Hoi,
ik was zopas even bezig om een 2.25 d SIII die langer stilgestaan had aan de gang te krijgen maar hij doet het niet.er zit diesel in de tank,filters zijn schoon,de opvoerpomp werkt,uit beide ontluchters komt diesel zonder belletjes,de stophendel aan de pomp staat op 'lopen',de startmotor draait goed in het rond maar er komt gewoon nul diesel bij de verstuivers... waar kan dat nu aan liggen.Ik heb het stop hendeltje aan de pomp al een paar keer snel op en neer gedaan met de gedachte dat er iets in de pomp vast blijft hangen,een klepje of afsluitertje maar het helpt niets.
groet, tom mwl
geen diesel bij verstuivers 2¼d
Re: geen diesel bij verstuivers 2¼d
Ik ken dit probleem uit de scheepvaart, als je aan alle voorwaarden hebt voldaan qua
brandstof. en er komt geen druk uit de verstuiver persleidingen, dan is waarschijnlijk de rotorkop in de pomp afgebroken. Dit komt voor na langdurige stilstand in combinatie met water ( condens) in in de inspuitpomp. de rotorkop breekt den af bij de eerste startpoging. dus check nogmaals of er brandstoftoevoer
is zonder lucht, zoja, dan zou het dit kunnen zijn
brandstof. en er komt geen druk uit de verstuiver persleidingen, dan is waarschijnlijk de rotorkop in de pomp afgebroken. Dit komt voor na langdurige stilstand in combinatie met water ( condens) in in de inspuitpomp. de rotorkop breekt den af bij de eerste startpoging. dus check nogmaals of er brandstoftoevoer
is zonder lucht, zoja, dan zou het dit kunnen zijn
Re: geen diesel bij verstuivers 2¼d
Bedankt voor de tip, Ron
zou best wel eens kunnen want de wagen heeft vanaf 1996 stilgestaan en al die tijd buiten gestaan.
Zodra ik de vastgerotte remmen van de auto losgemaakt heb gaan we eerst nog proberen om hem een kilometer of wat aan te trekken zodat de pomp misschien weer op gang komt (tip van Aad k.) en als dat niet lukt ga ik de pomp maar eens demonteren en kijken wat ik tegen kom.kapot is ie waarschijnlijk toch al dus kan ik er alleen maar van leren
groet, tom
zou best wel eens kunnen want de wagen heeft vanaf 1996 stilgestaan en al die tijd buiten gestaan.
Zodra ik de vastgerotte remmen van de auto losgemaakt heb gaan we eerst nog proberen om hem een kilometer of wat aan te trekken zodat de pomp misschien weer op gang komt (tip van Aad k.) en als dat niet lukt ga ik de pomp maar eens demonteren en kijken wat ik tegen kom.kapot is ie waarschijnlijk toch al dus kan ik er alleen maar van leren

groet, tom