uitdeuken spatbord

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter Hof

uitdeuken spatbord

Bericht door Peter Hof »

Beste allemaal
Ik heb afgelopen weekend tijdens de avond/nachtrit van de recreatieve schade opgelopen aan mijn (nieuwe) Links-voor spatbord van mijn series 3. De boom wilde niet opzij. Er zit een deuk in het zijscherm.
Weet iemand een goede manier om deze uit te deuken. Een goed adres is ook welkom.
Thanks
Peter
limbolaro

Re: uitdeuken spatbord

Bericht door limbolaro »

peter.

omdat het spatbord van aluminium is kun je deze het beste uitdeuken met een kunstofhamer, en voor een nog beter resultaat kun je beter een kussen maken van leer en deze vullen met fijnezand.
En vergeet niet om het aluminium een klein beetje te verwarmen (niet te heet) en als je klaar bent met de hele klus van het uitdeuken, kun je als beste de plaats waar de deuk heeft gezeten nog eens een keer verwarmen zo verkom je dat deze deuk terug komt als het buiten warmer of kouder wordt.
En dit verkomt ook dat de plamuur gaat scheuren.

groeten van Fred.
robb

Bericht door robb »

Als je naar a 4x4 is born gekeken hebt kun je zien dat bij het verwarmen van het aluminium géén kleurverschil ontstaat waardoor het materiaal zou scheuren, dit is op te lossen door op de achterkant van het te verwarmen materiaal gewoon afwasmiddel te smeren. Zodra dat zwart wordt is het aluminium op temperatuur om te bewerken.( het begint eerst te schuimen en te koken en daarna wordt het zwart)

Zukzes robb
Gerda4

Bericht door Gerda4 »

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Zo spannend was de tocht niet of heb ik een stukje gemist?
Vond dat we erg vroeg weer terug waren en weinig spectaculairs tegen zijn gekomen.

Groetjes
Peter Hof

Bericht door Peter Hof »

Het speelterrein was toch wel heftig, of het is mijn gebrek aan 4x4 ervaring.
Allemaal bedankt voor de adviesen, hier kan ik wat mee.
Groet, peter
Plaats reactie