de mijne start ook slecht, startmotor?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Chris 110

de mijne start ook slecht, startmotor?

Bericht door Chris 110 »

Mijn '89 110 2.5D start ook slecht. De accuspanning is in rust 25v, maar zakt tijdens het starten (bij warme motor) weg tot 19 Volt. Is dat niet erg laag? Laden doet die prima. Vorig jaar zijn er nieuwe accu''s in gegaan. Zou het nu de startmotor zijn?

gr, Chris 110
LimaWhiskey

Re: de mijne start ook slecht, startmotor?

Bericht door LimaWhiskey »

terugzakken naar 19 Volt bij het starten valt zelfs nog mee, en is normaal. Er moet dus iets anders aan de hand zien. Draait de startmotor wel goed rond bij het starten?
Andries
110

Bericht door 110 »

Chris,

ik zie dat je ook al opzoek bent naar een nieuwe startmotor.
Wat is er mis met de oude ?

Een startmotor is vaak prima te reviseren, als er tenminste geen windingen doorgebrand zijn.

Maar als je wilt vervangen:
Ron B. te B. en R. heeft voor 185,00 Euro nieuwe startmotoren.

Succes
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

110,
ik denk dat het dan bij RB over 12V startmotoren gaat.
Andries
110

Bericht door 110 »

Ik weet wel zeker van niet,
heb er één in m'n auto, en één op voorraad.
(deze startmotoren komen van een Domeinen partij, en je krijgt er nog een mooi kistje bij ook !)

Groet
peter

Bericht door peter »

19 volt is laag bij starten kan betekennen dat
a een accu cel slecht is meet eens per accu als er onderling verschil is bij starten is er een accu stuk
b er zit oxide tussen je polen of kabel
c je starmotor is oud en vraagt te veel stroom . uitgelopen lager?
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Ik vermoed dus optie C: startmotor is oud, de accus zijn vorig jaar vervangen. Ik zal nog checken of er eentje slechter is, of dat er een cel gaat koken. Voor de zekerheid ben ik maar vast op zoek gegaan naar een nieuwe; bij van Dam in Rhenen zit je gereviseerd op 225 euri, ik zal RB te B en R nog bellen.

wordt vervolgd.
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

De landrover van mijn pa (Frans Wit) vertoonde precies dezelfde verschijnselen. Todat het starten helemaal niet meer ging. Bleek ook versleten startmotor te zijn (zelfde auto als de jouwe...) Gereviseerde erin en probleem was verholpen.

Alleen wat wel gek is, is dat hij zo heel af en toe helemaal niet rond wil draaien. Aanslepen en daarna gaat het meestal wel goed. Zo deze startmotor ook niet goed zijn????

Succes ermee!

Grt Bas
De Groene Schavuit

Bericht door De Groene Schavuit »

Bas wat je ook kan proberen is ff in de versnelling zetten en heen en weer bewegen. meestal wil ie daarna wel starten. startmotor staat dan niet helemaal goed. wij hebben bij ons ook een vrachtwagen van net een jaar oud en die heeft hetzelfde probleem. alleen moet er hier toch wel een andere wagen bijkomen om m ff een zetje te geven.

groetjes Gheert
mario/mallow

Bericht door mario/mallow »

ron heeft revisie voor 125 en nieuw 185 heb er gisteren een gehaald en vandaag geplaatst probleem opgelost ging bij mij om een 24volt.

mario
Markie

Bericht door Markie »

doe de v4-meting eens, ik heb hem zojuist beschreven bij Bert Dijkema "nog steeds slecht starten".
Ron bolleboom

Bericht door Ron bolleboom »

das mooi al dat slechte starten ik heb nog starters genoeg gebruikt gereviseerd of nieuw 24V.
ik ben van 17 tot 24-10 op vakantie !
Plaats reactie