www.vislandrovers.nl] (bij assesoires) staat uitleg en prijzen.
Jan Schober
Re: airlocker...
Doe eventueel ook eens een zoekopdracht op het prikbord, jaartje terug hebben we dit al eens besproken en de prijzen vergeleken.... Vis was toen zeker niet de goedkoopste!....
Persoonlijk ga ik voor een airlocker maar dan moet ik nog wel een beetje steekasjes upgraden in mijn Salibury met 35's
Cheers bowy
Persoonlijk ga ik voor een airlocker maar dan moet ik nog wel een beetje steekasjes upgraden in mijn Salibury met 35's
Cheers bowy
Re: airlocker...
Voor zover ik weet kun je bij B&S Autoparts in Tiel (importeur ARB airlockers) voor elke Laro lockers krijgen, inbouw kun je zeer goed bij Elefant Off Road laten doen, hebben er zeer veel ervaring mee.
Ik heb zelf ARB's voor- en achter. Voor is niet echt nodig, achter een 'must' voor het zwaardere terreinwerk. Let op: gelijk ook zwaardere (Ashcroft) steekassen monteren, standaard asjes zijn zo 'weg'.
Ik heb zelf ARB's voor- en achter. Voor is niet echt nodig, achter een 'must' voor het zwaardere terreinwerk. Let op: gelijk ook zwaardere (Ashcroft) steekassen monteren, standaard asjes zijn zo 'weg'.
Re: airlocker...
ik ga inderdaad even bij wat specialisten langs om te kijken wat er op hydrauliek mogelijk is. Ik zou inderdaad een extra aftapping van mijn oliepomp kunnen maken. Ben benieuwd. Het zal wel weer een lang traject worden...... maar dan heb je ook wat.
Oh ja JW, hij lockt inderdaad beide wielen op een as. Je mag dan ook niet meer teveel sturen daar het aantal omwentelingen links en rechts gelijk moeten zijn. Zoniet, dan knapt de zaak. Volgens mij heet het bij trekkers ook wel sperdifferentieel.
De groeten, JoMo
Jorgen
Oh ja JW, hij lockt inderdaad beide wielen op een as. Je mag dan ook niet meer teveel sturen daar het aantal omwentelingen links en rechts gelijk moeten zijn. Zoniet, dan knapt de zaak. Volgens mij heet het bij trekkers ook wel sperdifferentieel.
De groeten, JoMo
Jorgen