nogmaals remmen.......

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
janzzen

nogmaals remmen.......

Bericht door janzzen »

na een nieuwe hoofdremcilinder, wielcilinder, leiding etc, een fikse ontluchtingsbeurt, heb ik nog steeds geen remdruk. pas na 2a3 keer pompen begint ie hard te worden ( de rem mijne heren, die andere hoef ik gelukkig nog steeds niet te pompen :-) ) zelfs met de uit voorraad leverbare onderdelen van Menno ( beuntech bv ) en zijn onvolprezen technische ondersteuning welke binnen een half uurtje na de noodkreet op dit prikbord bij mij onder de auto lag te rollen is het dus niet gelukt om het syteem airless te bleeden. dus wie o wie geeft de gouden tip(s) zodat de rode dame weer veilig en wel over 's heeren wegen kan rondhuppellen

ook namens BEUNTECH BV bedankt
janzzen
jo

Re: nogmaals remmen.......

Bericht door jo »

Heb je de voeringen bijgestelt tot dat die vast zat en dan 1/3 terug gedraaid op alle 4 de wielen. Trouwens is het na de 3 keer pompen hard of sponzig. Als het sponzig is dan zit er lucht in = het hard dan de voeringen bij stellen.

jo "general"
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

Een bekende uit ierland had eens een tip wat betreft de remmen ontluchten van series landrovers.
hij verwijderde alle trommels en draaide de remstellers allemaal op de 'neutrale' stand en dan had hij 4 kleine spanbandjes met rateltje en die deed hij om de voering heen en aan de bovenkant het rateltje strakspannen.hierna wist hij zeker dat hij het volume in alle remcilinders tot een minimum beperkt had en begon vervolgens de boel te ontluchten.
de spanbandjes zijn van het type waarvan je het eind weetr in de spanner moet steken en dus niet van die losse spanners met een haak eraan en zo'n losse band met ook een haak eraan want dat gaat niet.
hij krijgt alle lucht er uit op zijn methode zo zegt hij....
binnenkort ga ik het zelf ook eens zo proberen en als het een flop wordt dan meldt ik het ook wel even op het prikbord.Ben zelf ook erg benieuw of hij nu gelijk heeft.

groet, tom
Leo Rooijackers

Bericht door Leo Rooijackers »

Heb een keer van Ron gezien hoe hij dat deed.
Trommel eraf , voorzichtig laten pompen totdat de zuigers bijna uit de cylinder komt dan ontluchten en tevens de zuiger helemaal met een schroevendraaier terug duwen. Met name dat laatste is nodig om de lucht er helemaal uit te krijgen.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

dit al gelezen?

[www.prikpagina.nl]

Jan Schober
Plaats reactie