Wie heeft een Daihatsu-hart?
Wie heeft een Daihatsu-hart?
In een oude LRE las ik dat Daihatsu-diesel motoren (2.5 tot 2.8tdi!!!100pk) uit de Daihatsu Rocky, vrij eenvoudig in een Series of Defender geplaatst kunnen worden. BIj Conversion & precision kost een adapterset iets van 225 pond. Op marktplaats.nl staan blokken voor 300 euri te koop!
Heeft iemand dit al eens geprobeerd??(of die van de Nissan Patrol?)
gr, Chris 110
Heeft iemand dit al eens geprobeerd??(of die van de Nissan Patrol?)
gr, Chris 110
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
Hoi Chis,
Nissan Patrol heeft Ron Wagemans in Blokzijl veel ervaring mee. Bel hem eens...
Cheers Bowy
Nissan Patrol heeft Ron Wagemans in Blokzijl veel ervaring mee. Bel hem eens...
Cheers Bowy
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
Daihatsu-diesel wordt afgeraden, geen power onderin.
Wil je echt een flinke jongen onderin, ga dan voor een Pejero motor (2,8)
Beter is het om het gewoon Land Rover te houden, op de lange termijn makkelijker in het onderhoud.
gr Eric
Wil je echt een flinke jongen onderin, ga dan voor een Pejero motor (2,8)
Beter is het om het gewoon Land Rover te houden, op de lange termijn makkelijker in het onderhoud.
gr Eric
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
alle keren wanneer ik in engeland ben geweest zag ik redelijk veel series rijden met een isuzu 2.8 turbo diesel en deze zijn volgens de mensen die ik heb gesproken zeer makelijk in tebouwen.
gr menno
gr menno
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
Op terschelling trof ik eens iemand die een toyota landcruiser blok in z'n IIa gebouwd heeft 6 cilinder 4.2 li diesel . Z'n broer was keurmeester op het eiland zodoende kwam die dan ook door de keuring. Hij brak overigens wel erg vaak z'n steekassen.
gr.
Jan Aart
gr.
Jan Aart
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
[www.marktplaats.nl]
[www.dcweb.nl]
hoop dat ie werkt,
mischien is dit iets?? om zelf in te bouwen naar dit voorbeeld
gr,
RoLandrover
[www.dcweb.nl]
hoop dat ie werkt,
mischien is dit iets?? om zelf in te bouwen naar dit voorbeeld
gr,
RoLandrover
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
Even een theoretische/hypothetische vraag. Hoe zou je deze RR (of ander soortgelijke ombouw) op nederlands kenteken kunnen krijgen ? Deze combinatie is nooit officieel zo geleverd, geen CVO dus volgens mij krijg je daar dan toch geen kenteken op ? Of mis ik iets ?
Adios, JR
Adios, JR
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
zeker zolang je evenzoveel cilinders houd en de zelfde brandstof dan mag het zonder problemen. met een beperking op de vermogens toename.
een andere combinatie valt altijd wel te keuren bij de RDW zover ik weet.
en na eens op een ander EU kenteken gestaan te hebben zou dat de invoermoeten versoepelen.
ik heb er echter geen ervaring mee, met keringen en engine swaps.
maar er zeker prikkers die al met dat stokje geprikt hebben.
gr,
RoLandrover
een andere combinatie valt altijd wel te keuren bij de RDW zover ik weet.
en na eens op een ander EU kenteken gestaan te hebben zou dat de invoermoeten versoepelen.
ik heb er echter geen ervaring mee, met keringen en engine swaps.
maar er zeker prikkers die al met dat stokje geprikt hebben.
gr,
RoLandrover
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
Op Sri Lanka een paar keer in een 90 (mee)gereden,
die lui hebben allemaal een t0y0tablok (diesel) in de auto's liggen
die lui hebben allemaal een t0y0tablok (diesel) in de auto's liggen
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
Esperanza van een collega LR rijder had een 6 pitter Nissan Laurelblok onder de kap 2.8 ging goed van kiet
Re: Wie heeft een Daihatsu-hart?
In mijn 101 ligt een 4 cilinder diesel van Toyota, 3,5 liter. Bevalt zeer goed!
Groet Henk
Groet Henk