spanningsregelaar?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
crazy mud 88

spanningsregelaar?

Bericht door crazy mud 88 »

Hallo prikkers,

Bij mijn serie III uit 1978 doen zowel de benzinemeter als de temperatuurmeter het niet meer.
Als ik in het schema kijk zou dat lochischerwijs in de spanningsregelaar moeten zitten. Kan iemand mij vertellen waar dat ding zit en hoe die er uit ziet.
Want de snoertjes volgen lijkt eenvoudig maar dan hebben jullie de bos spaggettie achter mijn dashbord nog niet gezien.

En als ik hem dan gevonden heb, hoe meet ik hem dan door en kom ik er achter dat tie echt kaduuk is?

Ik hoor het graag,

Peter
peter

Re: spanningsregelaar?

Bericht door peter »

doe eens een zoek opdracht ik weet dat ik het al meerdere keren op het prikbord gezet hebt
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De spanningsregelaar hoort tegen de achterkant van de gecombineerde meter te zitten. Het zit eruit als een rechthoekig blokje met twee faston stekeraansluitingen. De uitgangsspanning moet 10 volt zijn. Als hij stuk is kun je hem door een nieuwe vervangen of iemand die een beetje handig is in electronica kan er voor een paar centen een in elkaar flansen.
Aan jou de keuze.

Dennis B.
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Toch zou ik eerst maar eens goed alle aansluitingen controleren en reinigen, voordat je aan de spanningsregelaar begint. Ook aan de zijde van de tank en bij de temperatuurvoeler.
Andries
crazy mud 88

Bericht door crazy mud 88 »

Ik heb het dashbord toch maar eens opengelegd en ontdekt dat er helemaal geen spaning naar de metertjes gaat. als ik er 12V op zet slaat de benzinemeter helemaal uit, dus met een spaningsregelaar zou dat opgelost moeten zijn.
Plaats reactie