Grijs kenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gert-Jan

Grijs kenteken

Bericht door Gert-Jan »

Iemand al de laatste update van de belastingdienst website gelezen? Ziet er niet goed uit voor de grijs kenteken rijders onder ons voor 1 januari 2005 en verder. Nut van grijs kenteken voor particulieren is nu effe helemaal weg, dus snel banken en ramen en zo er in zou ik zeggen. Ook al rijd ik al een tijdje "geel", ik ben uiteraard bereid om mee te rijden in een nog te organiseren LR demonstratie. Het binnenhof moet toch eens als 4x4 terrein gebruikt kunnen worden (en misschien vanaf daar even op het strand rijden, uhhh demonstreren)

Gert-Jan
LR110 trektorro
Hendrik Blue-Box

Re: Grijs kenteken

Bericht door Hendrik Blue-Box »

Waar staat iets?
ik kan niets vinden.......
Gert-Jan

www.autobelastingen.nl

Bericht door Gert-Jan »

en evt. onder het nieuws bij autotrader (via startpagina.nl)
F

Re: Grijs kenteken

Bericht door F »

Kijk voor de actuele stand van zaken op www.sbg-delft.nl
Heeft een erg actief forum, en actueel!!!
Grtz, fRank
Chris 110

Re: www.autobelastingen.nl

Bericht door Chris 110 »

Berichtje op www.autobelastingen.nl:
Regeling grijs kenteken per 1 januari 2005 duidelijker - [ 13-10-2004 ]

Wie op 1 januari 2005 een auto met grijs kenteken aanschaft zal BPM moeten betalen. Het maakt daarbij niet uit of u ondernemer, particulier of invalide bent. Voor bestaande grijs kenteken auto's hoeft geen BPM nabetaald te worden. Met ingang van 1 januari 2005 wordt de wegenbelasting voor grijs kentekens gelijk getrokken met het gele kenteken. Dit betekent verhogingen van de wegenbelasting tot 600%. Ondernemers en invaliden worden gecompenseerd voor de BPM en de verhoogde wegenbelasting. Voor ondernemers geldt vanaf 1 januari een verruimde investeringsaftrek. BPM betaald voor de aanschaf van een grijs kentekenauto kan via een extra investeringsaftrek worden teruggevraagd. Ook de extra wegenbelasting kan via de aangifte van de ondernemer worden teruggevraagd. Voor invaliden is de teruggaafregeling nog niet bekend maar gedacht kan worden dat BPM en wegenbelasting wordt terugbetaald na overleg van een bewijs dat iemand invalide is. Particulieren vangen op deze wijze bot en krijgen niets terug. Zij betalen vanaf 1 januari BPM bij de aanschaf van een nieuwe grijskenteken auto en betalen de verhoogde wegenbelasting. De verhoging van de wegenbelasting naar het personenautotarief geldt voor zowel bestaand als nieuw aan te schaffen grijs kenteken auto's.

Dat wordt dus omkeuren!!!!!!
Erik Hof

Re:Rest BPM??????

Bericht door Erik Hof »

Ja maar het is dan de vraag of je dan ook moet afrekenen met het restant BPM wat dan nog op de auto zit. Dat is voor velen van ons niet in een keer op te hoesten.
Mijn auto, een def 90, is nu bijna (8 janauri 2005) vier jaar oud en ik heb laatst gevraagt hoeveel er nog op zat. Dit bleek een kleine 4000 eurie te zijn. Das wel leuk omkeuren maar dan komt dit dus nog boven op de kosten van het ombouwen naar "geel".............................

Gr Erik die zijn auto maar gewoon schorst als hij weer moet varen (kosten eerste keer in het jaar 27,20 daarna 62 euri)
frans.jeschar

Bericht door frans.jeschar »

hallo, dat grijskenteken gebeuren, is uiteraard voor alleenstaanders , oude van dagen , die goedkoop nog weg komen, invaliden rijden vaak in een gewone, aangepaste auto, geen prettig vooruitzicht, maar hoe zit het met een pick-up?? daarr kan je geen extra stoelen bij in zetten of terug bouwen, pick-up is vaak een 2-zitter, wie weet hier antwoord op .
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

denk dat dat bij landrover weinig uitmaakt, wel of niet pickup ombouwen naar 5 persoons.
peter

Bericht door peter »

Hoe zit het met de kosten die wij in goed vertrouwen gemaakt hebben om onze auto's aan het grijs kenteken te laten voldoen? Mogen we die terugvorderen?
Plaats reactie